آموزش رویت

ساختمانچی

شاید شما نیز از جمله افرادی هستید که با چالش انتخاب ایده مناسب در طراحی گوشه اتاق رو به رو هستید. به واقع اگر از ایده های مناسبی در این زمینه استفاده نمایید، این امکان برای شما وجود خواهد داشت که فضایی زیبا و دنج طراحی کنید و به نوعی از این قسمت نیز استفاده بهینه داشته باشید.

آن چه که در این مطلب از ساختمانچی به بیان آن می پردازیم، ارائه ایده و نکاتی است که با استفاده از آن ها می توانید به یک طراحی زیبا در این قسمت دست یابید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

قرار دادن یک میز در گوشه اتاق

استفاده از یک میز در گوشه اتاق را می توان یکی از ایده های سنتی در تزئین این قسمت در نظر گرفت. استفاده از این المان در گوشه اتاق جنبه کاربردی دارد و از آن برای قرار دادن وسایل تزئینی استفاده کرد.

به نوعی می توان گفت که این میز، نقش شلف را ایفا می کند و می تواند در جهت ایجاد فضای اضافه نیز مورد استفاده قرار گیرد. از این میز می توان برای قرار دادن لپ تاپ و به عنوان محل کار نیز استفاده کرد.

قرار دادن یک میز در گوشه اتاق

استفاده از مبلمان L شکل

یکی از بهترین راهکارهایی که می توانید در طراحی گوشه اتاق نشیمن مورد استفاده قرار دهید، استفاده از مبلمان ال شکل و پر کردن این فضا به وسیله این نوع مبلمان می باشد. بکارگیری یک صندلی به عنوان ایجاد فضای اضافه برای نشیمن نیز می تواند ایده خوبی باشد.

استفاده از مبلمان L شکل

استفاده از میز تلویزیون زاویه دار در گوشه اتاق

استفاده از یک میز تلویزیون که طراحی آن به گونه ای باشد که فضای سه گوش اتاق را پر کند، می تواند گزینه ای مناسب برای استفاده در این قسمت باشد. به کارگیری این ایده می تواند به نوعی استفاده بهینه از فضای اتاق نشیمن نیز باشد.

استفاده از میز تلویزیون زاویه دار در گوشه اتاق

استفاده از میز دایره ای شکل به عنوان میزغذاخوری

استفاده از یک میز دایره ای شکل و چند صندلی در اطراف آن می تواند فضای مناسبی برای صرف غذا ایجاد نماید. میز دایره ای شکل به جای میز مربعی شکل این اجازه را می دهد که افراد بیشتری در اطراف آن قرار گیرند. استفاده از این میز به عنوان میز صبحانه خوری بهترین گزینه برای انتخاب می باشد.

قرار دادن میز دایره ای شکل به عنوان میزغذاخوری

ایجاد فضای مطالعه

اگر شما از جمله افرادی هستید که به مطالعه علاقه زیادی دارید، می توانید از فضای گوشه اتاق به عنوان مکانی برای مطاله استفاده نمایید. برای ایجاد فضایی به این منظور به یک صندلی مناسب و یک آباژور پایه دار نیاز دارید. یک کوسن بر روی صندلی نیز می تواند باعث ایجاد زیبایی این قسمت شود.

بخوانید!  مدل های شلف دکوری دیواری برای تلویزیون و آشپزخانه

استفاده از یک میز کوچک در کنار صندلی نیز می تواند ایده خوبی باشد. اگر تمایل دارید از این قسمت به عنوان فضایی برای گفتگو استفاده کنید، می توانید از دو صندلی و یک میز کوچک در این قسمت استفاده نمایید.

ایجاد فضای مطالعه

استفاده از شلف های مثلثی شکل در گوشه اتاق

اگر به دنبال فضای اضافه برای قرار دادن وسایل تزئینی هستید، استفاده از شلف های دیواری مثلثی شکل در این قسمت می تواند ایده خوبی برای استفاده باشد. علاوه بر این استفاده از یک ویترین که به خوبی در سه گوش قرار گیرد نیز می تواند گزینه مناسبی برای انتخاب باشد.

استفاده از شلف های مثلثی شکل در گوشه اتاق

استفاده گلدان گیاه طبیعی

استفاده از یک گلدان گیاه طبیعی که اندازه بزرگی داشته باشد، می تواند گزینه ای مناسب برای انتخاب باشد. این ایده می تواند در ایجاد حس سرزندگی در فضای موردنظر نیز به شما کمک کند.

استفاده از گیاهان آپارتمانی در خانه می تواند در کاهش استرس نیز کارگشا باشد. بهتر است از یک گیاه بلند به این منظور استفاده نمایید. برای مثال گیاه فیکوس می تواند گزینه ای مناسب برای انتخاب باشد.

استفاده گلدان گیاه طبیعی

ایجاد فضای جا حوله ای در گوشه حمام

یک نردبان چوبی کوچک در این قسمت و استفاده از آن به عنوان جا حوله ای، می تواند گزینه ای مناسب در طراحی حمام تلقی شود. به این منظور می توانید از المان هایی که مخصوص این کار هستند استفاده کرده و یا از یک نردبان چوبی کوچک قدیمی استفاده نمایید.

استفاده از یک آینه بزرگ در گوشه اتاق

استفاده از یک آینه دکوراتیو قدی پایه دار در این قسمت می تواند ایده خوبی برای استفاده باشد. بکارگیری این ایده جنبه کاربردی نیز دارد و به بزرگ تر نشان‌دادن فضای اتاق کمک می کند.

استفاده از یک آینه بزرگ در گوشه اتاق

استفاده از شلف چند طبقه در گوشه اتاق

یک شلف چند طبقه در این قسمت نیز می تواند ایده خوبی در جهت استفاده بهینه از فضای گوشه اتاق باشد. این امکان وجود دارد که در صورت برخورداری از مهارت لازم خود نسبت به ساخت این شلف ها اقدام نمایید. از این المان می توان برای قراردادن کتاب و وسایل تزئینی استفاده کرد.

استفاده از شلف چند طبقه در گوشه اتاق

ایجاد یک گالری در گوشه اتاق

اگر شما از جمله افرادی هستید که به هنر و تابلوهای هنری علاقمند هستید، می توانید از این قسمت برای نصب تابلوهای هنری و ایجاد گالری شخصی استفاده نمایید. همچنین این امکان وجود دارد که از قاب عکس های خانوادگی نیز در این قسمت استفاده کنید.

بخوانید!  جادوی رنگ های پاییزی در تزیین خانه

به این منظور بهتر است از فریم هایی در اندازه های مختلف استفاده نمایید. توجه کنید که شکل فریم ها مشابه باشند. در این صورت انسجام لازم در این قسمت حفظ خواهد شد.

ایجاد یک گالری در گوشه اتاق

استفاده از یک آباژور پایه دار در گوشه اتاق

از دیگر ایده هایی که می توانید در طراحی گوشه اتاق مورد استفاده قرار دهید، استفاده از یک آباژور پایه دار در این قسمت می باشد. استفاده از این المان حتی در زمانی که خاموش است نیز می تواند نمای زیبایی ایجاد کند.

قرار دادن یک آباژور پایه دار در گوشه اتاق

نکات پایانی

آن چه که در این مطلب از ساختمانچی به بیان آن پرداختیم، چگونگی استفاده صحیح و بهینه از گوشه اتاق می باشد. استفاده از این ایده ها بدون شک می تواند کمک شایانی در این زمینه داشته باشد.

به نظر شما از چه راهکارهای دیگری می توان به این منظور استفاده کرد؟ در صورت تمایل می توانید نقطه نظرات خود در این زمینه را با ما به اشتراک بگذارید.