آموزش رویت

ساختمانچی

نوسازی یا بازسازی ساختمان امری است که امروزه در دنیا به عنوان راهکاری مرسوم برای جلوه‌بخشیدن به خانه های قدیمی صورت می گیرد. برخی از خانه ها با گذشت چند سال جذابیت اولیه خود را از دست می دهند و کسل‌کننده به نظر می رسند، از این رو با بازسازی می توان ظاهر آن ها را تغییر داد و به زبان عامیانه خانه را نو کرد.

هزینه ای که صرف ساخت یک بنا می شود بسیار گران تر از هزینه ای است که برای بازسازی مصرف می شود، از این رو با توجه به مسائل اقتصادی بازسازی مقرون بصرفه تر خواهد بود.

قبل از بازسازی باید متخصصین و مهندسین، معماری سازه و ویژگی های آن را بررسی کنند تا بتوان با کمترین هزینه و بدون وارد شدن آسیب به ساختمان نسبت به بازسازی اقدام نمود، بدین منظور ساختمانچی آماده است تا به شما عزیزان در پروسه بازسازی ساختمان خدمت رسانی کند.

بازسازی ساختمان با توجه به نوع بنا متفاوت است، اما در کل برای اجرای پروسه بازسازی باید مواردی که در ادامه عنوان می شوند را مد نظر قرار داد. با ساختمانچی همراه باشید.

چرا ساختمان ها را بازسازی می کنند؟

  • کل یا قسمتی از بافت ساختمان تخریب شده باشد.
  • بازسازی را به منظور افزایش مقاومت و استحکام ساختمان در برابر شرایط بد جوی، زلزله و سیل انجام می دهند.
  • برای تغییر کاربری ساختمان یا تغییر در دکوراسیون داخلی ساختمان انجام می شود.
  • از بازسازی به منظور تنوع در محیط زندگی استفاده می شود.
  • مدرن کردن ساختمان همگام با پیشرفت و تغییر تکنولوژی نیز از دلایل بازسازی به شمار می رود.
  • به دلیل افزایش جمعیت افراد خانواده، تقاضا برای مکانی بزرگ تر افزایش می یابد.
  • بازسازی تاثیر خوب و مثبتی بر روحیه افراد می گذارد و باعث ایجاد انگیزه در آن ها می شود.
بازسازی

هزینه بازسازی خانه

دغدغه بسیاری از افراد در هنگام بازسازی خانه، برآورد هزینه بازسازی ساختمان می باشد. هزینه بازسازی منزل، به میزان تخریب و چگونگی بازسازی خانه بستگی دارد.

برای مثال آیا در نظر دارید تغییراتی کلی در طراحی خانه ایجاد نمایید یا تنها به بازسازی قسمت هایی از خانه فکر می کنید؟ بدین منظور باید لیستی تهیه نمایید و اولویت های بازسازی را در آن مشخص کنید.

در صورتی که قصد داشته باشید دیوارها را مقاوم سازی کنید و یا ترکیب آن ها را تغیییر دهید مسلما هزینه ی بیشتری نسبت به زمانی که تنها قصد بازسازی قسمت های سطحی مثل کاغذ دیواری و کابینت را داشته باشید، اعمال خواهند شد. هزینه بازسازی با قسمت هایی که قرار است بازسازی شوند نسبت مستقیم دارند.

پارامتر دیگری که در هزینه بازسازی آپارتمان تاثیرگذار می باشد، انتخاب نوع مصالحی است که قصد دارید از آن ها استفاده نمایید. زمانی که از مصالح با کیفیت تر استفاده شود، هزینه بیشتر خواهد شد.

برای مثال استفاده از سنگ ساختمانی طبیعی می تواند هزینه های انجام این کار را بالا ببرد. به طور کلی می توان گفت، متوسط هزینه بازسازی آپارتمان با توجه به تصمیم گیری در مورد چگونگی بازسازی خانه می تواند متغیر باشد.

بازسازی منزل با کمترین هزینه

بدون شک افراد زیادی به دنبال بازسازی منزل و محل زندگی خود با کم ترین هزینه ممکن هستند. به نظر شما استفاده از چه راهکارهایی می تواند به این امر کمک کند؟ ما در این جا ایده هایی را با شما در میان می گذاریم.

برای مثال رنگ آمیزی دیوارها و استفاده از یک رنگ جدید از ایده هایی است که می توانید با کم ترین هزینه فضای خانه خود را بازسازی کنید.

اگر قصد بازسازی آشپزخانه را دارید، می توانید تنها با انجام ایده هایی همچون تعویض درب کابینت، خرید یک جزیره و یا نوسازی کانتر آشپزخانه نسبت به بازسازی آشپزخانه اقدام نمایید.

مراحل بازسازی ساختمان

به منظور بازسازی ساختمان لازم است تا بینش کلی نسبت به این مسئله وجود داشته باشد و مراحلی که طی این پروسه انجام می شوند، شناخته شده باشند. مراحلی که جهت بازسازی ساختمان انجام می شوند به شرح زیر است.

مشاوره با شرکت های متخصص و فعال در این زمینه

برای اینکه بدانید برای بازسازی چه مقدار هزینه باید بپردازید و از چه راهکارهایی استفاده کنید، ملزم به مشاوره با شرکت های فعال در این زمینه هستید.

مشورت با مشاورین نوسازی ساختمان از این رو حائز اهمیت است که گاهی یک ساختمان ممکن است بسیار فرسوده باشد و اسکلت آن دچار آسیب شده باشد، از این رو بازسازی بدون مشورت خطرات جبران ناپذیری در پی خواهد داشت.

نوسازی

تخریب ساختمان با کمک تیم مهندسی

تخریب ساختمان باید با رعایت اصول ایمنی و با دقت لازم صورت گیرد، زیرا در غیر این صورت آسیب های جدی هم از نظر مالی و هم از نظر جانی ایجاد خواهد شد. این کار یا به صورت کلی و یا جزئی صورت می گیرد.

برای مثال ممکن است صاحب خانه بخواهد تنها بخشی از ساختمان مانند اتاق نشیمن را بازسازی کند و یا تغییری اساسی در ظاهر کلی بنا به وجود آورد. عملیات تخریب باید کاملاً حساب شده و اصولی انجام شود تا بروز حوادث ساختمانی به حداقل برسد.

شروع ساخت با توجه به نیاز

هم اکنون زمان ساخت بنای تخریب شده است. شرکت ساختمانی که به منظور بازسازی با آن مشورت نمودید با رعایت استانداردهای لازم طرح های بازسازی را اعمال خواهد کرد. آنچه که در این مرحله باید بدان توجه گردد، در نظر گرفتن نیازهای مشتری است.

در واقع مشتری باید نقاط ضعف ساختمان را عنوان کند تا مهندسین بازسازی با توجه به آن اقدام به تعمیرات و نوسازی نمایند. اصولاً در امر بازسازی ساختمان در صورت نیاز به دیوارکشی از دیوارهای پیش‌ساخته استفاده می شود، زیرا استفاده از سایر مصالح و ساخت یک دیوار هزینه بالایی در بر خواهد داشت.

در واقع بازسازی به منظور کاهش هزینه های ساخت صورت می گیرد، به همین دلیل راهکارهایی کم هزینه مورد استقبال واقع می شوند. دیوارهای پیش‌ساخته که امروزه توسط کارخانه های مختلف ساخته می شوند نوعی عایق صوتی، حرارتی و رطوبتی محسوب می شوند و از هر نظر می توان از آنها مطمئن بود.

نازک کاری و زیباسازی ساختمان

در این مرحله اگر نیاز به گچ کاری است باید این کار انجام شود. برای گچ کاری و سفیدکاری گچ مرغوب مورد استفاده قرار می گیرد تا با گذشت زمان کیفیت آن کاهش پیدا نکند. اغلب در نوسازی منازل سقف کاذب کناف اجرا می شود.

این کار تاثیر بسزایی در نمای داخلی خانه از نظر بصری می گذارد، زیرا دکوراسیون داخلی را زیباتر از آنچه که هست نشان می دهد. مرحله بعدی انتخاب کفپوش و دیوارپوش مناسب است.

در حال حاضر متریال های مختلفی برای پوشش کف و دیوارهای ساختمان توسط شرکت های معتبر تولید می شوند. رایج ترین کفپوش برای خانه کفپوش لمینت و پرکاربردترین دیوارپوش رنگ و کاغذ دیواری می باشد.

مرحله آخر نازک کاری چیدمان منزل است. انتخاب وسایل و چیدمان آنها نقش بسیار مهمی در جلوه دکوراسیون داخلی ایفا می کند. هر چه قدر هزینه بالایی صرف نوسازی کرده باشید زمانی تاثیر آن پدیدار می شود که از المان های مناسب در چیدمان استفاده کنید.

برای دریافت مدل های متنوع طراحی داخلی و چیدمان منزل به بخش دکوراسیون داخلی ساختمانچی مراجعه کنید و از ایده های نوینی که توسط طراحان با تجربه ارائه می شوند، بهره ببرید.

بازسازی منزل و اجرای یک دکوراسیون مورد پسند، محیطی دوست داشتنی و متفاوت با کمترین هزینه برای شما به ارمغان می آورد و حسی از رضایت را در شما ایجاد می کند. نوسازی و بازسازی را به طراحان و معماران حرفه ای بسپارید و با خیالی آسوده منتظر خلق فضایی متفاوت بمانید.

بازسازی داخلی

آنچه که بازسازی داخلی در هر فضایی به دنبال دارد، تجربه فضایی جدید با امکانات و نمای متفاوت می باشد. بازسازی داخلی می تواند از جنبه های مختلفی مورد بررسی قرار گیرد.

بدون شک یکی از مهم ترین و اساسی ترین نکاتی که باید در این زمینه به یاد داشته باشید، میزان بودجه ای است که برای انجام این کار در نظر دارید.

بازسازی داخلی می تواند از تغییر کلی فضای موردنظر گرفته تا تغییر دکوراسیون انجام شود. برای مثال این بازسازی می تواند شامل تعویض کفپوش، استفاده از کاغذ دیواری، نصب تاسیسات سرمایشی و گرمایشی و… باشد. آن چه که در ادامه به بیان آن می پردازیم، ارائه نکات لازم در جهت بازسازی داخلی منزل می باشد.

بازسازی داخلی منزل

تصمیم گیری در مورد چگونگی بازسازی داخلی منزل، بر عهده افراد می باشد. این بازسازی شامل تغییر در قسمت ها و اجزاء مختلف خانه می شود. آنچه که در بازسازی داخلی منزل بیشتر مورد توجه قرار می گیرد، بحث جذاب دکوراسیون داخلی می باشد. در ادامه این مطلب نکات تکمیلی در اختیار شما قرار خواهیم داد.

بازسازی دیوارها

در بازسازی این قسمت ها، نخست استحکام و مقاومت دیوارها بررسی می شود و اگر نیاز به تخریب باشد، اقدام به خراب کردن می کنند، اما در صورتی که قسمت سفت کاری مشکلی نداشته باشد، به سراغ نازک کاری دیوارها می رویم.

در این مرحله می توان دیوارها را با انواع مختلف دیوارپوش مانند کاغذ دیواری و پنل های دیواری، و استفاده از سنگ های دکوراتیو، تزیین و زیبا کرد. همچنین یکی دیگر از مواردی که می توان در بازسازی داخلی منزل به اجرا در آورد، رنگ آمیزی داخلی و استفاده از یک رنگ جدید برای دیوارها و سقف می باشد.

آن چه که در بیشتر موارد به چشم می خورد، استفاده از رنگ سفید یا کرمی برای رنگ آمیزی دیوارها می باشد، بنابراین اگر به دنبال اجرای ایده ای جدید در این زمینه هستید، بهتر است جسارت به خرج دهید و از رنگ های دیگر به این منظور استفاده نمایید.

بازسازی کف

در بازسازی کف می توان از انواع سنگ و سرامیک و یا پارکت به عنوان کفپوش استفاده کرد. انتخاب و نصب کفپوش جدید، می تواند راهکار مناسبی برای بازسازی داخلی باشد.

کفپوش ها انواع مختلفی دارند. برای مثال کفپوش اپوکسی، کفپوش لمینت، کفپوش سه بعدی، کفپوش پی وی سی یا کفپوش وینیل، نمونه هایی است که می توانید از آن ها در طراحی داخلی استفاده نمایید.

زمانی که صحبت از بازسازی داخلی منزل به میان می آید، احتمالا به فکر بازسازی قسمت های مختلف خانه مانند آشپزخانه، اتاق خواب، حمام و سرویس بهداشتی و اتاق نشیمن خواهید بود.

بدون شک بازسازی هر یک از این قسمت ها هزینه های متفاوتی در بر دارد. از این رو می توان تنها با در نظر گرفتن میزان هزینه ای که برای انجام این کار در نظر دارید به انجام این کار در قسمت هایی از خانه که نیاز اساسی تری دارند، اقدام نمایید.

بازسازی داخلی

بازسازی آشپزخانه

از آن جایی که آشپزخانه قلب خانه شناخته می شود، اجرای یک طراحی زیبا در آن از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. برای بازسازی آشپزخانه می توان نسبت به تعویض کاشی و سرامیک مورد استفاده در آشپزخانه، نصب کابینت های جدید، تعویض شیرآلات، تعویض سینک ظرفشویی، استفاده از کانتر و جزیره آشپزخانه اقدام کرد.

در صورتی که به دنبال ایده های ارزان قیمت برای بازسازی داخلی آشپزخانه هستید، می توانید درب کابینت را تعویض کنید. این تنها یکی از ایده هایی است که می توانید در بازسازی آشپزخانه با هزینه اندک انجام دهید.

بازسازی حمام و سرویس بهداشتی

در بسیاری از موارد بازسازی حمام و سرویس بهداشتی در آخرین مرحله انجام می گیرد و شاید کمتر کسی به انجام این کار فکر کند. اما بدون شک اهمیت انجام این کار به اندازه سایر قسمت های خانه می باشد. در جهت بازسازی حمام و سرویس بهداشتی می توانید نسبت به تعویض شیرآلات اقدام نمایید.

هم چنین با تعویض کاشی و سرامیک حمام می توانید نمایی زیبا و جدید به آن ببخشید. در صورتی که لوله کشی حمام قدیمی شده است، بهتر است نسبت به بازسازی و تعویض آن اقدام نمایید.

از دیگر ایده هایی که می توانید در هنگام بازسازی حمام اجرایی کنید، نصب وان می باشد. انتخاب یک وان زیبا می تواند آن را به نقطه کانونی در طراحی حمام تبدیل نماید.

یکی از اقداماتی که عموما در بازسازی حمام و سرویس بهداشتی صورت می گیرد، عایق بندی کف و دیوارها می باشد. با طراحی و بازسازی یک حمام زیبا می توانید فضایی آرام بخش برای خود به ارمغان آورید.

بازسازی اتاق خواب

در جهت بازسازی اتاق خواب توجه به سلیقه شخصی فرد از اهمیت ویژه ای برخوردار است. از جمله راهکارهایی که می توانید در انجام این کار مورد استفاده قرار دهید، رنگ آمیزی دیوارها، تعویض کفپوش، ساخت کمد دیواری و… می باشد.

برای مثال یکی از المان های اساسی در هر اتاق خواب کمد دیواری می باشد. از این رو ساخت آن می تواند از نکات مهم در بازسازی اتاق خواب باشد.

در صورتی که در اتاق خواب کمد دیواری وجود دارد، می توانید با تعویض درب آن نمایی زیبا به اتاق خواب ببخشید. تصمیم گیری در مورد استفاده یا عدم استفاده از کاغذ دیواری از نکاتی است که می توانید در این جهت مورد توجه قرار دهید.

بازسازی اتاق نشیمن

اتاق نشیمن از جمله قسمت هایی است که استفاده زیادی از آن می شود و برای پذیرایی از مهمان نیز از آن استفاده می شود. بنابراین شاید اولین قسمت در هر خانه که افراد به بازسازی آن فکر می کنند، اتاق نشیمن باشد.

برای بازسازی اتاق نشیمن می توان به تعویض کفپوش و کاغذ دیواری فکر کرد. در صورتی که تمایل به استفاده از کاغذ دیواری ندارید، می توانید از یک رنگ مناسب برای رنگ آمیزی دیوار اتاق نشیمن استفاده نمایید. در کنار ایجاد تغییرات و بازسازی اتاق نشیمن، چیدمان آن نیز تا اندازه زیادی تاثیرگذار خواهد بود.

بازسازی نما بیرونی ساختمان

بازسازی نما به دو صورت جزئی و کلی انجام می پذیرد. در بازسازی جزئی تنها به رفع عیب قسمت تخریب شده یا شکسته پرداخته می شود. این کار هزینه زیادی در بر ندارد.

اگر بخواهید نما را به طور کامل تعویض و نوسازی کنید، هزینه های آن کمی بالا می رود، اما ارزش آن را دارد؛ زیرا نمایی نو و یکدست و در عین حال زیبا و شیک بنا می شود. از مصالحی چون انواع سنگ های طبیعی مانند تراورتن و مرمر، شیشه و آجرنما می توان در بازسازی نمای بیرونی ساختمان استفاده کرد.

بازسازی ساختمان های اداری

در بازسازی مکان های عمومی مانند ساختمان های اداری، اگر بافت بسیار فرسوده باشد، نیاز به یک بازسازی اساسی دارد. پس از بازسازی، باید از وسایل و تجهیزات مدرن و نو برای این محل استفاده کنند. ساخت پارتیشن های اداری یکی از این ایده هاست.

همچنین سیستم گرمایشی و سرمایشی جدیدی باید بکار گرفته شود که از کیفیت و کارایی بالاتری نسبت به وسایل قبلی برخوردار باشد. از دیگر تغییراتی که می توان در ادارات انجام داد، استفاده از کفپوش، کاغذ دیواری و یا رنگ روغنی می باشد.

نکات مهم بازسازی ساختمان

در صورتی که تمایل به تغییر در پلان کلی ساختمان دارید، باید نسبت به جا به جایی تیغه های فرعی در ساختمان نیز اقدام نمایید. بنابراین بررسی پلان کلی ساختمان نیز حائز اهمیت می باشد. بهتر است برای بازسازی داخلی ساختمان از یک طراح داخلی کمک بگیرید.

انجام این کار باعث می شود با اطمینان خاطر از نتیجه بازسازی نسبت به انجام این کار اقدام نمایید. هم چنین استفاده از یک متخصص دکوراسیون داخلی در این زمینه می تواند به برآورد هزینه ها کمک کند. از دیگر نکاتی که در این زمینه باید به آن توجه کنید، تصمیم گیری در مورد بازسازی یا تخریب داخلی ساختمان می باشد.

در هنگام بازسازی داخلی ساختمان الویت ها را در نظر بگیرید. برای مثال یکی از الویت هایی که امروزه در بازسازی منزل مورد توجه قرار می گیرد، اجرای عایق حرارتی و صوتی می باشد. بازسازی سیستم گرمایشی و سرمایشی خانه نیز از دیگر اموری است که می توانید نسبت به انجام آن اقدام نمایید.

اگر تصمیم به بازسازی خانه های قدیمی دارید، بهتر است سیستم برق ساختمان نیز نوسازی شود. چرا که سیم کشی خانه در گذر زمان فرسوده شده و همین امر می تواند خطراتی به همراه داشته باشد. از این رو بهتر است انجام این کار را جدی بگیرید.

در صورتی که نسبت به تخریب کلی ساختمان اقدام کردید، بهتر است برای بازسازی خانه از مصالح با کیفیت استفاده نمایید. برای بازسازی داخلی ساختمان زمان و فصل مناسبی را انتخاب نمایید. توجه و بررسی موارد مذکور می تواند در اجرای یک بازسازی موفق به شما کمک کند.

استعلام هزینه های بازسازی ساختمان

هزینه های بازسازی ساختمان به صورت متر مربع محاسبه می شود. برآورد این هزینه ها به فاکتورهای متعددی بستگی دارد. این هزینه ها می تواند بنابر نوع سلیقه شما در دکوراسیون داخلی و نوع سبک طراحی منتخب شما (کلاسیک، روستیک، مدرن و سلطنتی) متفاوت باشد.

همچنین هزینه ها با متراژ ساختمان و کوچک یا بزرگ بودن خانه و قسمت های مختلف آن، کاهش یا افزایش می یابد. میزان تغییرات، کیفیت و نوع متریال و مصالح مورد استفاده و همچنین کیفیت و سطح کار از جمله عوامل دیگر در تعیین هزینه های بازسازی ساختمان محسوب می شوند.

بازسازی جزئی یا کلی، فصل بازسازی، دستمزد کارگر و پیمانکار و میزان قدیمی بودن بنا، از دیگر عواملی هستند که در تعیین هزینه های بازسازی ساختمان نقش اساسی را ایفا می کنند. شما می توانید برای استعلام هزینه بازسازی ساختمان در تهران و اصفهان با شماره های زیر تماس بگیرید:

  • بازسازی ساختمان در تهران: 02122685099
  •  بازسازی ساختمان در اصفهان: 03132300022

کلام آخر

ما در این نوشته از ساختمانچی به بررسی نکات مهم پیرامون بازسازی ساختمان پرداختیم. بازسازی می تواند به صورت کلی یا جزئی انجام پذیرد و باعث نو و زیبا شدن نمای بیرونی و داخلی ساختمان شود. اگر به فکر بازسازی ساختمان خود هستید، این مطلب می تواند به شما در این راه کمک کند.

به نظر شما در بازسازی ساختمان، چه قسمت هایی الویت دارند؟ کدام یک از المان هایی که معرفی کردیم تاثیر بیشتری در بازسازی ساختمان می گذارد؟ نظرات و پاسخ های خود را از طریق کامنت با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

مراحل بازسازی ساختمان کدام اند؟

مشاوره با شرکت های متخصص و فعال در زمینه بازسازی ساختمان، تخریب ساختمان با کمک تیم مهندسی، شروع ساخت با توجه به نیاز، نازک کاری و زیباسازی ساختمان

هزینه بازسازی ساختمان به چه عواملی بستگی دارد؟

به طور کلی می توان گفت هزینه بازسازی به قسمت هایی از خانه که قرار است بازسازی شوند و مصالحی که در این پروسه مورد استفاده قرار می گیرند بستگی دارد.

در بازسازی قسمت های داخلی ساختمان، توجه به چه عواملی تاثیرگذار است؟

رنگ آمیزی داخلی منزل، نصب کفپوش جدید، تصمیم گیری در زمینه طراحی دیوار

طی بازسازی ساختمان چه مواردی در خصوص تاسیسات باید بررسی شود؟

سیستم لوله کشی، سیستم های سرمایشی و گرمایشی، و اگر ساختمان قدیمی است بهتر است سیستم برق ساختمان نیز نوسازی شود. چرا که سیم کشی خانه در گذر زمان فرسوده می شود و همین امر می تواند مخاطره آمیز باشد.