آموزش رویت

ساختمانچی

امروزه قفسه دیواری شناور یا شلف دکوری یکی از المان هایی در دکوراسیون داخلی محسوب می شود. این قفسه ها تحولی بزرگ در نمای دیوارهای خالی ایجاد می کند و آن ها را حالت سادگی و یکنواختی خارج می نماید.

این قفسه ها نوعی عنصر دکوراتیو در دکوراسیون محسوب می شوند. آن ها علاوه بر ایجاد زیبایی و جذابیت در محیط خانه باعث بهینه سازی فضا می شوند. از قفسه های شناور می توان برای قرار دادن کتاب و یا وسایل مختلف استفاده نمود.

قفسه های دیواری طیف گسترده ای از سلیقه ها از طراحی کلاسیک تا طراحی مدرن، از رنگ چوب ساده، تا رنگ های مختلف را پوشش می دهد. با این مقدمه، در ادامه این نوشته از ساختمانچی به بررسی جزئیات بیشتر در خصوص این شلف های دیواری می پردازیم. با ما همراه باشید.

ویژگی های قفسه دیواری شناور

  • شلف و باکس دیواری را می توان به عنوان مکانی برای قراردادن وسایل مورد نیاز در نظر گرفت.
  • آن ها کاربردهای متفاوتی دارند و در تمامی مکان ها از جمله اتاق نشیمن، اتاق خواب، آشپزخانه، حمام و سرویس دستشویی مورد استفاده قرار می گیرند.
  • این نوع قفسه ها اصولا در طراحی منازل به سبک مینیمالیسم کاربرد فراوانی دارند.
  • شلف ها به مرتب و تمیز نگه داشته شدن فضا کمک شایانی می کنند. رنگ شلف ها با توجه به دکوراسیون مورد نظر انتخاب می شود.
  • بعضی افراد از آن ها برای نمایش عکس های خانوادگی استفاده می کنند. بعضی دیگر برای قرار دادن وسایل ضروری، آن ها را در خانه خود نصب می کنند.
  • این قفسه ها هم جنبه تزئینی دارند و هم جنبه کاربردی. در هر دو صورت استفاده از آن ها در دکوراسیون داخلی نمای خانه را دگرگون می کند و ظاهری مرتب به آن می بخشد.

کاربردهای شلف دیواری

قفسه دیواری آشپزخانه

قفسه های دیواری شناور بسیار ساده هستند و به راحتی با دکوراسیون آشپزخانه مطابقت پیدا می کنند. آن ها علاوه بر ایجاد فضایی شیک و تمیز در آشپزخانه برای نگهداری وسایل نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

قفسه دیواری

قفسه دیواری حمام و سرویس بهداشتی

قفسه دیواری شناور با قابلیت دسترسی آسان این امکان را برای افراد فراهم می کند که بتوانند به راحتی به وسایل موردنیاز خود دست پیدا کنند. استفاده از این قفسه ها در سرویس بهداشتی و حمام در کنار سینک روشویی نمایی تمیز و مرتب ایجاد می کند و باعث زیبایی دکوراسیون می شود.

بخوانید!  6 محصول شیشه ای در دکوراسیون خانه های مدرن

در هنگام استفاده از قفسه های دیواری باید به جنس آن ها نیز توجه کرد تا در زمان طولانی بتوان بهترین استفاده را از قفسه ها داشت.

قفسه دیواری شناور در سرویس بهداشتی و حمام

قفسه دیواری اتاق نشیمن

بهترین و مناسب ترین ایده برای بهینه سازی فضای اتاق نشیمن استفاده از شلف دکوری دیوار است. آن ها به راحتی قابل نصب بر روی دیوار هستند و فضای کافی برای کتاب و اشیاء را فراهم می کنند.

با استفاده از این قفسه ها می توان فضایی مرتب و دور از هر نوع آشفتگی در دکوراسیون اتاق نشیمن ایجاد کرد و این مکان را هدفمند و مرتب جلوه داد.

شلف دکوری دیوار

استفاده از قفسه دیواری به عنوان کتابخانه

برای قراردادن مرتب کتاب ها می توان از قفسه های دیواری استفاده کرد. با چیدمانی زیبا برای کتاب ها و در کنارشان استفاده اژ وسایل تزئینی محیطی مدرن خواهید داشت که علاوه بر مرتب‌بودن اشیا در آن، از فضا به نحو احسن بهره برده شده است.

به یاد داشته باشید که در به کاربردن قفسه ها برای کتاب نیز اگر از رنگ های متناسب با دکوراسیون استفاده کنید محیطی جذاب خواهید داشت.

قفسه دیواری کتاب

استفاده از قفسه دیواری پشت تلویزیون

نصب شلف دیواری تلویزیون باعث جذابیت دیوار می شود و تحولی عظیم در نمای دیوار به وجود می آورد. این قفسه ها علاوه بر ایجاد زیبایی، دیوار پشت تلویزیون را از سادگی و یکنواختی خارج می کند.

این امر تاثیر بسزایی در دکوراسیون خانه می گذارد. در صورتی که دیوار پشت تلویزیون رنگی باشد می توانید در شلف های آن از گل های طبیعی و وسایل تزیینی با رنگ خنثی استفاده کنید.

شلف دیواری تلویزیون

ایده های استفاده از قفسه های دیواری شناور

استفاده از رنگ مناسب

به کاربردن قفسه های دیواری زمانی زیباتر است که با محیط هماهنگی و هارمونی داشته باشد. برای نمونه اگر در قسمتی، از رنگ خنثی و دیزاین چوب استفاده شود، بهتر است تا در به کاربردن قفسه ها نیز از شلف هایی به این رنگ بهره برد.

استفاده از رنگ مناسب

بکارگیری نورپردازی مناسب

همانطور که در تصاویر زیر مشاهده می کنید نورپردازی در این مکان ها باعث جذابیت هر چه بیشتر شلف باکس ها شده است. روشن‌بودن فضای اطراف قفسه ها توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کند و نمایی زیبا در دکوراسیون منزل ایجاد می نماید.

بکارگیری نورپردازی مناسب

استفاده از وسایل تزئینی و گل و گیاه

استفاده هم زمان از نور ملایم، شلف و وسایل تزیینی باعث می شود فضایی آرام بخش ایجاد شود. نور در قسمت هایی که رنگ های تیره تر به کار برده شده است جلوه وسایل را بیشتر می کند. اگر بتوان در این محیط از گل های طبیعی نیز استفاده کرد، دیزاین خانه بی نظیر و فوق العاده خواهد شد.

استفاده از وسایل تزئینی و گل و گیاه

استفاده از اشیا و وسایل رنگارنگ در شلف ها و دیوارهایی که رنگ خنثی یا ملایم دارند، باعث می شود فضا زنده تر شود و محیط از یکنواختی خارج گردد. اگر قصد دارید اشیا تزیینی را روی قفسه ها قرار دهید، بهتر است سعی کنید وسایل با هم هارمونی و هماهنگی داشته باشند.

استفاده از اکسسوری بر روی شلف

انواع شلف دیواری براساس جنس آن ها

شلف های دکوری انواع مختلفی دارند و در ساخت آن ها از متریال مختلف استفاده می شود. برای مثال شلف و باکس دیواری ام دی اف، شیشه ای، چوبی، فلزی و… نمونه ای از شلف های دیواری است که می توان از آن ها برای تزئین دیوار و فضای اتاق استفاده کرد.

بخوانید!  عکس، طرح و ایده های طراحی شومینه

در انتخاب جنس قفسه های مورد استفاده علاوه بر دیزاین، دکوراسیون و چیدمان منزل می بایست به وزن وسایلی که قرار است رویش قرار گیرند، توجه شود. اگرچه معمولا تمامی جنس های قفسه ها از مقاومت کافی برای تحمل وزن های بالا برخوردارند، اما بهتر است در خرید و نصب شلف ها به این نکات توجه شود.

انواع شلف دیواری

نکات مهم در هنگام خرید قفسه های دیواری شناور

در هنگام خرید و نصب قفسه ها باید توجه داشت که ارتفاع وسایلی که قرار است در قفسه ها قرار گیرند چقدر است و قفسه بندی متناسب با آن ها انجام شود. همچنین انتخاب قفسه ها متناسب با فضایی که قرار است در آن استفاده شود نیز بسیار مهم است.

به طور مثال برای آشپزخانه بهتر است تا قفسه های دیواری عمیق به کاربرده شود تا به اندازه کافی جادار باشد. به علاوه رنگ ها نیز نقش تأثیرگذاری در زیبایی هر چه بیشتر قفسه ها ایفا می کنند.

خرید قفسه های دیواری شناور

کلام پایانی

آن چه در این نوشته از ساختمانچی به بیان آن پرداختیم، ارائه نکاتی در خصوص کاربرد قفسه های شناور یا شلف ها در دکوراسیون داخلی می باشد.

امیدواریم با مطالعه این عکس نوشته با مدل ها و کاربردهای این شلف ها آشنا شده باشید. در صورت تمایل نقطه نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را به منظور بهبود کیفیت مطالب با ما در میان بگذارید.