آموزش رویت

ساختمانچی

یکی از روش های دکوراتیو نمودن آشپزخانه، استفاده از دیوارپوش بین کابینتی می باشد که در زیبایی آشپزخانه تاثیر شگرفی دارد. برای ایجاد تغییر و تحول جدید در فضای آشپزخانه می توانید از دیوارپوش متناسب با رنگ و دکور آشپزخانه برای پوشش این دیوار استفاده کنید.

دیوارپوش بین کابینتی به دیوارپوشی می گویند که دیوار پشت گاز، سینک ظرفشویی و کانتر آشپزخانه را می پوشاند.

دیوارهای آشپزخانه به دلیل پخت و پز و استفاده از مواد غذایی خیلی سریع کدر و چرب می شود و ذرات روغن روی آن ها نمایان می گردد، از این رو استفاده از یک دیوارپوش مناسب باعث ایجاد سطحی تمیز و براق بر روی دیوار بین کابینتی می شود. در این صورت، با نشست چربی و آلودگی بر روی دیوار، می توان به راحتی با یک دستمال مرطوب آن را تمیز نمود.

با این مقدمه، در ادامه این نوشته از ساختمانچی با ما همراه باشید تا با انواع دیوارپوش بین کابینتی و مزایای هر کدام آشنا شوید.

نحوه انتخاب دیوارپوش بین کابینتی 

اگر دکوراسیون خانه شما و رنگ کابینت ها روشن است باید از رنگ تیره برای دیوارپوش بین کابینتی استفاده کنید. استفاده از یک ترکیب سایه روشن زیبایی خاصی به آشپزخانه شما می دهد.

این دیوارپوش در واقع محافظی برای دیوار در مقابل لکه های روغن و پراکندگی های غذایی است. همچنین دیوارپوش آشپزخانه باید با مصالح به کاررفته در آشپزخانه هماهنگ باشد.

از جمله مدرن ترین مصالحی که برای پوشش فضای مابین کابینت ها استفاده می شوند سرامیک، سنگ، چوب، شیشه، کاشی و استیل هستند که به راحتی توسط چسب به دیوار متصل می شوند. مدرن ترین دیوارپوش های بین کابینتی به شرح زیر می باشند.

دیوارپوش بین کابینتی شیشه ای

این دیوارپوش از جمله مدرن ترین و به روزترین پوشش هایی است که رنگ شیشه آن را با توجه به دکوراسیون آشپزخانه می توان انتخاب کرد. شیشه متریالی براق و شفاف است و نور را منعکس می کند، از این رو نمی توان تاثیر آن در روشنایی فضا را نادیده گرفت.

اگر الگوی رنگ آشپزخانه شما سفید است، بهتر است از رنگ های شاد برای دیوارپوش استفاده کنید؛ زیرا جذابیت فضا دوچندان خواهد شد.

بین کابینتی شیشه ای

دیوارپوش بین کابینتی سرامیکی

این مدل یکی از رایج ترین نوع دیوارپوش است که در طرح ها و رنگ های مختلف در اکثر آشپزخانه ها وجود دارد.

سرامیک ماده ای است که تمیز کردن آن به آسانی صورت می گیرد، از این رو بهترین گزینه برای دیوار بالای اجاق است، زیرا در صورت جذب آلودگی می توان با یک اسکاج و مایع شوینده آن را همچون روز اول تمیز کرد. طرح و رنگ سرامیک را باید با توجه به تم کلی فضا انتخاب نمود.

بین کابینتی سرامیکی

دیوارپوش بین کابینتی سنگی

اصولاً از این مدل هنگامی استفاده می شود که رنگ کابینت ها تیره باشد. استفاده از سنگ آنتیک در دیوارپوش آشپزخانه نمایی مدرن و خاص به فضای آشپزخانه می دهد و تیرگی و گرفتگی فضای آشپزخانه را در هم می شکند.

تمیز نمودن سنگ آنتیک به دلیل سطح متخلخل آن کمی مشکل است، از این رو توصیه می شود در آشپزخانه هایی که عملیات پخت و پز در آن ها کمتر انجام می شود، از این نوع سنگ استفاده شود.

بخوانید!  انواع مدل طراحی دیوار[آشپزخانه،راه پله،حیاط و اتاق خواب]

تنوع رنگ دیوارپوش سنگی بالاست و شما طبق سلیقه خود می توانید رنگ دلخواه را انتخاب نمائید و از زیبایی آن لذت ببرید.

سنگ تراورتن

یکی از موارد استفاده از سنگ تراورتن، استفاده از آن به عنوان متریالی برای ساخت دیوارپوش بین کابینتی می باشد. استفاده از کاشی های تراورتن در طراحی دیوار بین کابینتی می تواند نما بسیار زیبایی ایجاد کند و حتی به نقطه کانونی در طراحی آشپزخانه تبدیل شود.

استفاده از سنگ تراورتن در طراحی دیوار بین کابینتی باعث می شود فضای آشپزخانه ظاهری کلاسیک به خود بگیرد و هم چنین باعث القای گرما در فضای آشپزخانه می شود.

از جذابیت های استفاده از این سنگ می توان به ساخت نامنظم و همچنین بافت آن اشاره کرد. همین امر بر جذابیت استفاده از این کاشی ها می افزاید.

استفاده از کاشی های تراورتن در کنار کانتری که در ساخت آن از سنگ مرمر استفاده می شود، نمای زیبایی ایجاد می کند. همچنین استفاده از المان های چوبی مانند صندلی های چوبی نیز نمونه ای مناسب برای استفاده در این طراحی می باشد.

به طور قطع ایده های زیادی در این زمینه وجود دارد که استفاده از آن ها نمای زیبا و متفاوتی ایجاد خواهد کرد.

بین کابینتی سنگی

دیوارپوش بین کابینتی چوبی

چوب نیز از جمله متریال هایی است که می تواند به عنوان دیوارپوش در آشپزخانه ای که به سبک روستیک طراحی می شود مورد استفاده قرار گیرد. تنها ایراد چوب طبیعی جذب گرد و غبار است اما می توان از چوب های روکش دار که در برابر جذب آلودگی مقاوم ترند استفاده نمود.

البته با استفاده از یک لایه وارنیش نیز می توان سطح چوب را براق کرد تا در صورت نشست آلودگی و گرد و غبار بتوان آن را پاک نمود. اگر ظاهر چوبی را می پسندید اما هزینه آن برای شما زیاد است، می توانید دیوارپوش های بین کابینتی از جنس ام دی اف را سفارش دهید که ظاهر آنها شبیه چوب طبیعی می باشد.

بین کابینتی چوبی

دیوارپوش بین کابینتی فلزی

استفاده از استیل ضد زنگ به عنوان دیوارپوش بین کابینتی مزایایی به همراه دارد. یکی از مزایای استفاده از این المان، غیر متخلخل بودن آن می باشد.

بر اساس این ویژگی، باکتری ها نمی توانند به درون آن نفوذ کنند و همین امر در استریل بودن فضای آشپزخانه به شما کمک می کند. از دیگر مزیت های استفاده از این المان ایجاد فضایی شیک و به روز می باشد.

دیوارپوش استیل

دیوارپوش های بین کابینتی استیل در طراحی مدرن جایگاه ویژه ای دارند و نمایی منحصربفرد ایجاد می کنند. هم چنین از آن جایی که این المان تطبیق پذیری بالایی دارد، به راحتی می توان از آن در کنار سایر رنگ ها و انواع متریال های مختلف نیز استفاده کرد. استفاده از این ایده در طراحی سبک مینیمالیست نیز کاربرد دارد.

اگر شما از جمله افراد صاحب رستوران هستید و به دنبال ایده هایی برای طراحی آشپزخانه رستوران خود می باشید، استفاده از این ایده بهترین گزینه ای است که در مقابل شما قرار دارد. چرا که همان گونه که قبلا نیز به این نکته اشاره شد، این متریال خاصیت آنتی باکتریال دارد و برای چنین فضایی بسیار مناسب می باشد.

بخوانید!  کاربرد تایل شیشه ای بازیافتی در دکوراسیون داخلی

هم چنین از جمله مزیت های دیگر در استفاده از فلز استیل در طراحی دیوار بین کابینتی مقاومت بالای آن می باشد. استیل خاصیت بازتابندگی نور دارد.

از این رو اگر به دنبال ایده ای برای طراحی آشپزخانه کوچک می باشید، می توانید از این ایده برای طراحی دیوار بین کابینتی استفاده نمایید. چرا که استفاده از این دیوار بین کابینتی با بازتاب نور می تواند در بزرگ تر نشان دادن فضای آشپزخانه به شما کمک کند.

بین کابینتی فلزی

دیوارپوش بین کابینتی کاشی

استفاده از کاشی ها برای دیوار بین کابینتی باعث ایجاد نمای بسیار مناسبی در آشپزخانه می شود. کاشی ها در شکل و اندازه های گوناگون وجود دارند و می توان از آن ها به طرق مختلف استفاده کرد.

کاشی های سفید رنگ براق، یکی از بهترین انواع کاشی هایی است که می توانید از آن ها در دیوار بین کابینتی استفاده نمایید. تمیز کردن این کاشی ها نیز بسیار آسان می باشد.

استفاده از کاشی ها برای دیوار بین کابینتی و حتی سایر دیوارها انتخاب مناسبی هستند و در طراحی مدرن نیز کاربرد دارند.

استفاده از این کاشی ها باعث ایجاد فضایی سرزنده در آشپزخانه می شود. هم چنین استفاده از آن ها امکان استفاده از انواع رنگ ها در آشپزخانه را برای شما فراهم می کند.

بین کابینتی کاشی

دیوارپوش فومی

دیوارپوش فومی به صورت تایلی یا رولی تولید می شود. ضخامت این نوع دیوارپوش در حدود نیم سانت است و دارای برجستگی های سه بعدی می باشد و معمولاً در پشت آن ها چسب وجود دارد.

بیشتر دیوار پوش های بین کابینتی فومی با طرح آجر تولید می شوند و معمولاً نسبت به کاغذ دیواری، دارای طرح و نقش های محدودتری می باشند. از دیوارپوش فومی می توانید علاوه بر دیوار آشپزخانه، در دیوار سالن پذیرایی، حمام، سرویس بهداشتی و… نیز استفاده نمایید.

نکات پایانی

آشپزخانه به عنوان یکی از قسمت های مهم در هر خانه ای شناخته می شود و طراحی آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. ایده های زیادی برای استفاده در جهت طراحی این قسمت از خانه وجود دارد.

هم چنین المان های زیادی نیز وجود دارند که می توان با استفاده از آن ها نسبت به طراحی آشپزخانه اقدام کرد. آن چه که در این مطلب از ساختمانچی به بیان آن پرداختیم استفاده از انواع دیوارپوش ها در طراحی دیوار بین کابینتی می باشد.

اگر به دنبال ایده ای جدید در زمینه طراحی آشپزخانه هستید، استفاده از این ایده ها را به شما توصیه می کنیم. همچنین مشورت با یک متخصص می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

در ادامه آلبومی از زیباترین عکس های بین کابینتی را برای شما کاربران گرامی آماده کرده ایم که امیدواریم از دیدن آن ها لذت ببرید.

بین کابینتی مدرن
بین کابینتی استیل
بین کابینتی سفید
بین کابینتی روستیک
بین کابینتی آجری
بین کابینتی مدرن سفید
بین کابینتی استیل ضد زنگ
دیوارپوش بین کابینتی
دیوارپوش بین کابینتی مدرن
دیوارپوش بین کابینتی استیل
دیوارپوش بین کابینتی آجری سفید
دیوارپوش بین کابینتی فلزی
بین کابینتی قهوه ای
بین کابینتی سنتی