آموزش رویت

ساختمانچی

متاسفانه کم نیستند دانشجویانی که پس از فارغ‌التحصیل شدن در رشته مهندسی ساختمان ، نمی توانند جذب بازار کار شوند. در عوض، مهندسانی هستند که بازار کار آن‌ها حسابی گرم و سرشان بسیار شلوغ بوده و در همین حوزه به موفقیت‌های بزرگی رسیده‌اند. به نظر شما راز موفقیت این افراد چیست؟ اگر به دنبال یافتن پاسخ این سوال هستید، پیشنهاد می‌کنیم که این مطلب را از دست ندهید.

کلید موفقیت مهندسین عمران یا معماری

رمز موفقیت پایدارِ افراد در جوامع امروزی را می توان به میزان تخصص ایشان در رشته فعالیتشان ارتباط داد که این تخصص و مهارت را می توان در جنبه های زیر خلاصه کرد.

مهارت های ارتباطی

هر مهندس عمران و معماری که قصد رشد و پیشرفت در حرفه خود را دارد لازم است روی مهارت برقراری ارتباط موثر کارکرده و آنرا تقویت کند. چه بسیار افرادی را دیده ایم که در رشته خود در قله های مهارت ایستاده ولی بدلیل عدم توانایی در برقراری ارتباط و ارائه خدمات، هنوز پیشرفت خاصی در زمینه فعالیت کاری خود ایجاد نکرده.

یک مهندس موفق باید بتواند با صاحبکار، عوامل اجرایی و عوامل نظارتی طوری ارتباط برقرار کند که چرخ کارگاه بدون توقف همواره در حال چرخیدن باشد.  بر حسب تجربه به من ثابت شده وقتی یک مهندس با مهارت ارتباطی مناسب در کارگاه حضور دارد ، حتی حوادث کارگاهی نیز کمتر شده و کارها به راحتی انجام می شوند.

دوره های آموزشی گروه فنون عمران که در قالب ویدئو و در محل کارگاه ضبط شده اند، می توانند به شما در کسب این مهارت کمک بسیاری نمایند.

دوره های فنون عمران:

آشنایی با نرم افزارهای مختلف

وابسته به اینکه شما در کدام زمینه از مهندسی عمران یا معماری فعالیت می کنید ، نرم افزارهایی که باید توانایی کاربا آنها را داشته باشید متفاوت متفاوت بوده و درصد آشنایی شما با این نرم افزارها نیز وابستگی کامل  به این موضوع دارد . مثلاً یک مهندس طراح سازه می بایست به نرم افزارهای طراحی تسلط داشته ولی یک مهندس مجری نیازی به کسب تخصص در نرم افزارهای طراحی را ندارد و کافی است توانایی کارکردن با اتوکد ( نقشه خوانی )، اکسل  ( محاسبات مالی و برنامه ریزی ) و ورد ( مکاتبات لازم در کارگاه ) را داشته باشد.

آشنایی با نقشه خوانی

اگر بخواهیم ریشه ایرادات و تخلفات اجرایی در کارگاه را جستجو کنیم ، به عدم توانایی عوامل اجرایی در نقشه خوانی خواهیم رسید. متاسفانه نقشه های طراحی شده که برای اجرا ابلاغ می شوند ایرادات و مغایرتهای زیادی با هم دارند که یک مهندس با تجربه و کاربلد از طریق نقشه خوانی می تواند این ایرادات را کشف و در جهت رفع آنها اقدام نماید.

شما با شرکت در دوره اجرای ساختمان ، می توانید مهارت نقشه خوانی در رشته های سازه ، معماری ، تاسیسات برقی و مکانیکی را آموزش دیده یا آنرا تقویت کنید.

آشنایی با نکات اجرایی

شاید تجربه کرده باشید که مهندسین با تجربه، در مراحل اجرایی نکاتی را گوشزد می‌کنند که در هیچکدام از نقشه ها دیده نشده و حتی در کتابها نیز نوشته نشده‌اند اما رعایت آنها می تواند عملیات اجرایی را از درگیری با چالشهای سنگینی نجات دهد.

مثلاً عدم توجه به فاصله ورودی پارکینگ در پروژه های زیادی منجر به حذف پارکینگ و وارد شدن خسارات زیادی می شود که می بایست در مرحله اجرای ریشه های ستون دیده می شد.

دوره جامع اجرای ساختمان، تمام نکات اجرایی را در مراحل مختلف عملیات ساختمانی به شما آموزش داده و می توانید با شرکت در این دوره آموزشی مانند یک مهندس با تجربه عمل کنید.

آشنایی با مصالح مختلف

اهمیت مصالح مصرفی در ساختمان تا حدی است که در صورت استفاده از مصالح نامناسب و غیراستاندارد علاوه بر ضررهای مالی، خطرات جانی نیز اکیپ اجرایی یا بهره برداران را تهدید می کند. به طور مثال اگر مهندس مجری یا ناظر توانایی تشخیص سنگ نمای مناسب برای نماهای خارجی را نداشته و سازنده از سنگهای نامناسب استفاده نماید، خطر ریزش سنگ نما همواره پروژه را تهدید خواهد کرد. لذا یک مهندس باید توانایی تشخیص مصالح را در هر مرحله از کار داشته باشد.

آشنایی با ابزارها و ماشین آلات مختلف

امروزه با توجه به اینکه اجرای ساختمان به روش سنتی بسیار زمانبر می باشد نقش ماشین آلات مختلف در اجرای ساختمان بسیار پررنگ تر از قبل شده و لزوم آشنایی با این ابزارها و ماشین آلات که در اجرای هر بخش از ساختمان می توانند به ما کمک کنند نیز بیش از پیش احساس می شود.

به طور مثال تا چند سال قبل برای انتقال خط تراز در داخل ساختمان از شیلنگ تراز استفاده می شد که بسیار زمانبر بوده و نیاز به حداقل 2 نفر نیرو دارد، اما امروز می بینیم که همین کار را در زمانی بسیار کمتر و با یک نفر نیرو می توان با تراز لیزری انجام داد.

آشنایی با مباحث حقوقی و حدود اختیارات خود

اگر سری به دادگاهها زده باشید، مطمئناً قبول خواهید کرد که دعواهای حقوقی و حتی کیفری در زمینه ساختمان سهم عظیمی از شلوغ شدن صف دادگاه را به خود اختصاص داده است. همین موضوع می تواند  زنگ خطری را برای یک مهندس به صدا در آورد که لازمه آموزش دیدن مباحث حقوقی را یادآور می شود.

این مباحث حقوقی می تواند از قرارداد نویسی با یک پیمانکار جزء شروع شده و تا گزارش نویسی و مکاتبات مهندسین را که تابع مقررات ملی و سایر ضوابط جاری در این حوزه می باشد، در بربگیرد. یکی از سرفصلهای اصلی دوره جامع اجرای ساختمان، پرداختن به همین نکات حقوقی است که برای یک مهندس یا حتی سازنده می تواند حکم سرمایه تمام عمر او را بازی کند. 

فنون عمران؛ بهترین مرجع آموزشی مهارت‌های تخصصی مهندسی عمران و معماری

فنون عمران همواره بر این تفکر پایبند است که آموزش باید پروژه محور باشد و این اصل مهم را در تمامی آموزش‌های خود از جمله دوره جامع اجرای ساختمان و دوره پیشرفته نظارت و گزارش نویسی ساختمان پیاده کرده است.

این مرجع آموزشی با بهره‌گیری از اساتید متخصص و حرفه‌ای در حوزه اجرای ساختمان، محتوای آموزشی باکیفیت طبق نیازهای مخاطبان خود تهیه و ارائه کرده است.

فرقی نمی‌کند که در کدام بخش از صنعت ساختمان مشغول هستید، از فارغ‌التحصیلان معماری و عمران گرفته تا سازندگان ساختمان، مهندسین معمار، مهندسین عمران، ناظران معماری، مجریان ذیصلاح ساختمان و… می‌توانید با کمک این آموزش‌ها به‌صورت کاملا عملی بر مهارت و تخصص خود افزوده و شاهد پیشرفت چشمگیر خود باشید.