آموزش رویت

ساختمانچی

سایبان برقی یکی از سایبان هایی است که استفاده از آن رواج پیدا کرده است. مزایا و ویژگی های موجود در این نوع از سایبان سبب شده افراد بسیاری از آن استفاده کرده و طرفداران زیادی داشته باشد.

ظاهر زیبا، کارایی بسیار، سهولت در استفاده و… برخی از مزایای سایبان های برقی بشمار می آیند. در مکان های مختلف بسیاری امکان استفاده از سایبان برقی وجود دارد. می توان این نوع از سایبان را مانند سایر سایبان ها در همه مکان ها همچون استخرها، مغازه ها، ساختمان ها، پارکینگ ها و… مورد استفاده قرار داد.

استفاده از سایبان های برقی در مقایسه با سایبان های ثابت، آسان تر است. سایبان برقی در مقایسه با سایر سایبان ها پیچیده تر و کاربردی تر بوده و همین امر سبب شده قیمت سایبان های برقی از دیگر سایبان ها بیشتر باشد.

مانند هر محصول دیگری عوامل مختلفی بر قیمت سایبان برقی تاثیر می گذارند. جنس و نوع سایبان، ابعاد آن و… از جمله عوامل تاثیرگذار بر قیمت سایبان بشمار می آیند.

نحوه خرید و قیمت انواع سایبان برقی

با توجه به متغیر بودن قیمت انواع سایبان برقی، امکان اعلام قیمت دقیق آن میسر نبوده و برای اطلاع از قیمت باید مشخصات سایبان برقی انتخابی خود را به شرکت های فعال در این حوزه اعلام نموده و از قیمت سایبان مورد نظر خود اطلاع پیدا کنید.

سایبان برقی در دو نوع ریموت دار و بدون ریموت تولید می شود. در سایبان های بدون ریموت برای استفاده از سایبان از یک کلید استفاده می شود؛ اما سایبان های ریموت دار را می توان با استفاده از ریموت از راه دور کنترل نمود.

سهولت استفاده از سایبان برقی ریموت دار سبب افزایش قیمت این نوع از سایبان شده است. ریموت کمک می کند به آسانی سایبان را باز و بسته نمایید. به عنوان مثال؛ در هوای بارانی که باید سایبان را باز کرد، می توان بدون مصرف انرژی و به راحتی با استفاده از ریموت، اقدام به باز کردن سایبان کنید.

ریموت که از آن با عناوین ریموت کنترل و دور فرمان نیز نام برده می شود، یک وسیله الکتریکی است که با استفاده از آن می توان از راه دور، یک عملیات را انجام دارد. برخی از ریموت ها برای برقراری ارتباط از امواج رادیویی بهره می برند؛ اما بیشتر ریموت ها از سیگنال های فروسرخ بدین منظور استفاده می کنند.

به منظور سهولت در استفاده از سایبان برقی، دزدگیر ماشین، درب اتوماتیک، کرکره و بسیاری از لوازم دیگر می توان از ریموت استفاده کرد. پیش از رواج استفاده از ریموت، برای انجام بسیاری از عملیات ها باید از وسایل دستی استفاده می شد؛ اما ریموت کار را آسان تر کرده است.

مثال ملموس در این رابطه استفاده از دکمه نصب شده بر روی تلویزیون برای تغییر شبکه است. وجود ریموت کنترل سبب می شود این کار به آسانی از راه دور انجام شود.

ویژگی ها و مزایای سایبان های برقی

سایبان برقی دارای مزایای بسیار می باشد. برخی از این مزایا عبارتند از:
• سهولت در استفاده
• استفاده از آلومینیوم در ساخت آن و در نتیجه وزن سبک سایبان
• دارای مقاومت در برابر آتش و آب
• امکان نورپردازی در سایبان
• زیبا سازی نمای محیط
• اتوماتیک بودن
• دارای عملکرد محافظتی از ماشین در مقابل عوامل جوی همچون بارش تگرگ و تابش نور خورشید
• امکان چاپ تبلیغیات و لوگو بر روی سایبان
• مورد استفاده قرار دادن رنگ هایی که در برابر زنگ زدگی، خوردگی و پوسیدگی مقاوم می باشند در ساخت سایبان

سایبان بازویی چیست؟

به سایبان بازویی، سایبان فنری متحرک هم می‌گویند. این نوع سایبان، نوع خاصی از سایبان است که با طراحی و ویژگی‌های خاص بخش عمده ای از بازار در سریع‌ترین زمان ممکن به آن اختصاص داده شد.

همانطور که می‌دانید امروزه دیگر از سایبان‌های دستی استفاده نمی‌شود زیرا استفاده از سایبان‌های دستی برای بازاریان و سایر افراد مشکل است. اما سایبان بازویی متحرک از لحاظ اقتصادی بسیار به صرفه است و دارای روکش فلزی نیز می‌باشد.

این سایبان از لحاظ ظاهری زیبایی خاصی دارد و همچنین استفاده از این نوع سایبان بسیار راحت است. لازم به ذکر است که سایبان‌های بازویی متحرک کاربردهای بسیاری دارند. از سایبان‌های بازویی متحرک، علاوه بر سایبان مغازه می‌توان در مکان‌های باز و بدون سقف، در اطراف استخرها به منظور پوشاندن دید اطراف و در کافه‌ها استفاده کرد.

از این نوع سایبان‌ها می‌توان به عنوان سایبان فصلی هم استفاده کرد. سایبان بازویی و سایبان برقی در طرح‌های بسیار متنوعی ساخته شده اند که هر کدام کاربرد خاصی دارند. جالب است بدانید که طرح کالسکه ای پرطرفدارترین نوع سایبان بازویی به شمار می‌آید.

تنوع در طراحی این سایبان سبب شده است تا از این نوع سایبان استفاده بسیاری شود؛ به طوری که اگر تجهیزات جزئی به این سایبان اضافه شود طرح جدیدی ایجاد می‌شود که این طرح مورد پسند بسیاری از مشتریان قرار می‌‌گیرد.

سایبان متحرک، پرطرفدارترین نوع سایبان بازویی

ویژگی‌ سایبان‌های بازویی

خوب است بدانید که روکش‌های سایبان بازویی ضد آب هستند و در رنگ‌های مختلف موجود می‌باشند. سایبان‌های بازویی را می‌توان سال‌های زیادی مورد استفاده قرار داد. روکش سایبان‌های بازویی در جنس‌ها و رنگ‌های مختلف با توجه به نوع نیاز و سلیقه مشتری تولید می‌شود که به سایبان‌های بازویی، نام سایبان‌های فنری نیز اطلاق می‌گردد.

این نوع سایبان‌ها به آسانی باز و بسته می‌شوند. از آن جایی که این سایبان‌ها از آلومینیوم ساخته شده اند بسیار سبک هستند و به راحتی نصب می‌شوند. بهتر است بدانید که اگر جنس روکش سایبان خوب باشد تا مدت زیادی می‌توان از آن سایبان استفاده کرد. همچنین روکش مناسب سایبان مانع ورود برف، باران و آفتاب به داخل مغازه یا خانه می‌شود.

ضمنا روکش مناسب باعث می‌شود تا بتوان از سایبان در همه فصل‌های سال به خصوص فصل‌های بارانی استفاده کرد. توجه داشته باشید که در صورت چاپ تبلیغات روی روکش سایبان می‌توان از آن به عنوان سایبان تبلیغاتی نیز استفاده کرد.