آموزش رویت

ساختمانچی

به گزارشات اخیر صنعت ساختمان: تا به حال شنیده اید که با ورود مواد نانو، در صنعت مصالح ساختمانی و نما انقلاب عظیمی در کیفیت ساختمان ها، دست پیدا کرده است.

با وجود هزینه های بالا و سر سام آور قیمت مصالح ساختمانی و کیفیت پایین آن ها، قیمت این محصول با توجه به کاربردی که دارد، به شدت ارزش خرید و استفاده از این محصول، توصیه می‌شود، در ادامه شما را با ویژگی های نانو سنگ نمای ساختمان آشنا می‌کنیم.

توضیحی در رابطه با مواد نانو سنگ نما

استفاده از نانو آبگریز سنگ به خاطر رفع مشکلاتی بود که قبلا راه‌حل های زیادی نداشت. یکی از معضلاتی که همیشه دردسرساز بوده است، نفوذ رطوبت و آب به درون سازه هاست.

نفوذ رطوبت به ساختمان‌ها می‌‌تواند صدمات جبران ناپذیری را به بار بیاورد از جمله اینکه باعث ایجاد ترک در دیوارهای سنگی و آجری و … می‌شود. در ساخت و ساز ساختمان‌ها معمولاً از مصالح و متریالی از جمله سنگ، آجر، گچ، سیمان و … استفاده می‌شود.

این مصالح، غالباً خلل و فرج ریزی دارند که آب را به خود جذب می کنند و به همین دلیل امکان به وجود آمدن ترک یا پوسته و همین طور ایجاد قارچ و کپک روی آن‌ها زیاد است؛ از این رو آب گریز کردن این سطوح از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

عکس ویژگی نانو سنگ، برای نمای ساختمان؟

مواد نانو آبگریز سنگ که به آن پوشش آب گریز سنگ هم گفته می شود، از رزین های سیلیکونی و با استفاده از تکنولوژی نانو ساخته شده و روانه بازار می‌شود.

مواد آبگریز سنگ در واقع یک نوع محافظ بر پایه محلولی به صورت مایع است که قابلیت ضد آب کردن یا واتر پروف کردن سطوح سنگی را دارد.

این ماده علاوه بر استفاده بر روی سطح سنگ‌های نمای ساختمان، به منظور آب گریزی و برخورداری از خاصیت نفوذ ناپذیری رطوبت بر روی آجر، دیوارهای سیمانی، چوب، گچ و غیره نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با به وجود آوردن لایه ای مقاوم و سخت از سطوح مختلف در برابر باران و همین طور ایجاد شوره و جرم و آلودگی روی سطوح سنگی و دیگر سطوح محافظت می‌کند و باعث می شود که سطح سنگ آب گریز شود.

معمولاً پوشش آب گریز سنگ به صورت مایع است و می‌توان آن را با استفاده از قلم مو یا اسپری رنگ روی سطوح سنگی پاشید.

محصولات نانو آبگریز سنگ بی رنگ هستند و باعث می‌شوند که سطح سنگ جلا پیدا کند و براق شود و نمای سنگی ساختمان را ضد آب یا واترپروف می‌کنند. همچنین این محصولات بدون بو هستند و کاملا سازگاری با محیط زیست را دارند.

ویژگی مواد نانو برای نمای سنگی ساختمان

سنگ نما به علت داشتن زیبایی و ترکیب رنگ های مختلفی که دارد همیشه مورد استقبال معماران و سازندگان بوده است. ویژگی استفاده از پوشش نانو مخصوص سنگ امروزه بسیار مورد اهمیت قرار گرفته است. برخی از ویژگی‌های نانو سنگ نما را می‌توان در یک نگاه دید:

  • عدم تغیر رنگ سنگ
  • محلول نانو سنگ نما ۱۰۰% آب گریز
  • افزایش عمر مصالح و ضد شوره سنگ
  • حفظ قابلیت تنفس سنگ و مقاوم در برابر اشعه UV
  • جلوگیری از پوسته شدن سنگ
  • مواد نانو برای سنگ نما با ماندگاری بالای ۱۰ سال
  • آب بندی کامل نما همچنین سطح کاملا ضدآب می شود
  • مقاوم در برابر باران های اسیدی
  • عدم رشد قارچ و جلبک به خصوص در مناطق شمالی
  • عدم تغییر بافت طبیعی سنگ و زرد شدن به مرور زمان
  • کاملا نفوذی و دارای مقاومت نسبت به خراش هایی جزئی
  • دارای خواص آنتی باکتریال
  • ماندگاری بالای ۱۵ سال و اجرای آسان با اسپری پاش
  • کاهش اتلاف گرما و هزینه های انرژی، همچنین مقرون به صرفه بودن قیمت محلول نانو سنگ نما نسبت به سایر محصولات
  • کهنه نشدن نما به مرور زمان
  • مقاوم در برابر ملات سیمان اسیدی هنگام اجرای سنگ
عکس ویژگی نانو سنگ، برای نمای ساختمان؟

در گذشته جهت آب بندی نما و یا ضدآب سازی نما از مواد پایه رزینی استفاده می‌کردند که این پوشش‌ها به مرور زمان در برابر تابش آفتاب از بین می‌رفتند و همچنین سطح سنگ کدر می‌شود.

 امروزه با پیدایش پوشش های محافظتی نانو مثل مواد نانو سنگ؛ نسل جدید دیگر نگران تغییر رنگ، سنگ نما و همچنین کدر شدن آن به مرور زمان نیست. 

«مواد نانو برای سنگ نما، یکی از پر کاربرد‌ترین محصولات ساختمانی، برای انواع نما‌های ساختمانی است، محلول نانو سنگ، قابل استفاده برای انواع نماهای سنگی، به خصوص برای ضد آب کردن و از بین بردن لکه سنگ، شوره زدگی و تمیز کردن سنگ کف نما، بسیار مناسب است.

قیمت محلول نانو سنگ نما معمولا در بازار با توجه به شرایط فعلی و اقتصادی کشور، معمولا در یک رنج قیمتی ثابت نیست، اما نسبت به سایر محصولات شوینده و پاک کننده برای این کار، مقرون به صرفه تر است.

پدیده فروش مواد نانو سنگ نما، یک فرصتی طلایی، برای دیده شدن بهتر نما ساختمان‌ها در سراسر شهر و کشورمان است.»

مواد نانو سنگ

به گزارشاتی که از بعضی از سایت های خبری و ارائه کنندگان بازار: شایعات اخیری که باعث شده متقاضیان علاقه‌مند به مواد نانو نما را نگران کند، قیمت بالای این محصولات و ارائه محصولات رزینی به جای نانو نما، این مسئله که با توجه به گزارشات اخیر صنعت ساختمان، با به رسمیت شناخته شدن ارائه کنندگان نانو ساختمانی اصلی، محصولات دروغین برخی از افراد سود جو، از دور بازار خارج خواهد شد.

قیمت این محصول با توجه به کاهش هزینه ها و مقاوم سازی نما بسیار مقرون به صرفه است. قیمت نانو سنگ نما ساختمان را از جایی باید استعلام بگیرید که توانایی پاسخ گویی به همه سوالات مشتری را داشته باشد.

جمع بندی

امیدواریم که توانسته باشیم سوالاتی که راجب نانو سنگ نما و ویژگی هایی که این محصول می‌تواند برای نمای ساختمان شما داشته باشد را داده باشیم. در آخر نگران قیمت نانو sنگ نما نباشید، با پیدا کردن ارائه دهkده های معتبر نانو سنگ نما، می‌توانید، قیمت روز این محصول را با ارزش واقعی آن خریداری کنید.