آموزش رویت

ساختمانچی

یکی از بهترین و به یادماندنی ترین خاطراتی که والدین آن را در طول زندگی خود تجربه می کنند، خرید سیسمونی است. سیسمونی به تمام وسایل و لوازمی اطلاق می شود که یک کودک به آن ها نیاز دارد و در چیدمان اتاق خواب او به کار می روند.

قبل از انتخاب آن ها، ابتدا باید فضای اتاق نوزاد را بررسی کنید تا متوجه شوید چه لوازمی را با چه ابعادی باید خریداری کنید. اصولاً زمانی نسبت به این کار اقدام می شود که جنسیت کودک تعیین شده باشد.

با توجه به دختر یا پسر بودن فرزند و وضعیت اقتصادی خود می توانید هر آن چه که برای نگهداری نوزاد به آن احتیاج دارید را انتخاب و خریداری نمائید.

بهترین زمان برای خرید سیسمونی نوزاد دختر و پسر حدوداً از ماه ششم به بعد است، البته با توجه به شرایط نیز می توان زودتر اقدام نمود. لوازمی که برای خرید باید مدنظر قرار گیرند تا دو سالگی کودک کاربرد دارند، از این رو باید از خرید وسایل اضافی جلوگیری نمود.

لوازم غیرضروری تنها منجر به ایجاد هرج و مرج و شلوغی در فضای اتاق نوزاد خواهند شد. طراحی اتاق کودک و نوزاد در صورتی جذاب به نظر می آید که مرتب و آراسته باشد.

با این مقدمه، در ادامه این نوشته از ساختمانچی با ما همراه باشید تا با وسایلی که برای سیسمونی به آن ها نیاز دارید، آشنا شوید.

لیست سیسمونی

موارد ضروری در سیسمونی دختر و پسر

خرید سیسمونی نوزاد پسر یا دختر یک کار هیجان انگیز است اما نباید در آن زیاده روی نمود. با آگاهی از لوازم ضروری به راحتی می توانید خرید خود را مدیریت کنید و اتاقی زیبا، جذاب و دوست داشتنی برای کودک فراهم نمائید.

سیسمونی دخترانه با پسرانه در انتخاب رنگ و لباس متفاوت است، اما یکسری وسایل برای هر دو جنسیت قابل استفاده هستند. لوازم سیسمونی که برای یک کودک نوپا ضروری هستند به شرح زیر می باشند.

تخت و کمد سیسمونی

در بازار تخت خواب و کمدهای بسیار زیبا با سایزهای مختلف موجود می باشند که شما با توجه به فضای اتاق و نیازهای کودک خود باید مدل دلخواه را خریداری کنید.

فراموش نکنید تخت و کمد نقاط کانونی اتاق نوزاد هستند، بنابراین هنگام خرید سرویس خواب نوزاد به رنگ و مدل آن توجه کنید.

لباس نوزاد

دوست داشتنی ترین بخش خرید وسایل مربوط به سیسمونی لباس نوزاد است. مهم ترین نکته در انتخاب لباس نوزاد، توجه به جنس آن است. در بازار برندهای سیسمونی بسیاری وجود دارند که لباس های پنبه ای را با بهترین کیفیت به مشتریان عرضه می کنند.

هر چند قیمت برندهای ایرانی ارزان تر از نمونه های خارجی است، اما کیفیت آن ها ممکن است پایین تر باشد و لباس در اثر شست و شو رنگ و شکل خود را از دست بدهد.

بخوانید!  رنگ هلویی در طراحی دکوراسیون منزل

لوازم بهداشتی

لوازم بهداشتی مورد نیاز کودک شامل شامپو، صابون، کرم مرطوب کننده و پماد سوختگی است. ممکن است اقوام یا آشنایان، ست های بهداشتی را به شما معرفی کنند، اما بهتر است با توجه به بودجه خود نسبت به خرید اقلام ضروری اقدام کنید و پول خود را هدر ندهید. لوازم بهداشتی ایرانی گاهی بهتر از لوازم خارجی می باشند.

رختخواب نوزاد

تخت خواب نوزاد یکی از ضروریات در چیدمان سیسمونی است که خود دارای تشک، بالشت و پتو است اما کودک شما به یک رختخواب مجزا نیز نیاز دارد، زیرا همیشه بر روی تختخواب نمی خوابد. این رختخواب باید به گونه ای باشد که بتوانید کودک خود را با آن در آغوش بگیرید.

رخت خواب نوزاد

اسباب بازی

چند عدد اسباب بازی برای ماه های اولیه نوزاد کافیست. به مرور زمان شما با سلیقه فرزند خود آشنا می شوید و می توانید آنچه را که تمایل به بازی با آن را دارد، خریداری کنید. یک اسباب بازی ایده آل باید ایمن، استاندارد و ضدحساسیت باشد و توجه کودک را به خود جلب کند.

شیشه شیر

شیشه شیر یکی دیگر از لوازم ضروری در سیسمونی بچه است. هنگامی که کودک تمایلی به خوردن شیر مادر ندارد، باید با استفاده از شیشه شیر به او شیر داد.

حوله نوزاد

نوزاد تنها به یک ست حوله نیاز دارد. در ماه های اولیه پس از تولد از یک ست استفاده کنید؛ بعد از رشد کودک و بزرگ تر شدن او می توانید نسبت به خرید ست های تن پوش اقدام نمائید.

سرویس کالسکه

اگر بودجه شما کافیست برای تامین آسایش خود و کودک می توانید سرویس کالسکه خریداری کنید. اگر به سایت خرید سیسمونی مراجعه نمائید، به راحتی می توانید با انواع مدل ها آشنا شوید و نمونه دلخواه را انتخاب کنید.

نکته ای که در خرید سرویس کالسکه و تجهیزات همراه آن نظیر کریر باید به آن دقت شود، رنگ و مقاومت آن است. رنگ های روشن خیلی زود کثیف می شوند، از این رو رنگ های تیره باید برای اینگونه وسایل انتخاب شوند تا در اثر استفاده مکرر زیبایی خود را از دست ندهند.

تب سنج

خرید این وسیله برای بررسی دمای کودک ضروری است. حتما هنگام خرید، یک تب سنج خریداری نمایید تا بتوانید مدام کودک خود را چک کنید.

پوشک

پوشکی که برای نوزاد خریداری می کنید باید بدون حساسیت باشد، زیرا انتخاب پوشک با سلامتی و بهداشت نوزاد رابطه مستقیم دارد. پوشک ها را از نمایندگی ها و یا مراکز فروش معتبر تهیه نمائید.

سیسمونی دخترانه

لیست کامل سیسمونی نوزاد

سرویس خواب کودک

  1. تخت خواب
  2. تشک
  3. پتو
  4. بالش
  5. میز تعویض
  6. تشک تعویض
  7. پشه بند
  8. کیسه خواب
  9. پارک کودک یا پارک مسافرتی
  10. پتوی دم دستی
  11. ملحفه
  12. نم گیر پلاستیکی
  13. روبالشی
  14. بالش گردنی
  15. ضربه گیر تخت
  16. بالش ضد غلت
  17. نی نی لای لای
  18. تخت مسافرتی
  19. بالش شیردهی
بخوانید!  15 مدل و طرح آشپزخانه مدرن

وسایل حمل و نقل نوزاد

  1. کالسکه
  2. کریر
  3. روروئک
  4. سان شید
  5. صندلی ماشین
  6. آغوشی
کریر

لوازم ایمنی کودک

  1. دماسنج
  2. قنداق فرنگی
  3. گارد پله
  4. دستگاه استریل بخار دیجیتال
  5. واکی تاکی
  6. ست تب سنج (دیجیتال، پستانکی و پیشانی)
  7. گارد تخت
  8. زنجیر پستانک

وسایل تغذیه نوزاد

  1. شیشه شیر
  2. شیردوش
  3. سر شیشه
  4. ظرف ذخیره شیر مادر
  5. شیر گرمکن
  6. غذا گرمکن
  7. صندلی غذا
  8. غذاساز
  9. پیشبند
  10. لیوان ضد نشت
  11. ظروف غذاخوری (بشقاب، کاسه و …)
  12. ست قابلمه چدن، استیل یا تفلون
  13. لیوان مخصوص
  14. شیشه شور
  15. ظرف پستونک
  16. فلاسک
  17. سرویس قاشق و چنگال
  18. قطره چکان
  19. سرلاک و شیرخشک
لوازم تغذیه کودک

لباس نوزاد

  1. سرویس لباس 5 تکه، 10 تکه، 12 تکه و 19 تکه
  2. لباس خانه (تاپ، رکابی، تیشرت، بلوز، شورت، شورتک، شلوارک، شلوار و…)
  3. لباس مهمانی
  4. دستمال
  5. ناف بند
  6. دستکش
  7. شنل
  8. جوراب
  9. کفش
  10. کلاه
  11. کیف
  12. روسری
  13. گل سر، گیره، کش مو، تل و …
  14. پیرهن کوتاه و بلند
  15. سرهمی نخی سایز صفر تا سه
  16. بلوز و شلوار نخی
  17. زانوبند
  18. پاپوش
  19. ژاکت، کت، کاپشن و …
لباس نوزاد

لوازم بهداشتی نوزاد

  1. لیف حمام
  2. اسفنج نرم
  3. جاصابونی
  4. شامپو و صابون بدن، سر و صورت بچه
  5. کلاه حمام
  6. تبدیل توالت
  7. ناخن گیر
  8. پودر بچه
  9. کرم، وازلین و لوسیون
  10. کرم سوختگی
  11. پنبه بهداشتی
  12. دستمال مرطوب
  13. دستمال الکلی آماده
  14. وان حمام و لگن مخصوص
  15. فین گیر
  16. دندان گیر
  17. شانه و برس
  18. عروسک حمام
  19. مسواک انگشتی
  20. پد خنک کننده
  21. دستگاه بخور
  22. گوش پاک کن
  23. کرم ضد آفتاب
  24. مینی واش یا کهنه شور
  25. خمیر دندان
  26. کهنه نرم

وسایل بازی کودک

  1. آویز تخت، کالسکه و ننو
  2. جغجغه
  3. عروسک پولیشی
  4. تاب برقی
  5. دندانی
  6. بی بی موو
  7. تشک بازی بزرگ
  8. استخر بادی توپ
  9. تشک موزیکال
  10. آویز موزیکال
  11. عروسک
  12. ماشین
  13. و…
اسباب بازی سیسمونی

کلام پایانی

برای خرید لیست سیسمونی می توانید به مراکز فروش در سطح شهر خود مراجعه کنید. همانطور که می دانید برندهای مختلف دارای قیمت های متفاوت هستند و نمونه های خارجی قطعاً گران تر خواهند بود.

اما نگران نباشید، اگر ساکن تهران هستید برای خرید سیسمونی بچه می توانید به فروشگاه سیسمونی آقابزرگ و یا سیسمونی ناصر مراجعه کنید و مدل دلخواه خود را خریداری نمائید.

لوازم و وسایلی که در این فروشگاه ها عرضه می شوند دارای تنوع بالایی هستند و با تمام سلیقه ها همخوانی دارند. ممکن است در برخی سایت ها عبارت خرید سیسمونی ارزان را مشاهده کنید اما مطمئن باشید یک محصول با کیفیت و بهداشتی قطعاً قیمت ارزان نخواهد داشت و در صورت ارزان بودن یک کالا باید به استاندارد نبودن آن شک کرد.