آموزش رویت

ساختمانچی

همه ما تابه‌حال نمای شیشه‌ای را دیده‌ایم و باید بگوییم که این نما طرفداران بسیار زیادی هم دارد. اجرای نمای شیشه‌ای یا همان نمای کرتین وال کار ساده‌ای نیست.

اگر شما هم به دنبال اطلاعاتی در مورد اینکه نمای کرتین وال چیست، هستید، پیشنهاد می‌دهیم که ادامه مطالب را از دست نداده و با ما همراه باشید.

نمای کرتین وال چیست؟

خوب اولین سؤال این است که اصلاً نمای کرتین وال چیست، اگرچه این نما را به‌نام نمای شیشه‌ای می‌شناسیم اما در ساخت آن فقط از شیشه استفاده نشده است. این نما به اسم نمای لامل هم شناخته میشود. این نما ساختاری خود ایستا دارد و در دکوراسیون مدرن توانسته جایگاه بسیار خوبی به دست بیاورد.

احتمالاً این سؤال برای شما هم پیش آمده که ساختار خود ایستا به چه معنی است. خوب اجازه بدهید برای تشریح این موضوع، ساختار نمای کرتین یا همان نمای شیشه‌ای را توضیح بدهیم. برای اجرای نمای کرتین وال از شاسی استفاده میشود.

شیشه‌ها بر روی این شاسی قرار می‌گیرند و به همین دلیل هیچ وزن اضافه‌ای بر روی ساختمان شما قرار نمی‌گیرد. وزن کلی ساختمان به‌شدت کاهش پیدا می‌کند.

این نحوه اجرای نمای کرتین وال سبب خود ایستا بودن این نما شده است. همان مورد مهمی که در مطالب بالا به آن اشاره کردیم. باید بگوییم که یکی از مهم‌ترین مزیت‌های نمای لامل یا همان نمای شیشه‌ای همین خود ایستا بودن آن است.

عکس نمایی مستحکم و سبک با استفاده از کرتین وال

ویژگی‌های نمای کرتین وال

از مهم‌ترین ویژگی‌های نمای شیشه‌ای می‌توان به عایق حرارتی بودن آن اشاره کرد. این روزها صرفه‎جویی در مصرف انرژی اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است. کرتین وال به شما کمک می‌کند که در مصرف انرژی برق و گاز به مقدار چشمگیری صرفه‌جویی کنید.

اگر یک ساختمان تجاری دارید، این موضوع اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد، زیرا همان‌طور که میدانید تعرفه محاسبه انرژی یک ساختمان تجاری با ساختمان مسکونی متفاوت است.

از دیگر ویژگی‌های کرتین وال می‌توان به عایق صوتی بودن آن هم اشاره کرد. اگر ساختمان شما در محلی است که سروصدای زیادی دارد و این صدا شما را اذیت می‌کند، دیگر نگرانی خاصی نخواهید داشت، زیرا کرتین وال عایق صدا بوده و اجازه عبور اصوات را نمی‌دهد.

از دیگر ویژگی‌های اجرای نمای کرتین وال می‌توان به این مورد اشاره کرد که نور ساختمان شما تأمین خواهد شد. یعنی باز هم در مصرف برق صرفه‌جویی خواهید کرد.

ازآنجایی‌که این نما شیشه‌ای ست، نور به مقدار بسیار زیادی در ساختمان شما وجود دارد و دیگر نیازی به روشن کردن لامپ‌های زیاد نخواهید داشت.

حالا از بحث صرفه‎جویی که بگذریم، ویژگی دیگر کرتین وال وزن سبک آن است که برای ساختمان شما یک مزیت بسیار مهم به‌حساب می‌آید. همه ما میدانیم که بلای طبیعی هیچ زمان مشخصی ندارد و هر زمان باید برای مقابله با آن آماده باشیم.

یکی از مواردی که در زمان آماده‌سازی باید به آن دقت کنید، سبک‌سازی ساختمان است. متأسفانه بسیاری از نماها وزن زیادی دارند و باعث سنگین شدن ساختمان شما می‌شوند. این در حالی است که نمای شیشه‌ای وزن سبکی دارد و ساختمان شما سنگین نخواهد کرد.

البته حالا که ویژگی‌های نمای لامل را توضیح می‌دهیم، نباید فقط به ویژگی‌های مثبت آن اشاره کنیم و باید اشاره‌ای هم به ویژگی‌های منفی آن داشته باشیم.

این نما در برابر زلزله مقاومت چندانی ندارد. البته در برابر زلزله‌هایی با ریشتر کم می‌تواند مقاومت کند اما در برابر زلزله‌های شدید توان مقاومت نداشته و فرو می‌ریزد. در هنگام انتخاب و اجرای نمای کرتین وال باید به این موضوع مهم هم توجه داشته باشید.

قیمت نمای کرتین وال

از دیگر سؤالاتی که در مورد کرتین وال پرسیده میشود، قیمت آن است. شما هم به دنبال قیمت نمای کرتین وال هستید؟ خوب متأسفانه باشید بگوییم که قیمت دقیقی برای این نما وجود ندارد. یعنی این قیمت به عوامل مختلفی بستگی خواهد داشت که در ادامه این عوامل را به‌طور کامل توضیح خواهیم داد.

در ابتدا باید بگوییم که نمای لامل انواع مختلفی دارد، یعنی روش‌های گوناگونی هم برای اجرای این نما وجود دارد. این موضوع تأثیر بسیار زیادی بر روی قیمت نمای کرتین وال می‌گذارد. اگر به دنبال اجرای این نمای زیبا هستید، پیشنهاد می‌دهیم که با یک کارشناس در این مورد صحبت کنید.

در این حالت متناسب با نیازتان و همچنین بودجه‌ای که در اختیار دارید، می‌توانید یکی از انواع روش‌های نمای کرتین وال را انتخاب کنید. نکته دیگری که بر روی قیمت این نما تأثیر می‌گذارد همین جمله تکراری نرخ دلار است. احتمالاً شما هم از شنیدن این جمله خسته شده‌اید که نرخ دلار بر روی قیمت تأثیر مستقیم دارد.

راستش را بخواهید خود ما هم خسته شده‌ایم اما نمی‌توان این واقعیت را نادیده گرفت. نرخ دلار بر روی قیمت نمای کرتین وال هم تأثیر می‌گذارد. هرچه دلار قیمت بالاتری داشته باشد، طبیعتاً قیمت تمام شده این نمای زیبا هم برای شما بیشتر خواهد شد.

فاکتور دیگری که بر روی قیمت تأثیر می‌گذارد، مساحتی است که می‌خواهید آن را با این نما بپوشانید. طبیعتاً هرچه نمای ساختمان شما بزرگ‌تر باشد، به هزینه بیشتری هم برای پوشش آن نیاز خواهید داشت. البته همه میدانیم که هر که بامش بیش، برفش بیشتر!

عکس نمایی مستحکم و سبک با استفاده از کرتین وال

نمای کرتین وال را از کجا سفارش بدهیم؟

برای اجرای نمای کرتین وال شرکت‌های خدماتی متفاوتی وجود دارند. در بین این شرکت‌ها، یکی از آن‌ها عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داده است.

شرکت نگین شرق تجربه کافی و البته تخصص موردنیاز برای اجرای نمای کرتین وال را دارد. شما می‌توانید با خیالی آسوده اجرای نمای ساختمانی خود را به نگین شرق بسپارید.

پیشنهاد می‌دهیم که همین الآن به وب سایت نگین شرق سری بزنید. اگر سؤالی هم در مورد این نما دارید یا برای انتخاب خود به مشاوره نیاز دارید، می‌توانید با کارشناس‌های نگین شرق در تماس باشید و از خدمات مشاوره رایگان آن‌ها استفاده کنید.