آموزش رویت

ساختمانچی

نرم افزار حسابداری پروژه ساختمانی، ابزارهای مدیریت مالی را برای پروژه ها و فعالیت های ساختمانی در اختیار کاربران قرار می دهد. این محصولات دارای ویژگی هایی از قبیل هزینه یابی شغل، حقوق و دستمزد، حساب های قابل پرداخت و دریافت، دفتر کل و گزارش حسابرسی و سایر موارد هستند.

برخی از راه حل های حسابداری ساختمانی برای اطلاعات مالی خاص متمرکز بر پروژه هستند، در حالی که برخی دیگر بینش حسابداری را در مورد شرکت به طور کلی ارائه می دهند. این راه حل ها تقریباً معادل نرم افزار حسابداری پایه هستند، با این حال به طور خاص برای صنعت ساخت و ساز طراحی شدند.

در حالی که نرم افزارهای حسابداری مرتبط با پروژه های ساختمانی ممکن است به عنوان یک محصول مستقل ارائه شوند، برخی از آن ها همچنین توانایی های نرم افزار تخمین ساخت و ساز یا نرم افزار مدیریت پروژه ساخت را ارائه می دهند. با این مقدمه در ادامه این نوشته از ساختمانچی به بررسی کامل نرم افزارهای حسابداری ساختمان می پردازیم. با ما همراه باشید.

آنچه باید درباره نرم افزارهای حسابداری ساختمانی بدانید

شرکت های ساختمانی در هر اندازه دائماً با پیمانکاران، پیمانکاران فرعی و تیم های خدمه ارتباط برقرار می کنند. این امر مسلماً مسئولیت های حقوق و دستمزد و حسابداری را سخت تر می کند. از این رو، حسابداری یکی از مهم ترین زمینه ها در ساخت و ساز است.

مدل تجاری منحصر به فرد شرکت های ساختمانی به نرم افزار حسابداری نیاز دارد که به طور خاص برای صنعت ساختمان طراحی شدند. آنچه نرم افزارهای حسابداری پروژه های ساختمانی را از نرم افزارهای حسابداری عمومی متمایز می کند، ویژگی هزینه یابی یکپارچه شغل است.

هزینه یابی شغل که با دفتر کل ادغام می شود، ردیابی دقیق، استفاده و دوباره پر کردن منابع ساختاری را امکان پذیر می کند. نرم افزار حسابداری ساخت و ساز گزارشی از سودآوری هر شغل است و حتی می تواند به عوامل موثر قابل توجهی در سودآوری یک شغل اشاره کند.

با استفاده از نرم افزار حسابداری ساختمانی، مدیران پروژه و پیمانکاران می توانند اطلاعات مالی پروژه ها را ردیابی کنند و اطلاعات را به پروژه های خاص نسبت دهند.

در نهایت، نرم افزار حسابداری ساخت و ساز عملکرد پروژه را بهبود می بخشد. همچنین دید و شفافیت منابع مورد استفاده را تشویق و اطلاعات پروژه را در بین تمام افراد هماهنگ می کند.

مزایای اصلی نرم افزارهای حسابداری ساخت و ساز

  • وظایف حسابداری و همچنین وظایف عملیاتی مالی مربوطه را در کل چرخه عمر پروژه ساخت بهینه می کند.
  • اطلاعات و سیستم ها را از طریق یک منبع متمرکز حقیقت بهم پیوند می دهد و تیم های میدانی را با تیم های اداری و حسابداری گرد هم می آورد.
  • بینشی در مورد سلامت مالی پروژه های ساختمانی منفرد یا کل نمونه کارهای پروژه های یک شرکت ساختمانی فراهم می کند.

چرا باید از نرم افزار حسابداری ساختمانی استفاده کرد؟

  • نرم افزار حسابداری ساخت و ساز، سبب می شود تا شرکت های ساختمانی و پیمانکاران به طور موثر کار کنند.
  • نرم افزار موثر حسابداری ساختمانی به مشاغل و شرکت های ساختمانی اجازه می دهد تا جنبه های مالی پروژه های ساختمانی را پیگیری کنند.
  •  نرم افزارهای حسابداری ساختمانی قابلیت های گزارشگری و ردیابی مالی را ساده می کنند.
  • امور مالی را به طور کامل با مستندات پروژه ساخت و ساز ادغام می کنند.
  • جزئیات مالی تاریخی را ارائه می دهند که به شناسایی، تجزیه و تحلیل و حل بی نظمی ها کمک می کند.
  • تصویری جامع از امور مالی و عملیاتی را ارائه می دهد.
  • اطلاعات هزینه پروژه را به روز و امکان برقراری ارتباط با این زمینه را فراهم می کند.
  •  نرم افزار حسابداری مرتبط با ساخت و ساز کلیه اقدامات انجام شده در یک پروژه ساختمانی که باعث ایجاد هزینه می شود را ثبت می کند.
  • بهره وری بیشتر و اشتراک بهتر اطلاعات را امکان پذیر می کند.
  • نرم افزار حسابداری ساخت و ساز نیازی به ادغام با نرم افزار مدیریت پروژه ساخت و ساز ندارد تا جریان اطلاعات را تسهیل کند.
  • نرم افزار حسابداری ساخت و ساز پروسه های تأیید آسان برای استفاده را ارائه می دهد که به اشتباهات کمتر، کارایی بیشتر و گزارش دقیق هزینه کمک می کند.
  • اعتماد مشتری بالقوه را افزایش می دهد.
  • با استفاده از نرم افزار حسابداری ساختمان، کاربران می توانند نحوه ردیابی و ثبت هر دو مولفه مالی و عملیاتی یک پروژه ساخت و ساز را تقویت کنند.
  • علاوه بر این، نرم افزار حسابداری پروژه های ساختمانی به طور همزمان تلاش دستی را برای نظم بخشیدن به امور مالی شرکت و همچنین تحت تأثیر قرار دادن مشتریانی که دارای موارد برجسته حسابداری هستند، کاهش می دهد.
نرم لفزارهای حسابداری

چه کسانی از نرم افزار حسابداری ساختمانی استفاده می کنند؟

تیم مالی یا اداری در بنگاه های ساختمانی، پیمانکاران مستقل، توسعه دهندگان زمین و ساختمان و صاحبان املاک و مستغلات تجاری می توانند از نرم افزار حسابداری ساختمانی بهره ببرند.

نرم افزارهای حسابداری ساخت و ساز در هر کجا قابل دسترسی هستند، چه در دفتر و چه در محل کار. نرم افزار حسابداری ساختمانی، ارتباط یکپارچه بین کارمندان، اعضای خدمه و ذی نفعان مربوطه را تسهیل می کند و ارتباطات و جریان عملیات را بهبود می بخشد.

انواع نرم افزارهای حسابداری پروژه های ساختمانی

انواع پروژه هایی که شرکت های ساختمانی و پیمانکاران روی آن ها کار می کنند و همچنین هر معامله تخصصی که در پروژه ها منعقد می شوند، تعیین می کند که کدام راه حل های حسابداری ساختاری می تواند با این نیازها مطابقت داشته باشد.

اندازه شرکت های ساختمانی نیز در نوع نرم افزار حسابداری ساخت و ساز که توسط مشاغل جستجو می شود، نقش دارد. نکته قابل توجه دیگر این است که شرکت های خدماتی برای ساده سازی آموزش، مشاوره، فرآیند های پیاده سازی و ادغام استقرار نرم افزار حسابداری ساخت و ساز، وجود دارند.

بخوانید!  انواع مدل درب حیاط ساده و زیبا[فلزی،چوبی،برقی و لیزری]

صنعت ساخت و ساز میراثی قدیمی است و اگرچه راه حل های خودكار مبتنی بر ابر برای كمك به مدرن سازی شركت های ساختمانی پدید آمده است، اما چرخاندن چنین شركت هایی آسان نیست.

ارائه دهندگان خدمات برای رفع این شکاف ظهور می کنند و منابع انسانی را در اختیار متخصصان قرار می دهند. این کار بار استقرار و یکپارچه سازی سیستم های کاملا جدید را کاهش می دهد.

ویژگی های نرم افزار حسابداری ساخت و ساز

پیمانکاران، مدیران پروژه های ساختمانی و حسابداران ساخت و ساز برای پیگیری داده های مالی هر پروژه که مدیریت می کنند، از نرم افزار حسابداری ساخت و ساز استفاده می کنند.

نرم افزار حسابداری ساختمانی راه حل مدیریت مالی خاص صنعت را در اختیار شرکت های ساختمانی قرار می دهد. این کار، علاوه بر کارایی دفتر کل و حقوق و دستمزد، هزینه های شغلی را نیز به طور کارآمد مدیریت می کند.

ویژگی های زیر ماژول های اصلی حسابداری است که می تواند در هر راه حل حسابداری ساخت و ساز یافت شود:

حقوق و دستمزد ساخت و ساز

حقوق و دستمزد یکی از اجزای ضروری مدیریت موثر پیمانکاران و کارگران ساختمانی است. نرم افزار حسابداری ساختمانی تضمین می کند که لیست حقوق و دستمزد شرکت با مقررات تنظیم شده توسط آژانس های فدرال و ایالتی، انطباق اقلیت برابر فرصت کارمندان، حاشیه های خودکار و اتحادیه های صنفی چند ایالتی و چند محلی مطابقت دارد.

صورتحساب و تدارکات ساختمانی

صورتحساب، یکی دیگر از عناصر مهم است که مشاغل ساختمانی باید آن را به طور دقیق ثبت و ردیابی کنند. عملکرد صورتحساب ساختمان از راه حل حسابداری ساخت و ساز باید بتواند فاکتورها را برای زمان و مواد تولید ردیابی کند. همچنین دید کاملی را در حسابداری ایجاد کند، هزینه های شغلی برآورد و واقعی را پیگیری کند و فرم های قبض استاندارد موسسه معماران آمریکا را تولید کند.

برخی از راه حل های حسابداری ساخت و ساز همچنین دارای قابلیت مدیریت تجهیزات هستند. این راه حل ها امکان ردیابی دارایی های فیزیکی یا تجهیزات قرضی برای مطابقت با مقررات IRS را فراهم می کنند.

حسابداری پروژه

حسابداری پروژه، مدیران و حسابداران ساخت و ساز را قادر می سازد تا درآمد و هزینه های اختصاصی به یک پروژه ساختمانی را ارزیابی کنند. می توان گزارش های شغلی ایجاد کرد تا به مشاغل کمک کند تا درک کنند که آیا یک پروژه در مسیر درست است یا خارج از آن می باشد.

این گزارش های شغلی می تواند شامل مواردی از صورتحساب بیش از حد زیاد یا کم، تخمینی در مقابل هزینه های واقعی و پیگیری تولید و تحلیل جریان وجوه نقد باشد.

یکپارچه سازی یا سازگاری با سایر سیستم های ساختمانی

اگرچه نرم افزار حسابداری ساخت و ساز می تواند به تنهایی وجود داشته باشد و کار کند، اما این امر به اندازه یک شرکت ساختمانی یا انواع پروژه هایی که شرکت قرارداد می بندد، بستگی دارد.

نرم افزاری که برای ادغام با سایر راه حل های ساختمانی ساخته می شود، به ساده سازی همه گردش کارها و کاهش هرگونه شکاف در ارتباطات و انتقال اطلاعات کمک می کند.

پیش بینی

نرم افزار حسابداری ساخت و ساز که داده ها و نتایج مالی را ثبت و ذخیره می کند، به طور موثر سابقه ای از هزینه ها و روندهای شغلی را ایجاد می کند.

از این سابقه تاریخی می توان برای پیش بینی بهتر پروژه های مشابه در آینده استفاده کرد. این به شرکت های ساختمانی کمک می کند تا سودآوری پروژه های آینده را حفظ و از نتایج آن اطمینان حاصل کنند.

نرم افزار حسابداری ساختمانی

مشکلات احتمالی نرم افزار حسابداری ساخت و ساز

اندازه شرکت

نیازهای یک شرکت ساختمانی کوچک با نیازهای یک شرکت ساختمانی بزرگ یکسان نیست. برخی از راه حل های حسابداری ساختمانی برای مشاغل کوچکتر که پروژه هایی با فناوری پیشرفته کمتری انجام می دهند، مناسب ترند.

خریداران باید در مورد اینکه کدام نرم افزار حسابداری ساختمانی، کار آن ها را تسهیل می کند، تحقیق کنند و سپس به تهیه آن اقدام نمایند.

ارتباط و همکاری

اگر پایگاه داده ای که یک راه حل حسابداری ساختمانی ارائه می دهد یا به آن کمک می کند متمرکز نباشد، تعداد و انواع گزارش های تولید شده هیچ هدفی ندارد.

اگر نرم افزار حسابداری ساخت و ساز به راحتی با سایر سیستم های ساختمانی موجود ادغام نشود، پس نرم افزار نمی تواند به اندازه تبلیغات موثر باشد.

هنگام استفاده از نرم افزار حسابداری ساخت و ساز مناسب، خریداران باید سوالات خود را در مورد یکپارچه سازی و سطح دسترسی کاربر بپرسند تا از سرمایه خود بیشترین بهره را ببرند.

معرفی بهترین نرم افزارهای حسابداری ساختمانی

در این بخش تعدادی از بهترین نرم افزارهای حسابداری ساختمانی انگلیسی را معرفی می کنیم. با ما همراه باشید.

1. نرم افزار FreshBooks

یک برنامه نرم افزاری حسابداری ساختمانی است که از حسابداری، صورتحساب و گزارش دهی، به علاوه مجموعه ای از ویژگی های دیگر پشتیبانی می کند.

این نرم افزار به شما امکان می دهد هزینه های شغلی را مدیریت کنید، کارهای حسابداری را به صورت خودکار انجام دهید، برنامه ها و ابزارهایی را اضافه کنید، صورتحساب را به صورت خودکار انجام دهید و از راه های مختلف پرداخت را دریافت کنید.

همچنین در مورد فاکتورهای پرداختی یا مشاهده شده، اعلان های فوری دریافت خواهید کرد. این برنامه نرم افزار حسابداری به شما کمک می کند تا برای کمک به گزارشگری مالیاتی، اجرای گزارش ها و ردیابی پیمانکاران و زمان، سازمان یافته باشید.

بخوانید!  مقایسه مقاومت سازه بتنی و فلزی در برابر زلزله

اسناد مختلف از نقل قول گرفته تا رسید را به راحتی ضمیمه و اسکن کنید. همچنین می توانید هر تغییری که در یک سند ایجاد شده است را با مهر زمان و تاریخ مناسب وارد کنید.

مزایا

  • آسان برای استفاده و راه اندازی نسخه Enterprise
  • دارای ابزارهای اضافی
  • جلوگیری از فساد پرونده های شرکت
  • ناوبری آسان
  • ویژگی های کاربر چندگانه و همزمان

معایب

  • قابلیت های گزارشگری محدود
  • سختی صادرات گزارش های بزرگ تر
نرم افزار حسابداری

2. نرم افزار ساختمانی Jonas

جوناس یک نرم افزار ساخت و ساز حسابداری بسیار محبوب برای مدت بیش از 25 سال است. این نرم افزار جنبه های مختلفی از حسابداری را برای کمک به شما در صرفه جویی وقت و از بین بردن اشتباهات دستی و ورودی های مضاعف، ادغام می کند.

این نرم افزار راه حلی برای پیمانکاران در نظرگرفته می شود، زیرا بسیار عالی و بصری است. نرم افزار جوناس شامل قابلیت های گسترده ای برای مدیریت بیشتر معاملات پیمانکاری است. این ابزار دارای حساب های پرداختنی، توابع ردیابی برتر و دنباله حسابرسی آسان برای استفاده می باشد.

می توانید محدودیت های دسترسی به اطلاعات را برای اهداف امنیتی تنظیم کنید، حسابداری چندین شرکت و بخش را مدیریت کنید و کلیه اطلاعات مالی را به صورت دقیق و منظم نگه دارید.

مزایا

  • شامل ویژگی های خاص برای همه بخش ها
  • پشتیبانی عالی مشتری
  • ویژگی های بسیار زیاد
  • آسان برای استفاده
  • بروز شدن مداوم محصول

معایب

  • بررسی و خریداری شماره های سریع و کوتاه
  • رابط محصول قدیمی و فشرده
  • آسان نبودن ترک توصیفات و سوالات قدیمی

3. نرم افزار Foundation

نرم افزار حسابداری ساخت و ساز Foundation به پیگیری امور مالی و گزارش اطلاعات مهم مربوط به ساخت و ساز، از جمله حقوق و دستمزد مجاز، بازپرداخت، نرخ دستمزد فعلی، فعالیت های شغلی، سفارشات تغییر، معاملات متعدد، استفاده از تجهیزات، کسر اتحادیه و قراردادهای فرعی و سایر موارد کمک می کند.

این راه حل برای برنامه ریزی، مدیریت پروژه و هزینه های شغلی در فضای ابری یا از طریق نصب سنتی در دسترس می باشد.

ماژول های اضافی شامل موجودی، ارسال خدمات، صورتحساب قیمت واحد، مسیریابی اسناد، تصویربرداری و دفتر کل ادغام شده در میان سایر موارد است. این نسخه همچنین شامل یک نسخه موبایل برای استفاده در این زمینه می باشد.

مزایا

  • استفاده آسان
  • پشتیبانی عالی از محصول
  • ویژگی های عالی برای سازماندهی و گزارش دهی
  • قابل تنظیم متناسب با نیازهای شرکت
  • کارکرد از راه دور

معایب

  • فاقد نوار جستجو
  • نیاز به زمان برای یادگیری
نرم افزار فوندیشن

4. نرم افزار Buildertrend

نرم افزار Buildertrend یک ابزار مدیریت ساخت منحصر به فرد است که مدیریت پروژه، برنامه ریزی، مدیریت مالی و مدیریت مشتری را در یک برنامه قرار می دهد.

این ابزار مبتنی بر ابر از طریق دستگاه های تلفن همراه و از طریق رایانه های شخصی به صورت آنلاین قابل دسترسی می باشد. نرم افزار Buildertrend، ابزارهای پیش فروش، سیستم های CRM و پیشنهادات سریع را ارائه می دهد.

این ابزار همچنین با نرم افزارهای دیگری مانند Xero و QuickBooks ادغام می شود. مدیر حساب برای پشتیبانی و آموزش در دسترس است تا درک بهتری از این ابزار داشته باشید.

مزایا

  •  آسان برای استفاده
  • اضافه شدن ویژگی های جدید به طور منظم
  • راه اندازی آسان
  • سفارشات خرید محلی و مدیریت تحویل بالاتر از حد مجاز
  • تنظیم کدهای هزینه
  • کمک به پیگیری و رعایت ضرب الاجل

معایب

  • عدم توانایی امضای پیشنهادها توسط مشتری و پیمانکار
  • به روزرسانی سایت در ساعات کاری که در کار اختلال ایجاد می کند
  • عدم وجود پورتال برای بروزرسانی قیمت توسط فروشندگان

5. نرم افزار ZipBooks

به عنوان ابزاری کاملاً مبتنی بر ابر، ZipBooks یا کتاب های زیپ برای SME ها طراحی می شوند و ویژگی هایی مانند بودجه بندی، گزارشگری مالی، پیش بینی و حسابداری اصلی را ارائه می دهد. کاربران می توانند فاکتورها و ایمیل ها را با آرم، پیام و مضمون شخصی سازی کنند.

این نرم افزار حسابداری برای ساخت و ساز شامل قابلیت هایی مانند آشتی بانکی و حساب های دریافتنی است، در حالی که ویژگی ادغام بانک به سیستم امکان می دهد تراکنش ها را به طور خودکار انجام دهد و خلاصه هزینه های شرکت را در زمان واقعی تولید کند.

برای هر پیش پرداخت فاکتور، نرم افزار حسابداری شامل تأمین مالی فاکتور است که در آن مبلغ 24 ساعت پس از ایجاد فاکتور به حساب کسب و کار واریز می شود، حتی اگر پرداخت مشتری معلق باشد.

مزایا

  • ایجاد پروژه
  • دسترسی به نسخه چاپ گزارش حسابداری
  • دریافت پرداخت و ارسال فاکتور
  • شامل فاکتورهای تکراری

معایب

  • جذابیت بصری
  • عدم استفاده آسان
  • طراحی فاکتور به راحتی قابل تنظیم نیست

نرم افزارهای حسابداری مربوط به مصالح فروش

  • نرم افزارهای حسابداری مصالح ساختمانی، تمام مصالح را در خود ثبت می کنند.
  • همچنین امکان ثبت آدرس محل بارگیری و تخلیه بار را دارند.
  • این نرم افزارها در هنگام ثبت سفارش مشتری، فاکتور و رسید بارگیری را صدور و چاپ می کنند.
  • همچنین امکان ثبت کرایه حمل در حساب خریدار یا فروشنده وجود دارد.
  • امکان ثبت مشخصات وسیله نقلیه از جمله خودرو، رنگ آن، شماره پلاک و تلفن راننده را دارند.
  • نرم افزارهای حسابداری مربوط به مصالح فروش، فاکتورهای زیادی را مدیریت می کنند از جمله فاکتورهای خرید و فروش، پیش فاکتورها، فاکتورهای برگشتی، میزان سود و زیان، چک های دریافتی، چک های پرداختی، حساب های بانکی، کاربران، انبار و ارتباط با مشتریان.

کلام پایانی

امیدواریم این نوشته توانسته باشد اطلاعات مورد نیاز شما را در مورد انواع نرم افزارهای ساختمانی، مزایا و معایب هرکدام، فراهم آورده باشد. نظرات خود را در مورد این مطلب با ما در میان بگذارید.