آموزش رویت

ساختمانچی

کیان پانل به عنوان یکی از شرکت های بزرگ تولیدی در زمینه ساندویچ پانل از قدیم در ایران فعالیت داشته است در این مقاله از وب سایت ساختمان چی به بررسی محصولات وخدمات شرکت کیان پانل می پردازیم با ما همراه باشید.

تاریخچه شرکت کیان پانل

کیان پانل یکی از شرکت های زیر مجموعه تیراژ ماشین است که 20 سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده ، یکی از زمینه های اصلی فعالیت این شرکت در حوزه تولید و فروش ساندویچ پانل است.
شرکت پانل کیان توانسته است در طی سال های اخیر با در دست داشتن جدید ترین تکنولوژی روز اروپا و استفاده از دستگاه‌های تمام اتوماتیک برای تولید ساندویچ پانل سقفی و دیواری بهره بگیرید. همچنین به کارگیری مواد اولیه مرغوب در تولید سبب شد محصول نهایی دارای استاندارد های لازم باشد.

اعتبار در بین تولید کنندگان

با داشتن سابقه بالا در زمینه تولید ساندویچ پانل همچنین استفاده از بهترین مواد اولیه در تولید سبب شده است تا شرکت کیان امروزه جزو تامین کنندگان شرکت‌های نفتی و پتروشیمی و انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت در ایران باشد.
به دلیل بودن در لیست تامین کنندگان شرکت های بزرگ نفتی کیان پانل همواره در پی دستیابی به استاندارد های روز اروپا برای تولید ساندویچ پانل و مصالح ساختمانی مدرن بوده است که همین موضوع سبب پیشرفت در کیفیت و تولید محصولات این شرکت شده است.

محصولات کیان پنل

تولیدات کیان به چند دسته طبقه بندی می‌شود:

  • انواع ساندویچ پانل(سقفی، دیواری، اتاق تمیز، سردخانه)
  • متعلقات پانل(انواع پیچ، چسب، فلاشینگ و آبرو)
  • انواع ورق گالوانیزه و آلوزینک
  • تولید انواع مدل های ساختمان پیش ساخته
عکس مجتمع صنعتی کیان پانل | تولیدکننده انواع ساندویچ پانل در ایران

تمامی محصولات موجود در مجموعه کیان پانل با کیفیت بالا به همراه ضمانت اصالت کالا تولید و به دست مصرف کنندگان عرضه می‌شود از این رو سبب شده است تا فروش بسیار چشم گیری را در دهه های اخیر داشته باشد.
در بازار ساندویچ پانل تولید کنندگان بسیاری امروزه فعالیت دارند اما داشتن اعتبار و استاندارد های لازم برای خرید از برند های مختلف بازار ساندویچ پانل یکی از مهم ترین مواردی است که باید قبل از خرید حتماً به آن توجه شود.
کیان پانل یکی از شرکت هایی است که علاوه بر داشتن استاندارد های لازم ایران دارای تاییدیه‌های TUVNORD/ANNEX/ISO9001/IRHSE می باشد؛ همین موضوع سبب می‌شود تا محصول نهایی از کیفیت بالایی برخوردار باشد.
در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی کلی ساندویچ پانل بپردازیم و اجزأ اصلی آن را بررسی کنیم.

ساندویچ پانل چیست؟

دولایه ورق و یک لایه فوم عایق مواد تشکیل دهنده اصلی ساندویچ پانل است. ورق و فوم استفاده شده در تمامی مراحل تولید ممکن است از نظر جنس، ضخامت، رنگ متغییر باشد که این موضوع تاثیر بسیاری بر روی کیفیت محصول نهایی تولید شده دارد.

تولید ساندویچ پانل

ابتدا برای تولید ساندویچ پانل از یک لایه ورق با ضخامت 35 تا 50 میل استفاده می‌کنند، سپس فوم عایق بر روی این ورق با استفاده از چسب قرار می‌‎گیرد.
پس از قرار گرفتن فوم بر روی ورق فلزی لایه دیگری ورق از بالا بر روی فوم قرار داده می‌شود سپس به وسیله چسب لایه دیگر ورق را بر روی فوم عایق می‌چسبانند.
پس از چسباندن ورق بر روی عایق فوم ساندویچ پانل یا همان هسته پانل یک تا دو روز اجازه میدهند تا خشک شود سپس برای نصب ساندویچ پانل به محل پروژه منتقل می‌کنند.
نکته : ممکن است جنس فوم، ورق و ضخامت در تولید ساندویچ پانل متغیر باشد.

عکس مجتمع صنعتی کیان پانل | تولیدکننده انواع ساندویچ پانل در ایران

موارد مهم در حین خرید ساندویچ پانل کیان

در حین خرید ساندویچ پانل کیان باید به نکات زیر توجه کنید:
فوم مورد نیاز سازه شما و کاربری شما کدام فوم است: فوم پلی اورتان، اکس پی اس، پلی استایرن یا پشم سنگ
ورق مورد نیاز سازه شما نسبت به شرایط جوی منطقه شما و کاربری سازه (ورق گالوانیزه، آلوزینک یا آلومینیوم)
ضخامت ورق پانل و ضخامت فوم ساندویچ پانل مورد نیاز سازه و کاربری شما کدام است. (ضخامت ساندویچ پانل می‌تواند قدرت سازه شما را در برابر شرایط جوی بیشتر کند.)
ابعاد دقیق سازه و محاسبه متراژ ساندویچ پانل
نقشه سازه(شاپ پروژه) بر حسب متراژ ساندویچ پانل مورد نیاز که توسط تیم مهندسی کیان پانل انجام می‌شود.
تایید ابعاد و متراژ دقیق سازه توسط نیروی متخصص مشتری
تمامی موارد یاد شده از اصلی ترین نکاتی بودند که در حین خرید باید به آن ها توجه شود تا محصول پانل ساندویچی خریداری شده بتواند پاسخگوی نیاز های سازه شما باشد و در آینده دچار مشکل نشود.
برای مثال استفاده از ساندویچ پانل دیواری با ضخامت حداقل 4 سانتی متر برای سازه های معمولی توصیه می‌شود اگر برای سازه سردخانه از پانل دیواری 4 سانتی متر استفاده شود نمی‌توانید دمای محیط را به خوبی کنترل کنید و باید از پانل دیواری با ضخامت حداقل 10 سانتی متر استفاده شود.
همین موضوع در نوع سقفی ساندویچ پانل هم رایج است؛ در خرید پانل سقفی باید توجه داشت که حداکثر ضخامت قابل تحمل توسط سازه 10 سانتی متر است و شما نمی‌توانید ساندویج پانل با ضخامت بیشتری را بر روی سازه خود نصب کنید.

کاربرد پانل

پانل های تولید شده توسط شرکت کیان دارای مقاومت بسیار بالایی هستند به همین دلیل می‌توانید این مصالح مدرن ساختمانی را در انواع سازه استفاده کنید.
استفاده در ساخت سوله با ساندویچ پانل ، اتاق تمیز یا کلین روم ، سردخانه، آشیانه هواپیما، ویلای پیش ساخته، کانکس و سقف عایق ساختمان جزو موارد رایج در صنعت امروزی به شمار می‌رود.

چرا استفاده از ساندویچ پانل؟

ساندویچ پانل به دلیل داشتن قیمت تمام شده ارزان، سرعت در اجرأ و همچنین کیفیت بالا یکی از مصالح مدرنی است که امروزه در صنایع مختلف استفاده می‌شود، نصب آسان پانل می‌تواند شما را در تمامی مراحل پروژه کمک کند.
عایق عالی در برابر صدا، حرارت از دیگر موارد علاقه مندی سازندگان به ساندویچ پانل است. علاوه بر موارد یاد شده امروزه در ایران داشتن کیفیت عالی برای ساندویچ پانل از مواردی که شرکت کیان پانل به آن توجه کرده است و شما عزیزان می‌توانید با خیال راحت ساندویچ‌پانلی با کیفیت خریداری کنید.