آموزش رویت

ساختمانچی

توری های حصاری یکی از رایج ترین انواع توری های فلزی می باشند. معمولاً برای دور ماندن از طیف گسترده ای از چیزها مانند مرغ های مزرعه، دام در مزرعه، زندانیان، حیوانات در باغ وحش و بسیاری موارد دیگر نصب می شوند. همچنین برای تعیین مرزها در مناطق خاص استفاده می شوند.

در اماکن مسکونی از این نوع توری حصاری برای محافظت از اموال در برابر دزدان و مزاحمان و ایمن سازی حیوانات خانگی در حیاط استفاده می شود.

بله، توری های فلزی بسیار ضروری هستند و نقش بسیار زیادی در زندگی ما دارند. آن ها را می توان برای اهداف زیبایی شناختی، امنیتی، ایمنی، صنعتی یا کشاورزی استفاده کرد.

چندین طرح حصار سیمی وجود دارد که می توان به توری جوشی، توری پرسی، توری حصاری، توری مرغی و سیم خاردار اشاره کرد.

هر نوع حصار سیمی به منظور هدفی خاص دنبال می شود و از مزایا و معایبی برخوردار است. اما به طور کلی، نصب حصار سیمی مناسب بدون شک از خانه یا محل کسب و کار شما محافظت می کند. برخی از پرتقاضاترین کاربردهای توری حصاری عبارتند از:

  • مرزبندی
  • ایمن سازی
  • حفاظت

در ادامه به انواع دیگر توری های فلزی می پردازیم:

انواع توری فلزی

  • توری پرسی
  • توری جوشی
  • توری گابیون
  • توری مرغی
  • سیم خاردار

توری جوشی

حصار سیمی جوش داده شده با قرار دادن سیم در پیکربندی های افقی و عمودی که مربع یا مستطیل را تشکیل می دهند تشکیل می شود. سپس سیم ها از طریق تکنیکی به نام جوش نقطه ای به یکدیگر متصل می شوند.

این ورقه های محکمی از حصارها را تشکیل می دهد که عملاً فاقد ویژگی هستند و همچنین نسبت به نسخه های بافته شده سنتی انعطاف پذیری کمتری دارند.

توری جوشی سازه های بتنی را تقویت می کند و به استحکام و در نتیجه طول عمر آنها می افزاید. یک ساختمان خوش ساخت به راحتی می تواند با تجهیز به توری جوشی تا 60 سال دوام بیاورد و هر چند وقت یکبار حتی با وجود هوای سخت و برخی بلایا فقط به تعمیرات جزئی نیاز دارد.

به همین دلیل سازندگان یا شرکت‌های ساختمانی روی به توری جوشی می آورند تا کیفیت ساخت و ساز را افزایش دهند. چرا که از توری جوشی می توان در دال‌های بتنی استفاده کرد.

این بدان معناست که کار با یک تولید کننده خوب توری جوشی برای اطمینان از سازه های بتنی با کیفیت برتر که افراد را در امنیت نگه می دارد و عمر طولانی تری دارد، ضروری است.

از بسیاری جهات، رول های توری جوش داده شده به دلیل تطبیق پذیری و سادگی به گزینه پیش فرض حصار سیمی تبدیل شده اند. آنها را می توان به عنوان گزینه پیش ساخته دنیای حصار سیمی توصیف کرد.

عکس صنایع مفتولی پارسیس، ارائه دهنده انواع توری های فلزی

پوشش گالوانیزه به این معنی است که این نرده ها در برابر خوردگی مقاوم بوده و در هر شرایط آب و هوایی دوام بالایی دارند.

توری جوشی در ارتفاع ها، عرض ها، دهانه ها و ضخامت های سیم مختلف، روکش PVC نیز موجود است و گزینه های مختلفی را از نظر استحکام، محفظه و بازدارندگی ارائه می دهد.

این تنوع به این معنی است که استفاده از مش در همه جا، از باغچه‌های پشتی گرفته تا مجتمع‌های صنعتی، برای همه چیز، از نگهداری ایمن حیوانات خانگی گرفته تا امنیت در محل، بسیار رایج است.

توری پرسی

تورهای بافته شده، برخلاف تورهای سیمی جوش داده شده، از طریق بافتن تکه های سیم در پیکربندی های مختلف تولید می شوند. توری پرسی طرح زنجیره ای یک نمونه محبوب از طراحی حصار سیمی بافته شده است.

توری پرسی دارای ساختاری سست است که با انعطاف پذیری زیادی کشیده و خم می شود. با این حال، از آن جایی که رشته ها همه در هم تنیده شده اند، اگر یک رشته بریده شود، ممکن است کل حصار شروع به باز شدن کند. توری پرسی معمولاً برای اهداف زیر استفاده می شود:

  • مهار حیوانات خانگی
  • لانه ها و دویدن سگ
  • حصارهای محیطی در اطراف حیاط ها
  • کاربردهای تزئینی

توری پرسی احتمالاً محبوب ترین و پرکاربردترین شکل نرده های بافته شده است. این نوع نرده است که بیشتر در اطراف زمین های بازی، حیاط خلوت حصارکشی شده و مناطق تجاری دیده می شود.

ابزاری به نام حصار کش برای رشته‌بندی مناسب حصار زنجیره‌ای مورد نیاز است. به همین دلیل، افزودن حصار زنجیره‌ای به یک ملک ممکن است سرمایه‌گذاری قابل توجهی داشته باشد.

توری پرسی که بدون استفاده از نرده‌کشی نصب می‌شود، احتمالاً در امتداد بخش‌هایی از نرده فرو می‌رود. این باعث می شود که یک نرده سیمی نصب نشده و عملکرد ضعیفی داشته باشد.

توری مرغی

توری سیمی که اغلب به عنوان توری مرغی شناخته می شود، یک گزینه انعطاف پذیر با سوراخ های شش ضلعی متمایز است. توری که به اندازه توری سیمی مستحکم نیست، گزینه ارزان تری است و بنابراین در مصارف خانگی و در دارایی های کوچک یک انتخاب محبوب است.

برای نگهداری جوجه ها و خرگوش ها در محوطه آن ها و برای محافظت از توت های گرانبها در برابر پرندگان عالی است. مانند مش، توری در نسخه های گالوانیزه و روکش PVC برای اینکه دوام بالاتری داشته باشند در بازار موجود است.

عکس صنایع مفتولی پارسیس، ارائه دهنده انواع توری های فلزی

سیم خاردار

سیم خاردار از فولاد ساخته شده است و معمولاً برای نگهداری گاو و دام استفاده می شود. نوعی سیم تابیده است که با سیم های بافته شده سنتی متفاوت است، زیرا رشته های آن به جای در هم تنیده شدن با یکدیگر، به هم تابیده می شوند.

خارها در فواصل معینی در طول مشخصی از سیم خاردار تشکیل می شوند، از این رو این نام را به خود اختصاص داده است. حیواناتی که سعی در شکستن سیم خاردار دارند، با خارهای نوک تیز که می توانند باعث درد و آسیب شوند، دلسرد می شوند.

خارهای تیز روی این سیم یک عامل بازدارنده عالی هم برای مردم و هم برای دام ها ایجاد می کند، به همین دلیل است که به طور گسترده در امنیت و کشاورزی استفاده می شود.

برای مقاصد امنیتی، سیم خاردار اغلب بر روی انواع دیگر نرده ها اجرا می شود تا مردم از تلاش برای بالا رفتن از آن جلوگیری کنند.

حصارهای سیم خاردار کامل در هنگام محصور کردن دام رایج تر است، زیرا آن ها مانند مردم توانایی بالا رفتن از بین سیم ها را ندارند. سیم خاردار کاربردهای عملی متعددی دارد، از جمله:

  • جدا کردن خطوط مرزی بین مزارع
  • مهار احشام و گاو
  • مهار زندانیان (در صورت استفاده در ترکیب با سایر اشکال حصارکشی)
  • حفاظت از مناطقی مانند باغ ها و محصولات زراعی از آفات
  • برنامه های نظامی

در متن بالا ما در مورد انواع توری های فلزی صحبت کردیم، در مورد این که هر توری فلزی چه کاربردی دارد، در چه مکان هایی می توان از آن ها استفاده کرد و در نهایت از مزایا و معایب آن ها سخن به میان آمد.

با این حال، اگر احساس کردید که برای خرید توری حصاری خود نیاز به مشورت دارید، کارشناسان متخصص صنایع مفتولی با کمال میل مشتاق شنیدار صدای گرم شما هستند. پس درنگ نکنید و همین حالا به شماره تماس های 33939861-021  02133983724  تماس حاصل نمایید.