آموزش رویت

ساختمانچی

مهندسی معماری در واقع دانش میان رشته ای محسوب می شود و از مجموعه ای از فن و هنرها تشکیل شده است. با این که رشته مهندسی معماری زیر مجموعه رشته ریاضی و فیزیک قرار دارد، اما باید توجه کرد که این رشته در واقعیت دارای دو بعد فنی و هنری می باشد.

در جنبه هنری مهندسی معماری از نوآوری در طرح ها، ایده پردازی، خلاقیت، تجسم و … استفاده می شود و در جنبه فنی این رشته، بحث های اجرایی، تکنیک های ساخت و ساز، جزئیات اجرایی و موارد این چنینی بکار می رود.

در این رشته ابتدا معمار آن چیزی را که می خواهد از لحاظ هنری در ذهن خود تجسم می کند و آن ایده را پرورش می دهد و سپس به آن قابلیت اجرا شدن از لحاظ فنی می بخشد. وجود این دو جنبه برای مهندس معمار امری ضروری می باشد.

این رشته برای افرادی که دارای خلاقیت و ذوق هنری بالایی می باشند و به ریاضیات نیز علاقه دارند، بسیار مناسب می باشد. افرادی که از این دو قابلیت به طور همزمان برخوردارند به نتیجه بهتری در این زمینه می رسند.

در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با ویژگی های مهندسی معماری و خصوصیاتی که یک مهندس معمار باید داشته باشد، آشنا شوید و سپس به امکاناتی آموزش که مجموعه فرادرس در اختیار شما قرار میدهد، می پردازیم.

مهندس معمار کیست؟

همانطور که گفتیم معماری نوعی هنر است، بنابراین معمار کسی است که با استفاده از هنر، طرحی را خلق می کند، آن را پردازش می کند و به شکل ایده ای قابل اجرا در می آورد و در نهایت آن را به عنوان یک پروژه اجرا می کند.

مهندس معمار کسی است که از ابتدا تا انتهای پروژه ساخت منزل با شما همراهی می کند و تمام جوانب کار از جمله جهت آفتاب، باد و دیگر شرایط محیطی، شیب منطقه و… را می سنجد و بر طبق شرایط، کار خود را انجام می دهد.

به طور کلی معمار ساختمان باید از اجزا مختلف سازه و ارتباط آن ها با یکدیگر، آگاه باشد. اگر مهندس معمار و کارهایی که او انجام می دهد را ندانیم، قاعدتا نمی توانیم به او اعتماد کنیم. پس قبل از شروع کار بهتر است با مهندسان معماری و وظایف آن ها به خوبی آشنا شوید.

ویژگی های یک مهندس معماری

  1. مهندس معمار باید دارای هوش و استعداد در زمینه فنی و هنری باشد. البته هوش نمی تواند موفقیت در این کار را تضمین کند، اما ویژگی خوبی برای شروع کار محسوب می شود. حتی بهترین طرح ها نیز اگر بدون محاسبات دقیق باشند، کارایی ندارند.
  2. درس خواندن در یک دانشگاه معتبر از مهم ترین ویژگی های یک معمار خوب محسوب می شود. کسانی که در دانشگاه های معتبر تحصیل می کنند، بروزترین و باکیفیت ترین کارها را می آموزند و به خوبی برای کار در آینده آموزش می بینند.
  3. به عنوان یک معمار، خلاقیت یکی از اصولی است که باید از آن برخوردار باشید. خلاقیت با مهارت دو مبحث جدا هستند و نباید با یکدیگر اشتباه گرفته شوند. برای این که یک معمار با خصوصیات برجسته باشید، بهتر است بر روی خلاقیت و ایده پردازی های خود تمرکز کنید.
  4. کار تیمی، لازمه دنیای معماری است. شما به تنهایی از پس کارها برنمی آیید و باید گروهی داشته باشید تا با مشورت با آن ها، بهترین پروژه را تحویل مشتری دهید. یک مهندس معماری خوب، کار با گروه را بلد است و در این زمینه مشکلی ایجاد نمی کند.
  5. از شاخصه های یک مهندس معمار موفق می توان به توانایی حل مشکلات اشاره نمود. شما نباید انتظار داشته باشید که کارهایتان همیشه خوب پیش بروند، بلکه باید خود را به خوبی آماده کنید تا در صورت وجود مشکل، بتواند آن را به طور هوشمندانه ای حل کنید.

فراردس

بازار کار برای مهندسان معمار

بیشتر مهندسان معماری می توانند با داشتن مدرک کارشناسی به کار مشغول شوند. طراح فنی ساختمان، ناظر اجرای طرح، سرپرست دفاتر مشاوره و … از جمله شغل هایی است که یک معمار با مدرک کارشناسی می تواند داشته باشد.

مهندسان معماری که دارای مدارک عالی در مقطع تحصیلات تکمیلی می باشند، به دلیل گذراندن دوره های آموزشی بیشتر، علاوه بر طراحی بنا، می توانند به طراحی و ساخت ماکت و همچنین طراحی داخلی ساختمان بپردازند. همچنین دانشجویان معماری می توانند از دوران تحصیل خود مشغول به کار شده و به عنوان نقشه کش و کمک طراح به دنیای کار وارد شوند.

مهندس معمار چه مهارت هایی را باید کسب کند؟

  1. طراحی، از مهم ترین مهارت هایی است که یک معمار باید داشته باشد.
  2. یک معمار خوب باید تفکر انتقادی داشته باشد.
  3. آموزش نرم افزارهای مربوطه مانند آموزش رویت، آموزش 3Ds MAX
  4. برای یک رسیدن به یک طراحی خوب و نهایی، وقت زیادی بگذارد.
  5. مهارت بررسی مدل های مختلف را داشته باشد.
  6. در ارائه مطالب دقت کند.
  7. سرگروه و رهبر خوبی باشد.
  8. مهارت مدیریت کردن داشته باشد.
  9. بتواند به خوبی با افراد ارتباط برقرار کند.
  10. مهارت انجام چند کار با هم را داشته باشد.
  11. از توانایی الهام بخش بودن برخوردار باشد.

فرادرس-آموزش معماری

سایت فرادرس، مرجع یادگیری آنلاین

سازمان علمی و آموزشی فرادرس FaraDars از قدیمی ترین وب سایت ها در زمینه یادگیری آنلاین می باشد که توانسته در طول فعالیت خود بیش از 13000 ساعت آموزش ویدیویی را در قالب بیش از 2000 عنوان علمی، کاربردی و مهارتی به کاربران عرضه کند و به بزرگترین پلتفرم آموزش آنلاین در ایران تبدیل گردد.

در این سایت آموزش های فراوانی وجود دارد که در ادامه به معرفی برخی از آن ها می پردازیم:

  • آموزش معماری
  • آموزش رویت
  • دروس مهندسی معماری
  • آموزش اسکیس و راندو
  • آموزش مهندسی عمران
  • آموزش های دانشگاهی و تخصصی
  • آموزش نرم افزارهای گوناگون مانند نرم افزار اتوکد
  • آموزش 3Ds MAX

فرادرس با آموزش های فراوانی که در سایت خود قرار داده، زمینه ای را فراهم نموده تا افراد با شرایط مختلف بتوانند به راحتی به آموزش های باکیفیت و بروز دسترسی پیدا کنند و همواره به دنبال یادگیری باشند.

شما نیز می توانید به جمع 600 هزار دانشجو و دانش آموزی بپیوندید که از خدمات و آموزش های فرادرس مانند آموزش معماری استفاده می کنند تا با این پلتفرم، مهارت های جدیدی را تجربه نمایند.