آموزش رویت

ساختمانچی

همه ما به آب آشامیدنی تمیز و فاقد مواد شیمیایی، باکتری، سموم دفع آفات و سایر آلاینده ها نیاز داریم که می تواند برای سلامتی ما مضر باشد. فیلترهای آب همه این آلودگی های مضر و همچنین بوها، تغییر رنگ، رسوبات و حتی بوی نامطبوع را از بین می برد.

امروزه، فیلترهای آب انواع مختلفی دارند که گزینه های زیادی در مورد چگونگی تمیز شدن آب شما به شما ارائه می دهد. این ها از نظر سرعت، طول عمر فیلتر، ظرفیت، قیمت و… بسیار متفاوت هستند. با استفاده از تصفیه آب می توانید آب سالمی داشته باشید.

عکس داشتن آب آشامیدنی تمیز به کمک دستگاه های تصفیه آب

چه زمانی به تصفیه آب نیاز دارید؟

  1. وقتی بهترین کیفیت آب ممکن را برای خود و خانواده خود می خواهید قبل از این که آب از لوله به خانه شما انتقال شود، از آب آشامیدنی نمونه برداری شده و توسط شهرداری مورد آزمایش قرار گرفته تا اطمینان حاصل شود که با دستورالعمل ها و استانداردهای آب آشامیدنی مطابقت داشته باشد. با این حال، سیستم تصفیه آب خانگی مواد شیمیایی مانند کلر یا کلرامین را که به منبع محلی تأمین آب اضافه شده اند، از بین می برد.
  2. وقتی می خواهید استفاده از پلاستیک را کاهش دهید. تاکنون ممکن است بخاطر سلامتی خود بطری H2O را خریداری کرده باشید. گرچه همه آن بطری های یکبار مصرف بار سنگینی بر دوش محیط می آورند. یک سیستم تصفیه آب خانگی بدون نیاز به پلاستیک و بدون هزینه، آب آشامیدنی با کیفیت بالا را که دنبال آن هستید تولید کند.
  3. وقتی به ظاهر، بو، عطر و طعم آب آشامیدنی اهمیت می دهید.

به طور کلی هشت لیوان آب در روز به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم توصیه می شود. برخی از افراد می توانند با سهولت این مقدار را کاهش دهند. برای برخی دیگر، این یک مبارزه است.

اما هیچ کس نمی خواهد H2O بنوشد که طعم و مزه آن بد باشد، یا بوی تخم مرغ گندیده داشته باشد. تصفیه آب باعث حذف موادی مانند آهن می شود، بنابراین در نهایت با آب مزه فلزی (یا لکه های نارنجی در دوش خود) مواجه نخواهید شد.

تصفیه آب چگونه کار می کند؟

آب یک حلال قدرتمند است. این بدان معناست که توانایی حل بسیاری از مواد دیگر را دارد. متأسفانه، گاهی اوقات این اثر در واقع نامطلوب است، مانند زمانی که آب مواد شیمیایی، فلزات، رسوبات و سایر آلاینده ها را جذب کرده و آنها را در ذرات میکروسکوپی حل می کند.

تصفیه اب برای از بین بردن این آلاینده ها کار می کند. ساده ترین روش تصفیه فیزیکی است استفاده از غشای بسیار ریز برای صاف کردن آب، بنابراین مایع تمیز از آن عبور می کند و ناخالصی ها باقی می مانند. فرآیند تصفیه فیزیکی هیچگونه مواد افزودنی شیمیایی ندارد.

عکس داشتن آب آشامیدنی تمیز به کمک دستگاه های تصفیه آب

انواع دستگاه تصفیه آب

تصفیه آب سافت واتر

تصفیه آب سافت واتر یکی از برندهای شناخته شده و معتبر در دنیاست و مورد پسند مشتریان خود می باشد. این دستگاه بخاطر محبوبیت زیاد در ایران نیز تولید شده و بفروش می رسد.

دستگاه تصفیه آب سافت واتر دارای انواع مدل های 5، 6، 7 و 8 مرحله فیلتراسیون بوده که به روش اسمز معکوس می تواند مولکول‌ های اشباع نشده و سالم را از مولکول ‌های اشباع شده جدا ‌نماید.

سی سی کا CCK

سی سی کا مانند سافت واتر محصولی تایوانی است و جزو برندهایی است که شناخته شده و معتبر می باشد و انواع اقسام دستگاه هایی را تولید می کند.

  1. دستگاه‌های اسمز معکوس
  2. دستگاه‌های UF یا الترافیلتراسیون
  3. دستگاه‌های NF یا نانو فیلتراسیون

این دستگاه بصورت زیر سینکی، دیواری و رومیزی تولید می شود. فیلتر 6 و 8 مرحله ای در ایران بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

قیمت تصفیه آب سی سی کا بسیار مقرون به صرفه است و با خرید دستگاه تصفیه آب سی سی کا می توانید چندین سال بدون هیچ مشکلی از آن استفاده کنید. با این که قیمت تصفیه آب سی سی کا کمتری نسبت به نمونه‌های مشابه آمریکایی دارد اما از نظر کیفیت هیچ کم و کاستی ندارند.

ساده و در عین حال قدرتمند عمل می‌کنند. خانواده‌هایی که از این دستگاه‌ها استفاده کردند از نحوه عملکرد، کم‌صدا بودن و مصرف برق پایین این دستگاه‌ها رضایت دارند. همچنین انواع تجاری دستگاه‌های تصفیه آب سی سی کا هم وجود دارند که بیشتر برای مجتمع‌ های مسکونی استفاده می‌ شوند.