آموزش رویت

ساختمانچی

عکس جا ماندن بازار مسکن از بازار سکهطبق بررسی های صورت گرفته در بازار سکه, بورس و مسکن طی یکسال اخیر, رشد بازار مسکن نسبت به بازار سکه کمتر بوده است. با وجود اینکه رشد قیمت مسکن نسبت به سال قبل ۲۹.۵ درصد افزایش داشته اما باز هم نسبت به سکه که قیمت آن روز به روز در حال افزایش است بسیار ناچیز می باشد.

میانگین قیمت مسکن در تهران در فروردین امسال حدود 5 میلیون و 530 هزار تومان تخمین زده شد که نسبت به فروردین 96 که میانگین قیمت 4 میلیون و 370 هزار تومان بوده رشد ۲۹.۵ درصدی مشاهده می شود. در مقایسه با این میزان رشد بازار مسکن در سال گذشته, بازار سکه رشد 59 درصدی را تجربه کرده است. در حال حاضر بازار مسکن مشتریان خود را از دست داده و رکود آن همچنان ادامه دارد. حبابی که در سه ماه پایان سال 96 در قیمت مسکن ایجاد شد باعث دلهره در خرید و فروش مسکن شده و خرید آن به منظور فروش فوری را به امری پرتردید تبدیل نموده است.

در 17 اردیبهشت 96 قیمت هر عدد سکه تمام بهار آزادی یک میلیون و 163 هزار تومان بود که در 17 اردیبهشت امسال قیمت آن به یک میلیون و 850 هزار تومان رسیده است. علاوه بر آن بازار بورس تهران شاهد رشد ۲۴.۶ درصدی قیمت از اسفند 95 تا اسفند 96 بوده است. اگر قیمت دلار را  ۴۲۰۰ در نظر بگیریم, در حال حاضر حباب قیمت سکه ۴۶۰ هزار تومان تخمین زده می شود که این امر سکه را به کالایی تبدیل نموده که خریداری آن باید با احتیاط صورت گیرد.

بخوانید!  توقف در رشد قیمت مسکن

طبق گفته تحلیل گران بازار سکه و ارز این روزها قیمت سکه و دلار حبابی است و برای سرمایه گذاری در این بازار باید پذیرای رسیک بالای آن بود. در بین سه بازار سکه, مسکن و بورس, برنده نهایی بازار بورس است زیرا با اینکه پیش فروش سکه در 17 اردیبهشت متوقف و قیمت دلار قاچاق با کاهش مواجهه شد, ما شاهد 315 واحد رشد در بازار بورس بودیم.