آموزش رویت

ساختمانچی

جارو برقی هوشمند یکی از وسایلی است که با پیشرفت علم در دنیای دیجیتال روی کار آمده تا کار ما را راحت تر کند. جارو برقی هوشمند بدون نیاز به انسان می تواند فضای مورد نظر را در زمان مشخص جارو کند. در ادامه شما را بیشتر با این وسیله حرفه ای و فوق العاده آشنا خواهیم کرد، پس با ما در ساختمانچی همراه باشید.

جارو برقی هوشمند چیست؟

یکی از لوازم خانگی هوشمند که به منظور تمیز کردن خانه کاربرد دارد جارو برقی هوشمند است. این جارو صفحه ای گرد و مسطح با ارتفاع بسیار کم است. همین امر موجب می شود به راحتی زیر مبل و تخت هم با این وسیله جارو و تی کشید. جاروهای رباتیک انواع مختلفی دارند و هر روزه مدل های جدیدتر با کارآیی بیشتر نیز به بازار می آید.

نحوه عملکرد جارو برقی هوشمند

جارو برقی هوشمند به قابلیت تشخیص هوشمند سطوح مجهز است و می تواند پله، دیوار و پایه مبل را تشخیص داده و مسیر خود را عوض کند. همچنین قابلیت تشخیص سرامیک و پارکت را با فرش دارد و قدرت مکش خود را متناسب با نوع سطح تغییر می دهد. این دستگاه به راحتی از روی فرش به روی سرامیک و بالعکس می رود و می تواند تا ارتفاع 2 سانت را به راحتی بالا و پاین شود.

 این دستگاه با داشتن برس هایی در کناره های جارو که دائما در حال چرخیدن هستند، تمام چیزهای روی زمین را به سمت برس اصلی هدایت می کنند. برس غلتان جارو موها و پرزها را جمع می کند و لاستیک غلتان زیر جارو گرد و غبار را جارو می کند و به مخزن جارو می کشد.

مدل های مختلف جاروی هوشمند

مدل های مختلف جارو برقی هوشمند

نوع حرفه ای جارو برقی هوشمند پس از مکش گرد و غبار از طریق فیلتری فشار داده شده و داخل محفظه زباله می فرستد. بعد از این که دستگاه به محل شارژ خود رفت به طور خودکار محتویات محفظه خود را به داخل یک سطل گرد و غبار بزرگ تر که در ایستگاه یا محل شارژ قرار دارد خالی می کند.

برخی از مدل های حرفه ای تر با داشتن لیزرهای مادون قرمز اندازه و شکل محلی که باید جارو کنند را ارزیابی می کنند. در نتیجه در یک الگوی منطقی در سطح اتاق حرکت می کند و بدون ذره ای جا انداختن سطح زمین را جارو می کند. همچنین این حسگرها زمانی که ربات بین اتاق‌هایی با کف‌پوش‌های مختلف مثل فرش یا کف‌های سخت حرکت می‌کند، استفاده می‌شود تا بین این دو گیر نکند.

مدل‌های پیشرفته تر دارای حسگرهای رو به جلو هستند که می‌توانند اتاق‌ها را نقشه برداری کنند و یا مبلمان را برای تمیز کردن هدفمند شناسایی کنند.

جاروهای هوشمند با باتری قابل شارژ تغذیه می شوند و نوع حرفه ای آن با داشتن  Docking (ایستگاه دستگاه) با تمام شدن شارژ به شارژر خود برمی گردد تا مجدد شارژ شود. اگر در حین کار به  شارژ شدن احتیاج پیدا کند به صورت خودکار به محل شارژ برگشته و پس از پر شدن شارژ بقیه جاها را جارو می کند. جارو برقی هوشمند کاملا خودکفاست و تنها با یک برنامه ریز ساده می توانید به راحتی از آن استفاده کنید.

مزایای جارو برقی هوشمند

این دستگاه کوچک و جالب دارای مزایایی زیر می باشد:

مزایای جارو رباتیک

بدون نیاز به دخالت انسان

جارو روباتیک بدون دخالت و کنترل از سوی شما کار می کند، فقط کافی است یک برنامه ابتدایی به دستگاه بدهید و در ادامه فقط دکمه استارت را بزنید.

بخوانید!  آچار فرانسه چیست و چه کاربردی دارد؟

سنسورهایی که روی دستگاه وجود دارند هر کدام وظیفه ای را برعهده دارند. سنسورهای رو به پایین برای جلوگیری از برخورد به موانع اساسی عمل می‌کنند. اگر دستگاه به مانعی برخورد کند، این ضربه خیلی آرام و کوتاه است و به دلیل این که کناره های جارو حالت فنری دارد سریعا به داخل می رود و به جارو و وسایل آسیبی وارد نمی شود.

جارو برقی هوشمند این قابلیت را دارد که به کمک اپلیکیشنی که روی گوشی خود نصب می کنید حتی زمانی که منزل نیستید کنترل و روشن شود. با این اپلیکیشن می توانید تعیین کنید کل فضا یا فقط قسمت خاص یا اتاق مشخصی را تمیز کند. فقط توجه داشته باشید که جارو باید به وای فای منزل وصل باشد تا شما از راه دور آن را کنترل کنید.

با وجود طراحی قوی و سیستم عیب یاب این دستگاه، اگر کوچک ترین نقصی در جارو ایجاد شود، سریعا آلارم می زند تا شما متوجه شوید.

ابعاد و فرم ظاهر آن به گونه ای است که می تواند زیر کابینت، میز، تخت خواب و … می رود و حتی گوشه ها و کنج های خانه را با کمک برس های متفاوتش تمیز کند.

قدرت مکش خوب

برخلاف اندازه کوچک جارو برقی هوشمند قدرت مکش بالایی دارد و همه آشغال ها و گرد و غبار را جارو می کند. بعد از اتمام کار، یک بار دیگر کل فضا را سرکشی می کند و وقتی مطمئن شود همه جا تمیز است، به محل شارژ خود برمی گردد.

هر بار که فضای همیشگی را جارو می کند، بیشتر با محیط آشنا می شود. در نتیجه هم سرعت جارو کشی آن بالا می رود و هم تمیزتر از قبل جارو می کند.

جارو برقی هوشمند علاوه بر جارو برای تی کشی هم طراحی است. یعنی با قراردادن پد مخصوص زیر جارو و پر کردن مخزن جارو با آب می توانند بعد از جارو تی هم بکشند. برای این کار باید داخل نرم افزار قسمت هایی که فرش وجود دارد را محدود کنید و دور آن را یک دیوار مجازی بکشید. به این صورت فقط روی سرامیک یا پارکت را تی می کشد و روی فرش ها نمی رود.

دستگاه صدای خیلی بلند و اذیت کننده ای ندارد و حتی زمانی که شما خواب هستید می توانید جارو را روشن کنید.

معایب جارو برقی هوشمند

هر وسیله ای در کنار مزایای بی شماری که دارد عیب هایی هم دارد که جارو برقی هوشمند هم از این قاعده مستثتی نیست:

عکس جارو برقی هوشمند

عمر کوتاه باتری

از مهم ترین معایبی که می تواند برای جارو برقی هوشمند نام برد، عمر کوتاه باتری آن است. می توان گفت به طور متوسط این جاروها از معمولی ترین تا پیشرفته ترین مدل، بیین دو تا چهار ساعت شارژ خود را نگه می دارند. بعد از این تایم زمان زیادی برای شارژ مجدد نیاز دارند.

زمان زیاد برای جارو کردن

این دستگاه تایم زیادی را برای جارو در یک مکان مشخص صرف می کند. یعنی هر اینچ از سطح زمین را با سرعت نسبتا پایین جارو می کند.

بخوانید!  انواع کتیبه پرده [ساده،سلطنتی،پلاستیکی،چوبی و مدرن]

قیمت بالا

هر وسیله جدیدی که روی کار می آید، عموما قیمت نسبتا بالایی دارد و جارو برقی هوشمند هم نسبت به جارو برقی های معمولی قیمت بالایی دارد. بنابراین اگر وقت جارو ندارید، بهتر است یک مدل حرفه ای از این جارو را خریداری کنید.

قدرت مکش کمتر نسبت به جارو برقی معمولی

قدرت پاک کنندگی جارو برقی های هوشمند خیلی بالا نیست و برای جارو کردن در حد یک نظافت معمولی کارآیی دارد. پس باید به صورت هفتگی از جارو برقی معمولی استفاده کنید. نظافت توسط این جارو را هم برای روزمرگی و گرد و غبار و آشغال های کم در نظر بگیرید.

گیر کردن بین سطوح

با وجود سنسورهای دستگاه، اما باز هم ممکن است جارو بین سطوح گیر کند و نتواند از موانع عبور کند. بنابراین لازم است شما آن را جابه جا کنید یا موانع را از سر راه بردارید.

عدم توانایی در تمیز کردن پله

جاروبرقی های رباتیک برای محیط های مسطح و هموار انتخاب خوبی مناسبی هستند. اما نمی توانند از پله ها و بلندی های بیشتر از 2 سانت بالا بروند.

امکان گیر کردن وسایل بین غلتک ها

هنگام جارو کردن باید وسایلی مثل؛ کابل، بند کفش، لباس، اشیاء خیلی ریز و… را از جلوی جارو برقی هوشمند بردارید تا بین غلتک ها گیر نکنند. اگر فرش هایتان ریشه دارند حتما باید آن ها را چسب بزنید در غیر این صورت جارو ریشه فرش را می کند.

نکات مهم نگهداری جاروی هوشمند

نکات مهم در نگهداری از جارو برقی هوشمند

در استفاده از تمام وسایل برقی باید دقت شود و به نکات مراقبتی اهمیت دهید تا عمر دستگاه بیشتر شود. از جمله این نکات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

از آن جایی که جارو ها مدام با گرد و غبار و آشغال در تماس هستند، خودشان بسیار مستعد کثیف شدن می باشند. بنابراین باید هر چند وقت یک بار سنسورهای نوری و دوربین های دیجیتال جارو برقی هوشمند را تمیز کنید تا ربات شما و سخت افزار حسگر آن تمیز باشد.

مخزن دستگاه را بعد از هر بار جاروکشی تخلیه کرده و بشویید تا گرد و خاک به موتور دستگاه نفوذ نکند.

بزرگ ترین تهدید برای این دستگاه ریشه های فرش، سیم های برق و کابل های خانگی است. این سیم ها موجب می شوند تا برس ها و چرخ های چرخان جارو را به دام انداخته و جارو خراب شود. اگر با این مشکل روبرو شدید به آرامی و با دقت بدون این که به اجزای جارو آسیب وارد شود گره ها را باز کنید.

معمولا فرش هایی که پرزدار هستند برای جارو برقی هوشمند مشکل ساز هستند. بنابراین بهتر است این فرش ها را با جاروی هوشمند خود جارو نکنید تا دستگاه توسط الیاف ضخیم آسیب نبیند.

جمع بندی

جارو برقی هوشمند بدون نیاز به حضور شما و تنها با تنظیم اولیه می تواند فضای مورد نظرتان را در زمانی مشخص جارو کرده و تی بکشد. این جاروها برای افرادی که شاغل هستند و فرصت کمی برای تمیزکاری دارند، گزینه بسیار مناسبی است. اما همان طور که توضیح دادیم، نمی تواند به طور کامل جای جارو برقی را بگیرد. اگر از این جارو به درستی استفاده شود، عمر جارو برقی هوشمند شما بالا می رود و یک کمک عالی وهمیشگی برایتان خواهد بود.