آموزش رویت

ساختمانچی

منطقه 22 تهران ( چیتگر ) یک منطقه نوساز در تهران است که به دلیل وسعت زیادی که برای ساخت دارد، پروژه های ساختمانی زیادی در آن تعریف شده و در حال اجرا می باشد. در حالیکه هنوز مردم به سکونت در این منطقه عادت نکرده اند و از نظر بسیاری هنوز ناشناخته است، منطقه جدیدی در این محدوده وجود دارد که در واقع آخرین نقطه قابل ساخت در غرب تهران است و مرز بین استان تهران و البرز می باشد.

این محدوده که به آن شهرک مروارید شهر گفته می شود ، قرار است مدرن تر از لحاظ شهرسازی و محیطی نسبت به دیگر مناطق 22 تهران که پیش تر ایجاد شده اند ساخته شود. 

در حالیکه هنوز آسفالت کشی و انشعابات در این منطقه کامل نشده و در مراحل اولیه میباشد و تنها در مناطقی انجام شده است که پروژه هایی تحویل داده شده است و یا نزدیک به تحویل است.

بررسی پروژه های پیش فروش در مروارید شهر منطقه 22
بررسی پروژه های پیش فروش در مروارید شهر منطقه 22

در نهایت مناطق اطراف دریاچه چیتگر که جزو اولین مناطق قابل ساخت در این محدوده بوده در ابتدای شروع در 12 سال گذشته، همین وضعیت را داشته است ولیکن امروز با رشد و پیشرفت این مناطق و رشد قیمتی آنها، جزو یکی از مناطق لوکس به حساب می آید که قیمت برج های آن از پایه متری 130 میلیون تومان با دید دریاچه شروع می شود.

شرایط پروژه های مروارید شهر

پروژه های مروارید شهر ، بسته به سازنده آن که تعاونی های مسکن خصوصی یا دولتی باشند و یا سازنده های شخصی با شرایط متفاوتی به فروش میرسند.

در تعاونی های دولتی که عموما حاصل مشارکت کارفرما و مالک زمین که تعاونی مسکن همان نهاد است با یک پیمانکار خصوصی میباشد شرایط به گونه ای است که دیگر اقساطی وجود ندارد و پیمانکار در قالب مشارکت سهم خود را در قالب واحد مسکونی دریافت مینماید. پروژه نظام مهندسی در مروارید شهر یک نمونه از این پروژه ها میباشد.

در مورد پروژه هایی که بصورت شخصی ساز انجام میشود نیز اگر در قالب تعاونی نباشد مانند پروژه های پیش فروش عادی که در همه جای تهران معامله میشود با قیمت قطعی و تعهدات مشخص به فروش میرسد اما اگر در قالب تعاونی وارد شود دارای اقساط ماهانه است که معمولا این نوع پروژه ها در منطقه 22 بسیار زمان بر هستند .

علت آن نیز این است که بطور کلی به دلیل وجود پروژه های در حال ساخت بسیار در چیتگر تهران ، روال ساخت بصورت کند انجام میشود و عموما به دلیل آنکه انبوه سازان اصلی تعاونی های دولتی مانند ارتش و سپاه هستند و سرعت کار آنها کند پیش میرود ، این موضوع در منطقه 22 عادی است.

شرایط پروژه های مروارید شهر
شرایط پروژه های مروارید شهر

اعتبار سنجی پروژه های پیش فروش در منطقه 22

بخش اصلی ما در اینجا مربوط به اعتبار سنجی پروژه ها میباشد ، در نظر داشته باشید که پروژه ای که قصد خرید و سرمایه گذاری در آنرا دارید آیا در حال حاضر دارای جواز مسکونی و یا کاربری مسکونی میباشد ؟ و یا پهنه آن قابلیت ساخت برج را دارد و حتی سند تفکیک شده برای آن وجود دارد یا خیر ؟

شاید برایتان عجیب باشد اما پروژه های زیادی در قالب تعاونی معرفی میشوند که در مرحله حرید زمین هستند که برای بررسی بیشتر میتوانید محل ساخت پروژه آفتاب مهتاب را بررسی نمایید ، اما موضوع این است که ممکن است فروشنده این موضوع را به شما نگوید و شما هم پیگیر آن نشوید و بعدا متوجه شوید که اگر به شما گفته شده پروژه در 6 ماه دیگر شروع میشود ، در واقع یک تخمین نادرست بوده و پروژه در حال حاضر حتی کاربری مسکونی ندارد و شاید این زمان 3 سال باشد .

در نتیجه باید هر آنچه به شما گفته میشود را بصورت مکتوب مشاهده نمایید ، اگر جواز ، سند و دستور نقشه ای وجود دارد و یا حتی اگر گفته میشود بر روی پروژه وام وجود دارد باید مدارک آن روئیت شود .

آینده ساخت و ساز و رشد قیمت در این منطقه

هر نقطه ای از تهران یک زمان بیابان بوده و حتما زمانی که عملیات ساخت و ساز در آن منطقه شروع شده ، تمایل مردم به سکونت در آن محدوده نسبت به مناطق قدیمی و شناخته شده تر کمتر بوده است .

این طبیعی است که مردم ترجیه دهند در منطقه و محدوده ای که میشناسند سرمایه گذاری و خرید انجام دهند اما تجربه نشان داده همان مناطق یک روز به قدری پیشرفت مینمایند که اختلاف قیمت آنها با دیگر مناطق چشمگیر خواهد شد .

این موضوع طبیعی است زیرا مناطق نوساز و جدیدتر ، امکانات بروز و سازه های بروزتری در آنجا دارند و هر نقطه که تعداد معاملات آن بالا باشد ، رشد قیمتی بیشتری پیدا میکند .

به فرض اگر در یک محدوده ای که 20 سال ساخت است و عمده ساکنین آن همان مصرف کنندگان نهایی میباشند و قصد جابجایی نداشته باشند قطعا تعداد معاملات پایین تر از این منطقه است که 100 واحد نوساز در آن وجود دارد و در حال خرید و فروش است و رشد قیمتی نیز به همین منوال پایینتر است .

کدام پروژه مناسب تر است؟

انتخاب پروژه در این منطقه بسته به میزان سرمایه اولیه شما ، ریسک پذیری ، توان پرداخت اقساط و زمانی که توقع دارید پروژه تحویل شما گردد دارد ، طبیعتا اگر شما یک پروژه را زمان تحویل 6 الی 1 سال در نظر داشته باشید امروز باید پول بیشتری برای پیش خرید آن پرداخت نمایید و اگر پروژه ای را در نظر دارید که تحویل 4 ساله است قطعا مبلغ اولیه بسیار پایین تر است .

در نتیجه در مورد اول ریسک پایین ، مبلغ اولیه بالا و زمان تحویل زود است و در مورد دوم مبلغ اولیه پایین ، ریسک بالا و زمان تحویل طولانی است و اینکه کدامیک را انتخاب مینمایید در کنار فاکتور اصلی که اعتبار سنجی پروژه است بسته به روحیه شما برای سرمایه گذاری است .

کلام آخر

منطقه 22 تهران وسیع ترین و آخرین محدوده قابل ساخت با فضای وسیع در تهران است ، بعد از این منطقه استان البرز شروع میشود که دیگر مربوط به تهران نیست و از شرق تهرا نیز دیگر جایی برای ادامه تهران وجود ندارد .

اگر این حرف از قدیمی تر ها را به یاد دارید که فلان منطقه تهران یک زمان بیابان بوده و یا قیمت ها در آن ناچیز بوده است پس به یاد داشته باشید که امروز نیز سرمایه گذاری در این منطقه برای شما یک فرصت است که در آینده ممکن است از انجام ندادن آن پشیمان باشید . برای بررسی پروژه های در حال ساخت در این منطقه میتوانید به وبسایت https://www.tehran-borj.ir مراجعه فرمایید.