آموزش رویت

ساختمانچی

بازسازی ساختمان در تهران (مسکونی، اداری و تجاری) یک شیوه مرسوم جهت نوسازی و زیباسازی مجدد ساختمان محل زندگی یا کار شماست. بازسازی به طور کلی شامل موارد گوناگونی از جمله ساختمان های مسکونی مانند بازسازی خانه، بازسازی منزل و آپارتمان مسکونی و یا ساختمان های تجاری مانند بازسازی و طراحی رستوران، بازسازی و طراحی مغازه و بازسازی و طراحی دفتر کار اداری و… می شود.

مشخص است که هزینه بازسازی ساختمان قدیمی با متراژ بالا بیشتر از بازسازی آپارتمان با متراژ کم می باشد. با این حال استودیو معماری آشینه همواره تلاش می کند راهکارهایی جهت کاهش هزینه های بازسازی ساختمان ارائه دهیم.

ما با در اختیار داشتن متخصصین مجرب طراحی داخلی ساختمان و تیم اجرایی حرفه‌ای آماده ارائه انواع خدمات بازسازی در تمامی مناطق ایران می باشیم.

اگر نیاز به پیمانکار بازسازی خانه دارید، استودیو معماری آشینه با تجربه و تبحر کافی در این زمینه در خدمت شما است. با ما در تماس باشید تا با ریز هزینه بازسازی ساختمان آشنا شده و متوسط هزینه بازسازی آپارتمان را بدانید.

همانطور که می دانید هزینه بازسازی ساختمان به موارد بسیار زیادی بستگی دارد. در این مقاله تلاش می کنیم به طور خلاصه جداول مربوط به هزینه نهایی بازسازی خانه، با توجه به متراژ و همچنین لیست قیمت های خدمات مختلف بازسازی منزل را ذکر کنیم.

سپس برآورد هزینه برای چند نمونه پروژه را بیان می کنیم. از این طریق می توانید تا حدی با قیمت های بازسازی خانه در تهران با توجه به نیاز خود آشنا شوید. هزینه بازسازی خانه در تهران باعث ایجاد ارزش افزوده در منزل شده که خود سبب بازگشت هزینه می شود.

برآورد تقریبی مجموع هزینه های بازسازی ساختمان

همانطور که می دانید، قیمت های بازسازی ساختمان به موارد زیادی بستگی دارد. برای برآورد قیمت بازسازی باید مشخص کنید چه نوع بازسازی و نوسازی مد نظر شماست پروژه های بازسازی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کدام قسمت ساختمان را بازسازی می کنید؟

  • بازسازی آشپرخانه
  • بازسازی اتاق خواب ها
  • بازسازی سرویس بهداشتی
  • بازسازی نشیمن و پذیرایی و …

برای مثال ممکن است شما برای بازسازی آشپزخانه از اینترنت یا سایر رسانه های مجازی طرحی داشته باشید و نیازی به هزینه برای طراحی نباشد.

اما به طور میانگین بر اساس نوع بازسازی و متراژ آشپزخانه هزینه طراحی برای هر متر 15,000 تا 25,000 تومان می باشد.نمونه پروژه های طراحی و دکوراسیون داخلی استودیو معماری آشینه را می توانید اینجا مشاهده فرمائید.

چه نوع سبک برای طراحی دکوراسیون داخلی می پسندید

در طراحی داخلی ساختمان انواع سبک ها وجود دارد که به عنوان مثال:

  • طراحی کلاسیک
  • طراحی مدرن
  • سبک اسکاندیناوی
  • سبک روستیک
  • سبک انتقالی
  • سبک شرق دور
  • سبک مینیمال

جهت آشنایی با انواع سبک های بازسازی ساختمان به سبک های معماری داخلی ساختمان و مقاله های وبسایت آشینه مراجعه نمایید.

چه نوع مواد و متریالی استفاده می کنید؟

همانطور که می دانید قیمت های مواد مصرفی بسته به کیفیت آن ها بسیار متغیر است. به عنوان نمونه بازهم در مورد بازسازی آشپزخانه یا بازسازی ویلا یا بازسازی اداری انواع متریال در بازار با چهار درجه بندی شناخته می شوند که عبارتند از: استاندارد، درجه ۱، عالی، لوکس

برای مثال از انواع کابینت های موجود در بازار می توان به کابینت های ملامینه، MDF هایگلاس، ممبران و تمام چوب اشاره کرد. پیش از انتخاب کابینت باید به مواردی چون زیبایی، کیفیت، قیمت و گارانتی توجه کنید. انواع برندهای ایرانی، ترک، کره و اروپایی در بازار موجود است. بسته به برند و کشور سازنده قیمت آن ها دارای نوسان می باشد.

اگر می خواهید هزینه کمتری انجام دهید، روش های دیگری نیز برای نوسازی کابینت وجود دارد. مثلا می توانید از انواع برچسب های طرح دار استفاده کرده و یا کابینت را رنگ کنید.

عکس بازسازی و دکوراسیون با استودیو معماری آشینه

انواع قراردادهای بازسازی خانه

روش های عقد قرار داد جهت بازسازی ساختمان بدین شرح می باشد:

  • قرارداد مدیریت پیمان دستمزدی
  • قرارداد پیمانکاری بدون مصالح
  • قرارداد پیمانکاری با مصالح
  • قرارداد مدیریت پیمان درصدی

روش های ارائه قیمت

به طور کلی ارائه هزینه بازسازی از  شرکت های پیمانکاری به شکل زیر است:

  • روش کنترات

در این شیوه پیمانکار به صورت کنترات (قیمت کلی)، پیش فاکتور می دهد. در این نوع قیمت دهی تمامی موارد لازم از صفر تاصد پروژه شامل متریال مصرفی با توجه به درخواست کارفرما و اجرت نصب و هزینه کارگر و ایاب و ذهاب و … لحاظ می گردد.

  • روش روزمزد

این شیوه معمولاً برای پروژه های کوچک و بازسازی های موردی کاربرد دارد. در این شیوه مواد مصرفی به طور جداگانه محاسبه شده و استادکار نیز دستمزد روزانه خود را جداگانه اعلام می کند. برخی هزینه هایی که هنگام برآورد هزینه بازسازی خانه معمولا محاسبه نمی شوند.

هنگام برآورد هزینه بازسازی خانه  مواردی وجود دارند که ممکن است فراموش شده و یا در ابتدا مشخص نشود. در این بخش می خواهیم در مورد این موارد مطالبی را بیان کنیم. این هزینه ها در ابتدا بسیار ناچیز تصور می شوند ولی مطمئنا در آخر بسیار چشم گیر می شوند.

1) هزینه تخریب

فرض کنیم می خواهیم یک آپارتمان ۱۰۰ متری در تهران را بازسازی کنیم. برای مثال برای تخریب به پنج کارگر و یک روز کازی زمان نیاز داریم. اگر فرض کنیم هزینه هر کارگر 200 هزار تومان در روز باشد، به یک میلیون تومان برای این کار نیاز است.

حال اگر نخاله ساختمان را با دو بار خاور حمل کنیم و هر سرویس 500 هزار تومان باشد، به یک میلیون تومان برای این کار نیاز داریم. تا اینجا همه چیز به صورت عادی محاسبه می شود.

ولی معمولاً فراموش می کنیم که برای تخلیه نخاله ها تا خاور به چیزی مثل گونی نیاز داریم. اگر فرض کنیم به ۲۵۰ عدد گونی نیاز باشد و هر کدام را مبلغ 5 هزار تومان تهیه کنیم، هزینه این کار می شود 1٫25۰٫۰۰۰ تومان!

2) هزینه های حمل

هزینه های حمل همیشه وجود دارند. فرض کنید کاشی، سرامیک مصالح یا درب و پنجره خریده اید. اگر در تهران باشید احتمالاً محل تحویل آن ها انباری مثلاً در کرج باشد.

فروشنده ها  برای حمل هر سرویس احتمالاً قیمتی در حدود 3۰۰ هزار تومان اعلام می کند. حال هزینه های حمل را برای موارد دیگر مانند سینک، هود، توالت فرنگی، روشویی و … در نظر بگیرید.

عکس بازسازی و دکوراسیون با استودیو معماری آشینه

چرا بازسازی ساختمان؟

در پایتخت به علت قیمت های بسیار گران خانه و ساختمان در بسیار موارد نوسازی و بازسازی خانه های قدیمی بسیار بهتر و با هزینه کمتر و قیمت ارزان تر نسبت به خرید خانه های نو می‌باشد.

استودیو معماری داخلی و دکوراسیون آشینه با ارائه شیوه ها و محصولات تلاش می کند تا با حداقل هزینه زیباترین طراحی داخلی را جهت بازسازی و نوسازی به شما عزیزان ارائه و به اجرا درآورد.

مصالح به کار رفته در ساختمان ها با گذشت زمان شروع به فرسایش کرده و کارایی، زیبایی و مقاومت اولیه را ندارند. علاوه بر این گاهی بعد از سال های طولانی زندگی در یک مکان طراحی داخلی و دکوراسیون آن تکراری می شود.

با بازسازی می توان موارد ذکر شده را تا حد خوبی برطرف کرد. با نوسازی ساختمان می توانید خانه ای مدرن تر، محکم تر و زیباتر داشته باشید.

به طور کلی می توان ۵ دلیل عمده برای بازسازی منزل بیان کرد:

  1. زیبایی و ایجاد فضایی جدید
  2. بازتر شدن فضای موجود
  3. تعمییرات و رفع خرابی
  4. تغییر کاربری
  5. بالا بردن عمر ساختمان

در بازار انواع مصالح و تجهیزات با قیمت های ارزان تا گران جهت قسمت های مختلف بازسازی ساختمان اداری و بازسازی ساختمان مسکونی وجود دارد. این متریال ها در انواع برندهای ایرانی و خارجی عرضه می شوند.

معمولاً انتخاب نوع متریال مصرفی علاوه با توجه به کیفیت آن، بر طبق سلیقه و بودجه مشخص می شود. فرم ثبت سفارش را تکمیل نمائید تا کارشناسان طراحی داخلی استودیو معماری آشینه در اولین فرصت با شما تماس بگیرند و پاسخگوی نیاز شما باشند.

اصول بازسازی با آشینه

موارد ذیل در تمامی مراحل پروژه بازسازی ساختمان استراتژی و هدف کار ما می باشد:

  1. بکارگیری طراحان، مهندسین و نفرات اجرایی با تجربه
  2. اجرای پروژه با بالاترین دقت و کیفیت در بهترین زمان ممکن
  3. ارائه قیمت های کاملاً اقتصادی با توجه میزان بودجه شما
  4. رعایت تمام موارد ایمنی در کار
  5. اسفاده از مصالح باکیفیت مطابق با شرایط اقلیمی پروژه و مشورت با کارفرما
  6. پیروی از مباحث ۲۲ گانه ساختمان و استاندارهایی که در آیین نامه ۲۸۰۰ برای ایمن سازی ساختمان در برابر زلزله مشخص شده است

مزایای بازسازی ساختمان در تهران

  • تبدیل ساختمان فرسوده به محیطی جدید، زیبا و راحت برای زندگی و یا کار
  • ارزش افزوده در ساختمان
  • فروش بهتر ملک در صورت تمایل
  • استفاده از سیستم های سرمایش و گرمایش جدید
  • جلوگیری از آسیب بیشتر به زیرساخت های اصلی ساختمان، عدم نفوذ نم و رطوبت به دیوارها و در نهایت افزایش طول عمر مفید ساختمان

سوالات متداول در زمینه بازسازی ساختمان

هزینه بازسازی خانه در تهران چقدر است؟

هزینه بازسازی خانه و یا هزینه بازسازی اداری در تهران یا شهرستان ها با توجه به مواردی که مورد نیاز بازسازی ساختمان است و نوع دکوراسیون و سبک معماری متفاوت خواهد بود.

ما در استودیو مهماری آشینه بخش مشاوره و بازدید رایگان جهت اطمینان و رفاه حال شما عزیزان را خواهیم داشت که بتوانیم مناسب ترین و بهترین قیمت و هزینه را برای شما استخراج نمائیم.

مدت زمان مورد نیاز جهت بازسازی ساختمان چقدر است؟

با توجه به خواسته ها و نیاز های شما این زمان متغیر می باشد. با این حال این مورد در قرارداد با توافق طرفین خواهد بود و برای تاخیر جریمه دیرکرد در نظر گرفته می شود.

آیا برای بازسازی خانه در تهران به مجوز نیاز است؟

در صورتی که تخریب و یا بازسازی راه پله ها، دیوارهای باربر، دیوارهایی که منجر به تغییر پارکینگ ها شوند و مواردی که به هم خوردن ضوابط شهرسازی را به همراه دارد، نیاز به اخد مجوز از معاونت شهرسازی ناحیه خود دارید. در غیر این صورتی نیازی به مجور نیست. ما در تمامی مراحل در کنار شما هستیم.