آموزش رویت

ساختمانچی

گچبری‎ های پیش ساخته ابزارهای تزئینی هستند که برای دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در زمان‌های گذشته از این ابزار برای پوشاندن شکاف و ترک‌های دیوار مورد استفاده قرار می‌گرفت. برای تولید گچبری پیش ساخته از متریال‌های مختلفی چون گچ، پلی یورتان، پلی استایرن، پی وی سی و… استفاده می‌شود.

هر کدام از این نوع گچبری‌ها کاربرد منحصر به فردی در دکوراسیون داخلی دارند. برای دیزاین دکوراسیون داخلی خود می‌توانید از ایده‌های کارشناسان مجموعه آرکا دکور کمک بگیرید.

جهت مشاوره با کارشناسان این مجموعه با شماره تلفن‌ ۴۴۳۸۲۹۰۰-۰۲۱ تماس بگیرید و برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید به وبسایت https://arcadecor.com/ مراجعه کنید.

گچبری پیش ساخته

گچبری کاربرد بسیاری در طراحی داخلی دکوراسیون ساختمان‌ها دارد. امروزه از گچبری‌های پیش ساخته به جای روش سنتی استفاده می‌کنند. از مزایای استفاده این نوع ابزارها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
• مقاوم در برابر آلودگی‌ها
• مستحکم
• نصب آسان و سریع
• هزینه مناسب
• دارای طرح و مدل‌های مختلف
• طول عمر بالا
• امکان نصب روی سطوح مختلف
• عایق صوتی
• امکان استفاده از نورپردازی

انتخاب متریال

قبل از انتخاب طراحی گچبری برای دکوراسیون داخلی ابتدا باید نوع متریال گچبری‌های پیش ساخته را انتخاب کنید. برای انتخاب متریال باید به مزایا و معایب هر نوع متریال توجه داشته باشید و سپس براساس نوع دکوراسیون خود بهترین متریال را انتخاب کنید. از متریال‌های رایج گچبری پیش ساخته می‌توان به پلی یورتان، پی وی سی، گچ و… اشاره کرد.

ایده های مختلف گچبری برای دکوراسیون داخلی

در اکثر مواقع از گچبری‌های پیش ساخته برای سقف‌های منازل استفاده می‌شود. گچبری‌ها از طرح و سبک‌های مختلفی برخوردار است. اگر سبک منزل شما دارای دکوراسیون مینیمال و مدرن است، باید از گچبری‌های ساده استفاده کنید؛ اما اگر فضای خانه شما طراحی کلاسیک دارد، بهترین انتخاب استفاده از طرح‌های پیچیده گچبری پیش ساخته است.

گچبری پیش ساخته به سبک‌های امپراتوری، سبک باروک، یونانی، کلاسیک گرایی، رنسانس، سبک مدرن و… اشاره کرد.

عکس ایده های خلاقانه استفاده از گچبری پیش‌ساخته در دکوراسیون‌ داخلی|آرکا دکور

رنگ های مختلف برای گچبری پیش ساخته

اگر قصد دارید از گچبری برای سقف خانه‌های کلاسیک خود استفاده کنید، رنگ طلایی را انتخاب کنید. رنگ طلایی گچبری پیش ساخته با رنگ سفید سقف طراحی زیبا و کلاسیک را برای شما به ارمغان می‌آورد.

گچبری لوکس برای سبک دکوراسیون مدرن

از گچبری می‌توان برای قسمت‌های مختلف خانه استفاده کرد. بهترین مکانی که می‌توانید از گچبری پیش ساخته استفاده کنید، سردر ورودی خانه‌ها است. از گچبری می‌توانید برای آشپرخانه، اتاق خواب و… استفاده کنید. گچبری‌های پیش ساخته برای فضای‌های مدرن از طراحی ساده‌ای بهره‌مند هستند و نصب آن‌ها بسیار آسان است.

گچبری سقف و تقسیم فضا

گچبری‌های کلاسیک نسبت به گچبری‌های ساده و مدرن دارای جزئیات بیشتری هستند، به همین دلیل برای اجرای آن‌ها ارتفاع بیشتری نیاز است. از گچبری‌های کلاسیک می‌توان در خانه‌های با پلان باز و تقسیم فضا استفاده کرد. به طور مثال می‌توانید با استفاده از گچبری کلاسیک فضای راهرو کامل طراحی کنید.

گچبری لوکس در آشپرخانه

از گچبری پیش ساخته کلاسیک می‌توانید برای طراحی فضای آشپرخانه نیز استفاده کنید. با استفاده از گچبری‌های لوکس می‌توانید دکوراسیون آشپرخانه خود را لوکس کنید.

گچبری پیش ساخته برای تزیین دیوارها

با استفاده از گچبری پیش ساخته می‌توانید طرح‌های مختلفی روی دیوارها منزل خود ایجاد کنید. راهروها مکان‌هایی هستند که به راحتی می‌توانید از گچبری پیش ساخته برای طراحی آن‌ها استفاده کنید. بهترین انتخاب برای طراحی راهروها استفاده از گچبری‌‌ها کلاسیک و پرجزئیات است.

تزیین لوازمات فضای منزل با استفاده از گچبری

از گچبری‌های پیش ساخته می‌توانید برای تزیین برخی از لوازمات فضای داخلی منزل استفاده کنید. به طور مثال با استفاده از گچبری پیش ساخته می‌توانید نمای زیبا و منحصر به فرد به شومینه و قاب آینه دهید.

عکس ایده های خلاقانه استفاده از گچبری پیش‌ساخته در دکوراسیون‌ داخلی|آرکا دکور

استفاده از قرنیز

قرنیز نوعی گچبری پیش ساخته محسوب می‌شود که برای برجستگی و شکاف‌های دیوارها مورد استفاده قرار می‌گیرد. بهترین متریالی که برای ساخت قرنیزهای پیش ساخته می‌توان استفاده کرد، پلی یورتان است. با استفاده از قرنیز پلی یورتان می‌توانید تمام سیم کشی‌ها که نمای خانه را به هم می‌ریزند، پنهان کنید.

سخن پایانی

گچبری‌های پیش ساخته ابزارهای مناسبی برای دکوراسیون داخلی محسوب می‌شوند. اگر فضای منزل شما سبکی مدرن دارد، باید از گچبری‌های ساده و مینیمال استفاده کنید، اما اگر فضایی خانه شما به سبک کلاسیک است، می‌توانید از گچبری‌های پیچیده استفاده کنید. گچبری‌های پیش ساخته در مکان‌های مختلفی مانند راهرو، آشپرخانه، اتاق خواب، پذیرایی و… قابل اجرا هستند.