آموزش رویت

ساختمانچی

پارکت پوشش چوبی کف بوده، که با چسب بر روی زمین چسبانده می شود و به دلیل عدم مقاومت در برابر آب، حشرات و قیمت بالا از بازار حذف و متریال جدیدی به نام لمینیت (لمینت) جایگزین آن گردید. جنس لمینیت خرده چوب HDF و رویه ی آن روکش طرح چوب است که این روکش دارای استانداردهای مقاومتی مختلف از قبیل AC4 AC3 و غیره می باشد که منظور از آن مقاومت لایه سطحی آن در برابر فرسایش است. پارکت لمینت دارای چهار طرف کلیک می باشد که برای نصب ابتدا در زیر آن یک لایه فوم پارکت (معمولی یا سایلنت) پهن و سپس به صورت پازل در کنار هم بدون استفاده از هیچ چسبی قرار می گیرند. رویه لمینیت در برابر آب مقاوم بوده ولی لایه ی چوبی و کلیک های آن آسب پذیر هستند. لمینت در ضخامت های 6، 7، 8، 10 و 12 میلیمتر موجود است که رایج ترین آن ها 8 میلیمتر و 12 میلیمتری می باشد.

با توجه به قیمت چه نوع پارکت لمینت استفاده کنیم؟

قیمت پارکت لمینت با توجه به مشخصات فنی که دارد متغییر می باشد که البته شرط آن خرید از یک شرکت و یا فروشگاه معتبر می باشد. (بعضی از اشخاص سود جو محصولات ارزان را با بالاترین حاشیه سود به فروش می رسانند که هیچ ارتباطی به کیفیت محصول ندارد.)

پنج عامل در قیمت گذاری پارکت لمینت تاثیرگذار است:

  • ضخامت (8 میلیمتر، 12 میلیمتر یا بیشتر)
  • مقامت سایشی(AC3 ,AC4 ,AC5 و یا بیشتر)
  • مغزی (hdf,mdf)
  • کشور سازنده
  • سیاست های فروش واردکنندگان
بخوانید!  کاغذ دیواری مناسب اتاق نشیمن

حال شما با توجه به نیاز و بودجه خود می توانید برند خاص خود را انتخاب نمایید. با چند مثال می توان راحت تر توضیح داد.

برای مثال شما قصد دارید منزل مسکونی خود را پارکت لمینت نمایید برای انتخاب آن می توانید از پارکت لمینت با ضخامت 8 میلیمتر ،مقاومت سایشی ac3 و بدون شک مغزی hdf استفاده نمایید. محصولی با این مشخصات جزء برندهای تقریبا ارزان تا متوسط می باشد.

اگر قصد دارید در محیط کار خود که تردد در آن بالا می باشد از پارکت لمینت استفاده نمایید، باید از پارکت لمینت 12 میلیمتر، مقاومت سایشی ac5 و بدون شک مغزی hdf استفاده نمایید.عکس انتخاب پارکت لمینت و کاغذدیواری

کاغذدیواری چیست؟

کاغذ دیواری متریالی است که از آن برای پوشش دادن دیوار های داخلی و همچنین طراحی داخلی در خانه ها، ادارات و دیگر ساختمان ها استفاده می شود. کاغذدیواری انواع مختلف دارد که از جمله می توان به کاغذ دیواری کاغذی، وینیل، پی وی سی، نانوون و فوم اشاره کرد. هر کدام از این کاغذدیواری ها کیفیت متفاوتی دارند. کاغذ دیواری ها می توانند ساده و یا طرح دار باشند که این طرح ها دارای سبک کلاسیک،مدرن، اسپرت و غیره می باشند که هر کدام با توجه به سلیقه خریدار در قسمت های متفاوت ساختمان مسکونی (سالن پذیرایی،اتاق خواب) و ساختمان های اداری و تجاری مورد استفاد قرار می گیرد. این نوع کاغذ دیواری ها به صورت رولی محاسبه می شوند که هر رول ابعاد مشخصی دارند مانند عرض 53 سانتیمتر به طول 10 متر که 5 متر مربع،عرض 70 سانتیمتر به طول 10 متر که 7 متر مربع و یا 106 سانتیمتر به طول 15/5 متر که 16 متر مربع می باشند.عکس انتخاب پارکت لمینت و کاغذدیواری

بخوانید!  چرا به سقف های وافل، مشبک گفته می شود؟

روش انتخاب کاغذدیواری برای تک دیوار

بعضی افراد ترجیح می دهند به جای آن که در تمامی فضای مورد نظر از کاغذ دیواری استفاده کنند، تنها برای یک دیوار این کار را انجام دهند. برای این کار باید ابتدا دیوار اصلی مانند دیوارهایی كه دید كامل دارند و در آن درب، پنجره و یا شكستگی وجود ندارد را مشخص نموده و سپس متناسب با سلیقه خود و با در نظر گرفتن طرح پرده و مبلمان، کاغذ دیواری طرح دار مورد نظر خود را انتخاب نمایید.