آموزش رویت

ساختمانچی

واش بتن نوعی بتن شسته شده است که برای کفسازی حیاط، باغ و پارک ها مورد استفاده قرا می گیرد. واش بتن نوعی کفپوش بتنی است و بتن موجود در آن از ترکیب سیمان، سنگ دانه های معدنی با رنگ های طبیعی، چسب و سایر افزودنی های بتن ساخته شده است. واش بتن هایی که در ترکیبات آن ها از فوق روان کننده های پلی کربوکسیلاتی استفاده شده را واش بتن پلیمری می نامند.

موزاییک شسته یا همان واش بتن را می توان به صورت خشکه چینی و ملات خیس اجرا نمود. در هنگام اجرای واش بتن توجه به یکسری نکات ضروری می باشد؛ از جمله:

  • زیرسازی محل نصب باید به طور کامل متراکم و کوبیده شود.
  • بین موزائیک ها فاصله 1تا5 سانتی متری در نظر گرفته شود.
  • برای پر کردن فاصله بین موزائیک ها می توان از سنگ، سیمان رنگی و چمن استفاده نمود.
  • نباید از دوغاب برای نصب واش بتن استفاده کرد.
  • پس اجرا، از ریختن گچ و سیمان بر روی واش بتن خودداری نمایید.
  • نباید از مواد اسیدی و شیمیایی قوی برای تمیز کردن موزاییک ها استفاده نمود.

کاربرد واش بتن

  • حیاط
  • پیاده رو
  • رمپ پارکینگ
  • محوطه باغ ها و ویلاها
  • کفپوش بوستان ها و پارک ها

روش تشخیص واش بتن مرغوب از نمونه های بی کیفیت

در ساخت و تولید واش بتن های مرغوب از سیمان استاندارد و افزودنی های بتن مانند چسب بتن، روان کننده ها و ژل میکروسیلیس استفاده می شود. همچنین یه موزاییک واش بتن باکیفیت دارای دوره کیورینگ و بخاردهی کامل می باشد. واش بتن با کیفیت پس از شکسته شدن، سنگ و سیمان آن از هم جدا نمی شود و به صورت همگن باقی می ماند.

یک محصول واش بتن باکیفیت پس از برش عرضی دارای سنگدانه هایی منظم در تمام قسمت ها می باشد. همچنین تمامی بعدهای قطعه بدون حباب هوا می باشد و سطحی یکنواخت دارد. طول و عرض محصول دقیقا منطبق با ابعاد ذکر شده می باشد و دارای گوشه هایی کاملا 90 درجه می باشد.

آبین بتن

نحوه تولید واش بتن

برای ساخت این موزاییک بتنی به طور معمول از روش ویبره استفاده می شود. ابتدا متریال اولیه این محصول مانند سیمان، ماسه و انواع سنگ را با یکدیگر مخلوط کرده و درون قالب های پلاستیکی می ریزند. سپس این قالب ها را بر روی میز ویبره قرار می دهند تا هوای داخلی آن ها به طور کامل گرفته شود و مواد کاملا یکدست و همگن شوند.

بخوانید!  مجموعه آسمان سمنان، بورس فروش انواع لوله برق در کشور

این مرحله حدود دو الی سه دقیقه به طول می انجامد. پس از آن، واش بتن در داخل اتاق بخار شده تا مقاومت آن تثبیت شود. مدتی که واش بتن در اتاق انتظار است، حدود بیست و چهار ساعت می باشد. پس از این مرحله، نوبت به واترجت می رسد. در این مرحله واش بتن زیبایی نهایی خود را بدست می آورد.

با استفاده فشار آب و برس های فلزی، لعاب سیمان از روی محصول واش بتن پاک می شود تا سنگدانه های آن نمایان شود و ظاهر زیبایی بدست آید.

گروه تولیدی و صنعتی آبین بتن

گروه تولیدی و صنعتی آبین بتن با تکیه بر سال ها تجربه، در ساخت انواع محصولات سیمانی و بتنی و بکارگیری متخصصین و نیروهای جوان و پر تلاش و به مدد الهی بر پایه صداقت، کوشش، دانش و پیشرفت با اهداف بلند تاسیس گردید. مجموعه آبین بتن مفتخر است که با ارائه محصولات با بالاترین کیفیت، پاسخگو خواسته ها و در نهایت جلب رضایت مشتریان گرامی می باشد.

تولیدات گروه تولیدی صنعتی آبین بتن

  • تولید انواع کفپوش ویبره ای، بتنی پلیمری، واش بتن، پرسی و…
  • تولید انواع جدول ویبره ای، بتنی پلیمری، واش بتن، پرسی و…
  • تولید و اجرای انواع قطعات پیش ساخته بتنی طبق نقشه دلخواه
  • تولید و اجرای انواع سنگ دال بتنی ترافیکی و سفارشی پیش تنیده
  • تولید انواع نما ساختمان مانند نمای اسلپکو، نمای بتن اکسپوز، سنگ طرح چوب ترمو
  • اجرای انواع کفسازی رویه بتنی مسلح در رنگ های مختلف با دانش روز و تکیه بر متخصصین توانمند با ضمانت دو دهه

انواع روش های تولید واش بتن

واش بتن ویبره ای

در این روش بتن و افزودنی های آن را داخل میکسر می ریزند و پس از ترکیب آن ها، ماده بدست امده را درون قالب های پلاستیکی می ریزند. قالب ها بر روی نقاله ویبره دار شروع به حرکت می کند. پس از حباب گیری، یکدست شدن سطح و فرم گرفتن موزاییک، طی فرایند کیورینگ، واش بتن ها آماده و پس از بیست و چهار ساعت، برای ساب خوردن محیا می شوند.

بخوانید!  خودکفایی ایران در تولید فن‌های مقاوم در برابر حریق

واش بتن درجا

در این روش، ابتدا لایه ای از سیمان را با زیرسازی مناسب بر روی سطح موردنظر می ریزند. سپس سنگدانه ها و دیگر مواد را به صورت ملات بر روی سیمان و با فشار پرس می کنند. واش بتن درجا بیشتر در کشورهای صنعتی و پیشرفته تولید می شود و در ایران به دلیل محدودیت امکانات و هزینه های زیاد، تولید نمی شود.

واش بتن پرسی

در روش پرسی ابتدا مواد اولیه مانند سیمان، سنگدانه و پودر سنگ را با آب، مخلوط و 50 درصد قالب های آماده شده را از این مواد پر می کنند. پس از آن بقیه حجم قالب را با سیمان و ماسه و مقدار کمی آب پر کرده و مواد را پرس می کنند.

این کار باعث می شود تا آب اضافی از لایه های اولیه در بخش دوم جذب شود. قدرت پرس باید دست کم 300 تن باشد. پس از این که پرس کردن تمام شد، واش بتن ها را از قالب خارج می کنند و بیست و چهار ساعت در اتاق بخار قرار می دهند. پس از آن مراحل شستشو و ساب خوردن به ترتیب بر روی محصول انجام می پذیرد.

هر چقدر که قدرت پرس بیشتر باشد، تراکم محصول افزایش و مقاوت آن بیشتر می شود. برخی واحدهای تولیدی از دستگاه های پرس کوچکی برای تولید واش بتن استفاده می کنند و متاسفانه این قدرن کم دستگاه ها سبب می شود تا واش بتن به خوبی متراکم نشود. همچنین واش بتن دارای مقاومت پایینی می شود و جذب آب آن بالا می رود و در نهایت در معرض سرما و گرما دچار شکستگی یا خردشدگی می شود.

دفتر فروش شرکت آبین بتن

آدرس: تهران، فلکه دوم صادقیه، خیابان پیامبر شرقی، مجتمع تجاری و اداری گلشن مال، طبقه 6، واحد 615

  • 02146100885
  • 02146120130