آموزش رویت

ساختمانچی

کاغذ دیواری داماسک یا داماس یکی از پرطرفدارترین نوع کاغذ دیواری می باشد که از گذشته تا به امروز در دکوراسیون داخلی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. کاغذ دیواری داماسک دارای طرح و رنگ متنوعی ست و برای پوشش دیوارهای اتاق پذیرایی و دیوار پشت میز تلویزیون بسیار مناسب می باشد.

هیچ محدودیتی در استفاده از این نوع کاغذ دیواری وجود ندارد. با توجه به زمینه رنگ دکوراسیون داخلی موردنظر می توان از کاغذ دیواری استفاده نمود. طرح روی این کاغذ دیواری از جنس الیاف یا PVC می باشد که هر کدام زیبایی خاص خود را دارد.

کاغذدیواری داماسک با زمینه رنگ های کنتراست باعث لوکس شدن دکوراسیون داخلی خانه می شود و طرح و رنگ آن با هر نوع طراحی داخلی همخوانی دارد.

گل های کلاسیکی که به صورت برجسته بر روی کاغذ دیواری داماسک نقش می بندد و قابل لمس می باشد. این طراحی در دیزاین منازل مدرن و کلاسیک بسیار کاربرد دارد.

هنگامی که از کاغذ دیواری داماسک استفاده می شود بهتر است برای پوشش سایر دیوارها از طرح های ساده، راه راه، کلاسیک و داماسک تک گل استفاده شود. ترکیب طرح های داماسک با سایر مکمل ها نمایی زیباتر به فضای داخلی ساختمان می دهد.

انواع رنگ های کاغذ دیواری داماسک

در تولید کاغذ دیواری داماسک از انواع رنگ های لاکچری و یا ساده می توان استفاده کرد. پرطرفدارترین رنگی که تا حالا در کاغذ دیواری داماسک مورد استفاده قرار گرفته، رنگ طلایی می باشد. این رنگ هنوز هم در فروش کاغذ دیواری داماس پیشتاز است.

بخوانید!  22 مدل استند گلدان مدرن، فلزی و چوبی

همچنین انواع رنگ های کرمی روشن، نقره ای، صدفی و زرشکی لایت و تیره و… در در این المان بیشتر استفاده می شود و طرفداران بیشتری را نیز به خود اختصاص داده است.

کاغذ دیواری داماسک طلایی

کاربرد کاغذ دیواری داماسک

این طرح را می توان در اتاق خواب ها، سالن های پذیرایی، طرح پشت TV، مراکز فروشگاهی، اداری و… و همچنین گالری های هنری و محیط های مجللی مانند تالارهای پذیرایی و هتل ها به کار برد.

استفاده برای دیوار پشت تلویزیون از بیشترین کاربردهای این نوع کاغذ دیواری محسوب می شود و شکل و شمایل بسیار زیبایی و لوکسی به خانه شما می بخشد. طرح های داماسک طلایی در این زمینه طرفداران بسیار زیادی دارد.

این طرح ها معمولا به صورت برجسته بر روی کاغذ دیواری اجرا می شوند. همچنین شما از این کاغذهای دیواری شیک می توانید در اتاق خواب به منظور تزئین دیوار پشت تخت خواب استفاده کنید.

این کار سبب می شود تا دیوار پشت تخت خواب به نقطه کانونی در اتاق خواب شما تبدیل شود. امروزه بسیاری از آتلیه های عکاسی حرفه ای نیز برای تزیین دیوارهای آتلیه خود از کاغذ دیواری های داماسک استفاده می کنند.

این مدل از کاغذ دیواری برای جلوه دادن به عکس های عروس و داماد بسیار مناسب اند و فضای لاکچری را بوجود می اورند.

ویژگی های کاغذ دیواری داماسک

  • از مقاومت بالایی در برابر نور خورشید برخوردار است و در اثر مرور زمان تغییر رنگ نمی دهد.
  • کاغدیواری های داماسک ضد حساسیت می باشند.
  • همچنین این نوع کاغذهای دیواری نوعی عایق صوتی محسوب می شوند و به کاهش صدا کمک می کنند.
  • در برابر کشش مقاوم هستند و ترک نمی خورند.
  • این کاغذ دیواری ها قابل تمیز کردن می باشند و می توان به راحتی گرد و غبار را از روی آن ها پاک کرد.
کاغذ دیواری داماسک پشت تی وی

عوامل موثر بر قیمت کاغذ دیواری داماسک

شاید به دلیل لاکچری بودن کاغذ دیواری داماسک، تصور کرده باشید که بسیار گران قیمت است و قادر به خرید آن نخواهید بود. علت لاکچری‌بودن آن بیش از هرچیز به زرق و برق موجود در طرح و تم کاغذ دیواری بستگی دارد. همین امر باعث می شود تا در نگاه اول بسیار مجلل و پر هزینه به نظر برسد.

بخوانید!  مقاوم سازی دیوار با کاغذ دیواری ضد زلزله

این کاغذ دیواری اگر از جنس پی وی سی و روکش وینیلی باشد. همچنین بسیار مقرون به صرفه است و امکان خرید آن برای بسیاری از اقشار متوسط جامعه وجود دارد. قیمت این محصول به طرح، رنگ، مواد بکاررفته در طراحی و ساخت آن و همچنین برند و کارخانه تولید کننده این محصول بستگی دارد.

کلام پایانی

امیدواریم از مطالعه این نوشته لذت ببرید و به اطلاعات ارزنده ای در این زمینه دست یابید. در صورت تمایل، نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را در مورد این نوشته با ما اهالی ساختمانچی در میان بگذارید.

در انتها چند عکس از این کاغذ دیواری زیبا را برای شما عزیزان به نمایش می گذاریم تا هم از تماشای آن ها لذت ببرید و هم در صورت نیاز، از این مدل ها ایده بگیرید.

داماسک در اتاق خواب
داماسک آبی طلایی
داماسک مشکی و طلایی
داماسک نقره ای و طوسی
داماسک سبز
داماسک طوسی نقره ای
داماسک مدرن
داماسک سبز و طلایی
داماسک طلایی و سبز