آموزش رویت

ساختمانچی

کاغذ دیواری اتاق کودک یکی از عناصر تاثیرگذار در اتاق کودک می باشد که با طرح ها و رنگ های متنوع می تواند زیبایی آن را دو چندان کند.

در نظر گرفتن برخی نکات هنگام انتخاب کاغذ دیواری می تواند انتخاب بهتری را برای افراد به همراه داشته باشد. در اینجا سعی داریم با این نکات بیشتر آشنا شویم. با ساختمانچی همراه باشید.

انواع کاغذ دیواری موجود در بازار

کاغذ دیواری های موجود در بازار برای کودکان از جنس های مختلفی می باشند. در ادامه برخی از این انواع کاغذ دیواری ها را معرفی می کنیم:

انواع کاغذ دیواری اتاق کودک

کاغذ دیواری از جنس کاغذ

کاغذ دیواری از جنس کاغذ به طور کامل از کاغذ درست شده است. به همین دلیل شستشو و نظافت می تواند به آن آسیب وارد کند. این نوع کاغذ دیواری به صورت ساده و بافت دار در بازار دیده می شود. استفاده از این کاغذ دیواری در محیط های مرطوب یا شرجی، عمر مفید آن را کاهش می دهد.

کاغذ دیواری از جنس وینیل

کاغذ دیواری های از جنس وینیل به نوع پی وی سی نیز شناخته می شوند. این نوع کاغذ دیواری به آسانی قابل شستشو می باشد و در برابر عوامل مخرب محیطی از خودش مقاومت بالایی نشان می دهد.

کاغذ دیواری از جنس بافته نشده

منظور از کاغذ دیواری از جنس بافته نشده، کاغذ دیواری با الیاف طبیعی می باشد. الیاف فیبری سلولزی در لایه های زیرین این کاغذ دیواری استفاده می شود سپس اکرلیک به آن اضافه می شود تا دوما آن افزایش پیدا کند.

نام دیگر این کاغذ دیواری، نانوون می باشد. این محصول به دلیل الیاف طبیعی، کاملا سازگار با محیط زیست می باشد. کاغذ دیواری نانوون اغلب به عنوان کاغذ دیواری اتاق کودک استفاده می شود تا حساسیتی در بچه ها ایجاد نکند.

کاغذ دیواری از جنس فلز

در تولید این کاغذ دیواری، لمینیت نازکی از آلومینیوم به کار می رود. به همین خاطر به آن کاغذ دیواری از جنس فلز می گویند. این محصول قیمت بالاتری نسبت به سایر کاغذ دیواری ها دارد.

کاغذ دیواری از جنس مواد طبیعی

کاغذ دیواری های از جنس مواد طبیعی از موادی مانند گیاهان، چوب پنبه و برخی از برگ ها تولید می شوند. این نوع کاغذ دیواری به دلیل استفاده از مواد طبیعی قیمت بالایی دارند و به ندرت در بازار پیدا می شوند.

بخوانید!  راهنمای انتخاب صندلی کامپیوتر شیک و راحت

نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک

1. انتخاب رنگ مناسب

انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک

هنگام انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک به رنگ آن توجه داشته باشید. استفاده از رنگ های تیره برای اتاق خواب کودک اصلا مناسب نیست. رنگ های تیره می توانند بر روی خلق و خوی کودک، تاثیرات منفی بر جای بگذارند.

بهتر است از رنگ های آرام و ملیح مانند: صورتی، گلبهی، آبی آسمانی، یاسی، پسته ای و نیلی استفاده نمایید تا حس آرامش بیشتری به کودک بدهد.

رنگ های قرمز، نارنجی و کلیه رنگ های از این دست نیز برای اتاق خواب کودک مناسب نیستند، به دلیل اینکه محیط را برای کودک، خسته کننده می کنند.

2. انتخاب طرح مناسب

جنس کاغذ دیواری اتاق کودک

برای کاغذ دیواری اتاق کودک، طرح های عروسکی انتخاب مناسب تری هستند. کاغذ دیواری با طرح های شخصیت های کارتونی برای کودک جذابیت بیشتری دارند و می توانند محیط دلنشین تری را خلق کنند.

نکته دیگر انتخاب طرح های ریز می باشد. طرح های درشت می تواند محیط اتاق را کوچک تر جلوه دهد. بنابراین توصیه می شود که از طرح های ریز یا متوسط برای اتاق خواب کودک استفاده کنید.

در صورتی که علاقه به طرح های درشت دارید بهتر است از آن تنها برای یک دیوار استفاده کنید تا از شلوغ شدن اتاق جلوگیری شود.

3. انتخاب جنس مناسب

کاغذ دیواری قابل شستشو اتاق کودک

برای کاغذ دیواری اتاق کودک توصیه می شود از نمونه هایی استفاده کنید که مواد مضر و سمی در ترکیبات آن به کار نرفته باشد.

بسیاری از کاغذ دیواری های از جنس پی وی سی ترکیبات مضری دارند که به تدریج بر روی تنفس کودک اثرات منفی بر جای می گذارد و موجب آلرژی شود. کاغذ دیواری های طبیعی و ارگانیک برای این کار مناسب تر هستند.

4. قابلیت شستشو

در انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک، یک ویژگی حائز اهمیت برای کاغذ دیواری، قابل شستشو بودن آن است. بسیاری از کودکان با دست های کثیف و رنگی به سمت دیوارهای اتاق روانه می شوند.

در این شرایط اگر کاغذ دیواری قابل شستشو نباشد، ظاهر نازیبایی در اتاق ایجاد می شود؛ بنابراین هنگام خرید دقت داشته باشید که کاغذ دیواری حتما قابل شستشو باشد.

بخوانید!  جذاب ترین ایده های پوشش پنجره

5. پوشش دادن عیوب اتاق خواب

بهترین کاغذ دیواری اتاق کودک

با انتخاب کاغذ دیواری مناسب می توانید تا حد زیادی عیوب اتاق خواب کودک را پوشش دهید. اتاق خواب های با سقف کوتاه را می توان با کاغذ دیواری های با خطوط عمودی اصلاح کرد و کوتاهی سقف را پوشش داد. اگر اتاق خواب کودک، متراژ کمی دارد، از کاغذ دیواری های روشن استفاده کنید تا این عیب را برطرف کند.

6. انتخاب پوستر

برای اتاق کودک می توان از پوستر نیز استفاده کرد. پوسترها به صورت تک کار می شوند. همراه با کاغذ دیواری اتاق کودک می توانید یک پوستر را برای دیوار انتخاب کنید تا اتاق خواب منحصر به فردی را خلق کنید.

بهتر است پوستر را برای پشت تخت خواب استفاده کنید. این کار زیبایی اتاق را افزایش می دهد. پوسترها با شخصیت های کارتونی مختلف مانند: سیندرلا، سفید برقی، باب اسفنجی و… در بازار دیده می شود.

7. رعایت اصل همخوانی بین اجزا

هارمونی کاغذ دیواری اتاق کودک

در انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک، دقت کنید که کاغذ دیواری با سایر اشیاء و اجزای داخل اتاق، هارمونی داشته باشد. رعایت اصل همخوانی بین اجزا می تواند زیبایی محیط را افزایش دهد. در صورتی که این اصل رعایت نشود، محیط داخل اتاق شلوغ و خسته کننده به نظر می رسد.

کلام پایانی

در این مقاله نکات مهم در انتخاب و خرید کاغذ دیواری اتاق کودک را مورد بررسی قرار دادیم. با رعایت این نکات می توانید بهترین کاغذ دیواری اتاق کودک را انتخاب کنید و تا سال های متمادی از انتخاب خود لذت ببرید.

سوالات متداول

کاغذ دیواری های موجود در بازار از چه جنسی هستند؟

کاغذ دیواری های موجود دربازار از جنس: وینیل، کاغذ، پارچه، الیاف نساجی، مواد طبیعی، الیاف بافته نشده و فلز می باشند.

برای اتاق کودک چه رنگ هایی از کاغذ دیواری مناسب تر می باشد؟

صورتی، آبی آسمانی، گلبهی، نیلی، یاسی، پسته ای و کلیه رنگ های آرام و روشن

پوستر در چه قسمت هایی از اتاق خواب کودک کار می شود؟

بهتر است پوستر بر روی یک دیوار تکی کار شود و بهترین مکان برای نصب آن، دیوار پشت تخت می باشد.