آموزش رویت

ساختمانچی

کابینت روشویی از جمله ضروری ترین وسایل و تجهیزات در حمام و سرویس بهداشتی است که برای نگهداری لوازم مورد استفاده قرار می گیرد. این کابینت ها در ابعاد و اشکال متفاوت تولید و به بازار عرضه شده‌اند و متناسب با دکوراسیون حمام می توان نمونه دلخواه با رنگ مورد علاقه را خریداری و در حمام یا دستشویی نصب کرد.

با این مقدمه در ادامه این نوشته از ساختمانچی به بررسی انواع کابینت روشویی و ویژگی های آن ها می پردازیم. با ما همراه باشید.

بهترین متریال برای کابینت روشویی چیست؟

کابینت‌روشویی از مواد مختلفی نظیر چوب طبیعی، ام دی اف، فلز و PVC تولید می شود. کابینت های فلزی از استحکام و طول عمر بسیار بالایی برخوردار هستند. به دلیل قرار گرفتن در معرض رطوبت احتمال خوردگی و زنگ زدگی آن ها وجود دارد و ممکن است به مرور زمان ظاهر زیبای اولیه خود را از دست بدهند.

به دلیل محیط مرطوب حمام و سرویس بهداشتی، کابینت تمام چوب نیز با گذشت زمان دچار پوسیدگی می شود و ظاهر زیبای خود را از دست می دهد، از این رو برخی افراد از کابینت ام دی اف به دلیل مقاومت بالاتر استفاده می کنند.

ام دی اف در برابر چوب طبیعی دوام بیشتری در مقابل رطوبت دارد، اما با این حال، ام دی اف نیز پس از مدتی در اثر رطوبت دچار پوسیدگی می شود و باد می کند.

مناسب ترین گزینه برای ساخت کابینت روشویی پی وی سی است، زیرا این متریال در برابر آب و رطوبت مستحکم است و تمیز نمودن آن نیز به راحتی انجام می شود. کابینت PVC عمری طولانی دارد و با گذشت زمان دچار رنگ پریدگی نخواهد شد.

ویژگی های کابینت روشویی

  • کابینت‌روشویی یکی از ملزومات حمام و سرویس بهداشتی است که به منظور قرار دادن لوازم آرایشی، بهداشتی و یا نظافتی در آن و پنهان کردن آن ها از زاویه دید به کار می رود.
  • این کابینت ها در کل فضایی برای ذخیره سازی اشیاء و لوازم هستند و با توجه به سایز حمام و نحوه کاربرد انتخاب می شوند.
  • هر کدام از این کابینت ها با توجه به نوع طراحی خود دارای جلوه ای متفاوت هستند، از این رو هیچ نگرانی در مورد خرید آن ها وجود ندارد؛ زیرا در صورت مراجعه به فروشگاه های لوازم بهداشتی ساختمان با تنوعی از طرح و رنگ رو به رو می شوید و به راحتی می توانید متناسب با دکوراسیون حمام و مدل سینک روشویی نسبت به خرید کابینت اقدام نمایید.
  •  کابینت‌روشویی از نظر زیبایی بر محیط اثر مطلوبی خواهد گذاشت.
  • کابینت های روشویی در برابر نم و رطوبت از مقاومت بالایی برخوردارند و به راحتی آسیب نمی بینند.
بخوانید!  چه نکاتی هنگام انتخاب فرش اهمیت دارد؟

انواع کابینت روشویی

کابینت‌روشویی ساده

کابینت های ساده از ظاهری معمولی برخوردارند و سطح آن ها صاف و بدون طرح می باشد. این کابینت ها جزء ساده ترین کابینت های رو شویی حمام و دستشویی هستند که تنها برای نگهداری لوازم و وسایل ضروری مورد استفاده قرار می گیرند و نقش چندانی در زیبایی فضا ایفا نمی کنند.

کابینت روشویی

کابینت‌روشویی مدرن

این نوع کابینت ها همانطور که از نامشان پیداست به سبک مدرن ساخته‌شده‌اند و جزء جدیدترین کابینت ها می باشند. متریالی که در ساخت کابینت مدرن به کار می رود، پی وی سی می باشد.

این متریال ضد آب است و جلوه ای براق و یکدست به کابینت می بخشد. در دنیای مدرن امروز تاکید بر سادگی و در عین حال زیبایی است، از این رو کابینت PVC علی‌رغم ظاهر ساده خود از قابلیت اعمال طرح های ساده و مدرن برخوردار می باشد. کابینت مدرن اصولاً با شیشه و آینه مزین می شود و این گونه شکیل تر به نظر می آید.

مدل کابینت روشویی

کابینت روشویی کلاسیک

طراحی کابینت کلاسیک همانند کابینت ممبران است و از زیبایی منحصربفردی برخوردار می باشد. جنس این نوع کابینت ها از چوب است و الگوهایی که بر روی پایه و درب آن ها اعمال می شوند تزئینی است و دارای پیچیدگی های خاص می باشد. این طرح ها همانند طرح روی کابینت ممبران با استفاده از دستگاه CNC اجرا می شوند.

کابینت روشویی کلاسیک

کابینت روشویی به همراه آینه 

این نوع کابینت ها چندکاره هستند و در حمام و سرویس بهداشتی های امروزی به وفور دیده می شوند. با استفاده از آن ها می توان تجهیزات موردنیاز را در یک مکان استفاده نمود و نه تنها مکانی برای قرار دادن وسایل محسوب می شوند، بلکه از آینه آن ها نیز می توان استفاده نمود.

کابینت روشویی به همراه آینه 

نصب کابینت روشویی

کابینت روشویی به دو صورت در حمام و یا دستشویی نصب می شود. کابینت سرویس بهداشتی در بالای روشویی و یا در زیر آن نصب می شوند.

مدل کابینت هایی که در بالای سینک روشویی نصب می شوند برای قراردادن وسایل آرایشی و بهداشتی انتخابی مناسب تر هستند، خصوصاً اگر به همراه آن ها آینه نیز نصب گردد.

این کابینت ها به دلیل قرارگیری در ارتفاع، راحت تر قابل استفاده می باشند و برای استفاده از آن ها نیازی به خم و راست شدن نیست. وسایلی نظیر خمیر دندان، مسواک، لوازم آرایشی، حوله، صابون و حتی مواد شوینده را می توان در این کابینت ها قرار داد.

بخوانید!  انتخاب کاغذ دیواری و عوامل موثر بر آن

یکی از مزایای این نوع نصب عدم اشغال فضای کف حمام یا سرویس بهداشتی است. در مقابل کابینت هایی که در زیر سینک روشویی نصب می شوند به عنوان پایه برای سینک روشویی به شمار می آیند. این کابینت ها اصولاً دارای طرح های ساده هستند و می توان آن ها را به دیوار نصب کرد و یا بر روی سطح زمین قرار داد.

راهنمای خرید کابینت روشویی

  • انتخاب طرح و نقش از اولین نکاتی است باید هنگام خرید به آن توجه نمایید. با توجه به سبک طراحی حمام و سرویس بهداشتی، مدل موردنظر خود را انتخاب نمایید.
  • نکته دوم نحوه اتصال کابینت می باشد. این کابینت ها به دو صورت دیواری و زمینی قابل اجرا می باشند. تصمیم بگیرید که کدام نوع را می پسندید.
  • اندازه کابینت نیز از دیگر نکاتی است که باید به آن توجه کنید. قبل از مراجعه به مراکز خرید، حتما طول، عرض و ارتفاع محلی که می خواهید کابینت روشویی را قرار دهید، اندازه گیری نمایید.
  • جنس کابینت مهم ترین مسئله ای است که باید به آن فکر کنید. امروزه اغلب کابینت های روشویی از جنس پی وی سی می باشند، اما اگر شما به جنس دیگری مانند چوب یا ام دی اف علاقه دارید، می توانید آن را سفارش دهید.
  • جنس و کیفیت روکش نیز بسیار اهمیت دارد. مطمئن شوید روکشی که بر روی کابینت تعبیه‌شده استحکام و مقاومت لازم را داشته باشد و حتما ضد آب باشد.
  • وجود یا عدم وجود آینه کابینت روشویی از دیگر نکات مهم می باشد. کابینت های روشویی هم با آینه و هم بدون آینه به فروش می رسند. نمونه ای را انتخاب نمایید که به آن نیاز دارید.
  • قیمت کابینت روشویی از دیگر فاکتورهای قابل توجه در خرید می باشد. سعی کنید مدلی را انتخاب نمایید که با میزان بودجه شما سازگاری داشته باشد.

کلام پایانی

آن چه که در این نوشته به بیان آن پرداختیم، معرفی کابینت‌روشویی، انواع و ویژگی های آن می باشد. شما می توانید با توجه به سبک طراحی حمام و سرویس بهداشتی و همچنین سلیقه شخصی، به مراکز فروش این محصولات مراجعه کنید و پس از مشاهده مدل ها و طرح های متنوع و پس از مشورت با یک طراح داخلی، کابینت روشویی مورد نظر را خریداری نمایید.