آموزش رویت

ساختمانچی

در سال‌های اخیر فناوری قفل‌ سازی روند رشد پرسرعتی داشته و قفل‌های دیجیتال کم کم جایگزین قفل‌های کلیدی و سنتی شده‌اند. قفل کارتی نوعی قفل دیجیتال با امنیت بالا است که بیشتر در هتل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این نوع قفل دسترسی به مکان مورد نظر را با استفاده از کارت الکتریکی ممکن می‌سازد. در این مقاله همراه ما باشید تا بیشتر با قفل کارتی، عملکرد و مزایای آن آشنا شویم.

قفل کارتی چیست؟

قفل کارتی نوعی قفل هوشمند مجهز به سیستم کارت‌خوان است که با قرار دادن کارت روی پنل مخصوص درب یا کشیدن کارت روی کارت‌خوان درب را باز می‌کند.

استفاده از قفل کارتی درب ضد سرقت ضمن کاربری آسان و تامین حداکثر امنیت، شما را از به همراه داشتن کلید و استرس جا گذاشتن آن بی‌نیاز می‌کند.

این نوع قفل بیشتر در هتل‌ ها مورد استفاده قرار می‌ گیرد، گرچه در بعضی ادارات، ساختمان‌ های تجاری و آپارتمان‌ ها نیز به کار برده می‌ شود.

انواع قفل کارتی از نظر نحوه باز شدن

قفل‌ های کارتی به دو صورت تماسی (IC) و بدون تماس (RFID) ارائه می‌ شوند. قفل کارتی IC اولین نسل قفل کارتی است که به طور مستقیم مورد استفاده قرار می‌ گیرد؛ در نتیجه زودتر مستهلک شده و برای استفاده طولانی مدت در هتل‌ها و مکان‌ های پرتردد مناسب نیست.

قفل کارتی RFID با استفاده از امواج رادیویی و بدون قرار دادن کارت روی پنل قفل باز می‌ شود. این قفل که از تکنولوژی ساخت پیشرفته‌ تری برخوردار است، انتخابی ایدئال برای هتل‌ها و اماکن اقامتی گردشگری است.

سهولت استفاده از قفل‌ های کارتی RFID باعث می‌ شود افراد در هر سن و سالی به راحتی از آن استفاده کنند. از آن جایی که قفل‌ های RFID دارای مدارها و بردهای پیچیده تری هستند، هرگز کپی نمی‌ شوند و امنیت بسیار بالایی برای مکان مورد نظر ایجاد می‌ کنند.

نحوه عملکرد قفل کارتی

با قرار دادن کارت روی محل مورد نظر یا کشیدن آن، کد یکتای کارت توسط کارتخوان بررسی شده و در صورت مطابقت با اطلاعات ورودی ثبت شده، سیگنال تایید را ارسال می‌ کند و قفل باز می‌ شود. تمام این فرآیند در کمتر از یک ثانیه طول می‌ کشد.

قفل کارتی می‌ تواند به صورت قفل ترکیبی با عملکرد رمز یا اثر انگشت ارائه شود. در این صورت با فعال نمودن، باز شدن قفل دو حالته، هر شخص برای ورودی نیازمند کارت و تایید اثر انگشت بر روی قفل اثر انگشتی درب منزل خواهد بود.

عکس قفل کارتی چیست و چگونه کار می کند؟

مزایای قفل کارتی، امنیت و آسایش فراتر از انتظار

باز کردن درب از راه دور: در صورت اتصال قفل کارتی به اینترنت و یا فعال بودن اپلیکیشن قفل می‌ توان درب محل مورد نظر را از راه دور باز کرد.

امنیت بالا: قفل‌های کارتی با بهره‌ گیری از فناوری پیشرفته، کیفیت ساخت بالا و مقاومت زیاد در برابر ضربه ایمنی زیادی برای شما به ارمغان می‌ آورند.

امکان ایجاد یک دسترسی مجزا برای هر کاربر، امنیت بالایی نسبت به کلید که افراد دیگر از آن یک کپی دارند فراهم می‌ کند. همچنین قفل‌ های کارتی برای استفاده طولانی مدت از دوام بسیار خوبی برخوردارند.

اتصال به ریموت: برای استفاده از ریموت قفل کارتی ابتدا باید از امکان اتصال آن به ریموت اطمینان داشته باشید. ریموت آسودگی بیشتری برای منشی مطب یا شرکت به همراه دارد که در طول روز مراجعان زیادی دارند. معمولا ریموت بازگشایی درب را تا شعاع 20 متری تضمین می‌ کند.

مقرون به صرفه: قفل کارتی در مقایسه با سایر قفل الکترونیکی درب ورودی که با سیستم بیومتریک کار می‌کنند، از قیمت مناسب‌ تری برخوردار است. همچنین هزینه نگهداری و تعمیرات کارتخوان نسبت به قفل‌ های کلیدی بسیار کمتر است.

گزارش‌گیری رفت‌وآمدها: قفل کارتی یا اپلیکیشن مربوط به آن آمار رفت‌وآمدها را در اختیار کاربر ادمین قرار می‌ دهد. این قابلیت برای کارفرمایان ادارات و شرکت‌ها بسیار کاربرد دارد و از طریق آن می‌ توانند دسترسی کارکنان را به ساعات کاری محدود کنند و خارج از آن زمان دسترسی به طور خودکار غیرفعال می‌شود.

قفل کودک: قفل‌های کارتی مجهز به قفل کودک هستند و در صورت دلخواه با فعال کردن آن، کودکان دیگر نمی‌توانند درب را باز کنند و از مکان مورد نظر خارج شوند.

عکس قفل کارتی چیست و چگونه کار می کند؟

قفل کارتی در چه مکان هایی استفاده می شود؟

  • هتل‌ها و اقامتگاه‌های گردشگری
  • ادارات و سازمان‌های دولتی
  • مراکز تجاری و فروشگاه‌ها
  • مراکز درمانی و بیمارستان‌ها
  • آپارتمان‌ها، منازل شخصی و خانه‌های ویلایی
  • مراکز آموزشی، دانشگاه‌ها و مدارس
  • مراکز نظامی و امنیتی
  • مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاهی
  • باشگاه‌های ورزشی

کلام آخر

انواع قفل کارتی در بازار وجود دارد، اما خرید یک محصول معتبر قطعا نقش بسزایی در ایمن‌سازی درب مکان مورد نظر دارد. کاداس تولیدکننده حرفه‌ای قفل دیجیتال، با ارائه انواع قفل الکترونیکی درب ورودی همچون قفل کارتی، قفل اثر انگشتی، قفل رمزی، قفل ریموتی و … است که آسایش، راحتی و امنیت را برای افراد به ارمغان می‌آورد.

کارآمد با قیمت مناسب، ارائه بهترین خدمات پس از فروش و ضمانت اورجینال بودن ویژگی‌های منحصربه‌فرد کاداس است که آن را از سایر برندها متمایز می‌کند.

محصولات کمپانی کاداس دارای وارانتی یک ساله است. برای آشنایی بیشتر با محصولات کاداس و خرید انواع دستگیره و قفل دیجیتال به وب سایت www.kaadas.ir مراجعه کنید.