آموزش رویت

ساختمانچی

سقف وافل یکی از جدیدترین ساخته های بشر می باشد که با بروز ترین تکنولوژی های ممکن حال حاضر تولید می شود و با محاسن بسیاری که هم برای ساختمان سازان و هم ساکنین دارد بسیار پرطرفدار است.

قالب سقف وافل مزیت های بسیاری دارد که دو تا از مهم ترین آن ها صرفه اقتصادی و بهینه سازی معماری داخلی ساختمان است.

شما با کمک سقف وافل می توانید ستون های اضافی استفاده شده داخل ساختمان را کم کنید و با این رویه هم هزینه ها رو به کاهش می شود، هم امنیت ساختمان بیشتر می شود، زیرا سقف های وافل استحکام بسیار بیشتری نسبت به ستون ها دارند.

همین موارد کوچک می تواند دوباره ساختمان های ایران را پر استحکام سازد، سهند سازه بتن سقف وافل را اولویت های خود می داند و به همین دلیل با گردآوری مطالب زیر شما را نیز به این تکنولوژی بیشتر آشنا خواهد کرد.

تاریخچه سقف وافل

تاریخچه و معماری قالب سقف وافل به ایران و یونان باز می گردد، حدود 2500 سال پیش حکمت هخامنشیان در تخت جمشید از الوارهای چوبی متعامد استفاده می کرده است که بسیار آن را به سقف وافل های امروزی تشبیه می کنند، همینطور بنای آکروپولیس در یونان نیز از ین تکنولوژی استفاده می کرده است.

اما اولین باری که به طور اصولی از این سقف در جایی استفاده شد برمی گردد به قرن 19 میلادی که برای اولین بار سقف وافل در ایالت متحده آمریکا ساخته شد و بعدها با استفاده زیاد و پخش شدن آوازه آن تا 2 قرن بعد، تمام مردم دنیا با این تکنولوژی آشنا شدند.

عکس سهند سازه بتن، اجرا کننده سقف های وافل

استانداردهای جهانی مربوط به اجرای سقف وافل

هر یک از ساختمان سازان که اجرای سقف های وافل را روی ساختمان خود می‌ خواهند داشته باشند، باید به خوبی در مورد استانداردهای مربوط به اجرای سقف های وافل اطلاعات بیشتری کسب نمایند.

شما باید به خوبی بدانید که سقف های وافل به دو دسته تقسیم بندی می شوند. یکی از انواع سقف های وافل دو طرفه می باشد و یکی دیگر از سقف های وافل یک طرفه است

سقف ‌های وافل دو طرفه را با استفاده از قالب های وافل دو طرفه طراحی می‌ کنند. همچنین باید به خوبی بدانید که سقف ‌های وافل یک طرفه را نیز با استفاده کردن از قالب های یک طرفه طراحی می نمایند.

هر یک از قالب ‌های وافل را شما می توانید از شرکت سهند سازه بتن با قیمتی مناسب خریداری کنید.

در صورتی که از ساختمان سازی به صورت انبوه انجام می دهید بهتر است که قالب‌ های وافل را خریداری نمایید تا در ساختمان سازی های بعدی خود از آنها استفاده کنید.

اما در صورتی که می خواهید تنها یک بار از قالب‌ های وافل استفاده نمایید می توانید از شرکت سهند سازه بتن قالب ها را اجاره کنید. توجه داشته باشید که پیش از خریداری و اجاره قالب های وافل باید به خوبی نوع آنها را از نظر مقاومت و ساختاری که دارند بررسی کنید.

این مسئله که قالب ها با انواع سقف های وافل مطابقت داشته باشند بسیار مهم می باشد. شما زمان خریداری و اجاره قالب ها باید به این نکته دقت داشته باشید.

اندازه و استاندارد قالب ها بر اساس نوع سقف وافل یکی از نکات بسیار مهمی است که به آن نیاز است توجه شود. نرم افزارها و نقشه هایی که مربوط به اجرای سقف های وافل هستند به شما کمک می کنند که سقف های  وافل را در کمترین بازی زمانی و به بهترین نحو ممکن طراحی کنید.

مقایسه قالب سقف وافل با تیرچه بلوک

سقف های تیرچه بلوک از جمله سقف های مناسب در کشور ایران به شمار می روند و به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرند.

علت اصلی استفاده از این سقف ها در دسترس بودن آنها می باشد. اما باید بدانید که در مقایسه با سقف های وافل معایبی نیز دارند. از سقف های وافل برای آن دسته از ساختمان هایی که دهانه های بلند دارند نیز استفاده می‌ کنند.

اما سقف های تیرچه بلوک دارای این ویژگی نمی ‌باشند. سقف های وافل نسبت به سقف تیرچه بلوک در مدت زمان کمتری نصب می شوند.

در واقع سقف های وافل به تیر میانی نیاز ندارند ولی سقف های تیرچه بلوک باید از تیر میانی استفاده کنند.

هزینه های مربوط به اجرای سقف های تیرچه بلوک تا حدودی زیاد است ولی سقف های وافل هزینه کمتری را برای اجرا به خود اختصاص می‌ دهند. زیرسازی انواع سقف های وافل برخلاف سقف های تیرچه بلوک ماندگاری بیشتری دارد.

عکس سهند سازه بتن، اجرا کننده سقف های وافل

نتیجه گیری

با مطالب ذکر شده به اهمیت سقف وافل پی بردیم و این می تواند یک فرصت استثنایی برای معماران، ساختمان سازان و مهندسان باشد که بناهایی را قصد ساختنشان را دارند به صورت اصولی و همراه با جدید ترین تکنولوژی باشد که امنیت ساکنین به نحو احسنت فراهم شود.

قالب سقف وافل هر روز که می گذرد در ایران محبوب تر می شود و شرکت سهند سازه بتن https://sahandsazeh.co با چندین دهه تجربه در تولید و اجاره سقف وافل تجربیات بسیاری در این زمینه دارد و می تواند به شما امنیت و کیفیت درجه یک را تضمین بدهد.