آموزش رویت

ساختمانچی

آیا با حرفه طراح داخلی آشنایی دارید؟ آیا تاکنون به دلیل ذوق و استعداد خود در طراحی داخلی مورد تمجید و ستایش قرار گرفتید؟ آیاعلاقمند به طراحی دکوراسیون داخلی منزل و چیدمان مبلمان و وسایل هستید؟

اگر پاسخ شما به این سوالات مثبت است می توان گفت طراحی داخلی مناسب ترین حرفه برای شما می باشد. قبل از این که این حرفه را برای خود انتخاب کنید باید از همه چیز دنیای طراحی آگاه باشید.

طراحان داخلی هر روز با چالش های زیادی مواجه می شوند، برخی از این چالش ها ممکن است برای شما جالب نباشند. برخی دیگر ممکن است شما را خشنود سازند و درهای جدیدی را به سوی آن چه که تصور می کردید غیر ممکن است باز کند. قبل از آن که یک طراح شوید باید به نکاتی که در این نوشته از ساختمانچی عنوان می شوند توجه کنید. با ما همراه باشید.

بین دکوراتور و طراح تفاوت وجود دارد!

تفاوت بین دکوراتورهای داخلی و طراحان داخلی در چیست؟ پاسخ این سوال در یک کلمه خلاصه می شود و آن تحصیلات است. در واقع هر کسی می تواند به یک دکوراتور داخلی تبدیل شود.

کسی که به بازی با رنگ ها، بافت ها و پارچه ها علاقمند است به راحتی می تواند با چاپ کارت و ثابت کردن خود به مشتریان کسب و کار خود را رونق دهد. هر چند این کار خوبی است، اما زمینه تحصیلی نیز بسیار حائز اهمیت می باشد.

از طرف دیگر، یک طراح داخلی باید تحصیلات معتبر داشته باشد. برای کار در رشته طراحی داخلی وجود مدرک لیسانس یا فوق لیسانس امری ضروری است.

آیا می خواهید تحصیلات را دنبال کنید یا فوراً در دنیای دکوراسیون داخلی غوطه ور شوید؟ این مقاله را دنبال کنید تا مطمئن شوید طراحی داخلی برای شما مناسب است یا خیر.

طراحی داخلی

شما باید استعداد طراحی داشته باشید

ممکن است خیلی واضح باشد اما برای این که یک طراح داخلی شوید شما باید ذوق و قریحه ای ذاتی برای ترکیب رنگ ها، چیدمان فضایی، معماری و استفاده از بافت ها داشته باشید.

آیا از طراحی دکوراسیون خانه خود لذت می برید و به خاطر آن همیشه مورد تمجید و ستایش قرار می گیرید؟ این به تنهایی برای طراح داخلی شدن کافی نیست اما نشانه ای خوب محسوب می شود.

بخوانید!  تفاوت معماری داخلی با طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی

اولین گام برای داشتن یک حرفه موفق دنبال نمودن علایق و استعدادهاست. علاوه بر آن انجام کاری که به آن علاقمند هستید به این معنی نیست که آن کار می تواند برای شما تبدیل به یک شغل دائمی گردد. آیا شغلی مانند طراحی داخلی ممکن است شغل آینده شما باشد؟

طراح داخلی

طراحی داخلی تنها پارچه ها و چیزهای لذت بخش را در بر نمی گیرد

هر چند انتخاب پارچه ها، چیدمان مبلمان و ترکیب رنگ ها نقشی بسیار مهم در طراحی داخلی ایفا می کنند، اما یکسری وظایف وجود دارند که برای طراحان داخلی ضروری می باشند. این کارها و وظایف ممکن است بیشتر نیازمند تلاش باشند تا این که تفریح و لذت به همراه داشته باشند.

طراحان داخلی باید در مورد تاریخچه طراحی، انسجام ساختاری بناها، کدهای ساختمانی، مفاهیم فضایی، اصول اخلاقی، روانشناسی، طراحی با نرم افزار و… مطالعه کرده باشند. به نظر می رسد طراحان داخلی باید تقریباً به تمام علوم واقف باشند، اینطور نیست؟

این مهارت های گسترده ضروری هستند، زیرا طراحان نه تنها با صاحب خانه ها کار می کنند بلکه با سازندگان، معماران، آژانس های دولتی و صاحبین مشاغل مختلف نیز در ارتباط می باشند. برای این که یک طراح داخلی موفق شوید باید آموزش ببینید و بر علوم مختلف واقف شوید.

طراح داخلی ساختمان

شما باید محبوب مردم باشید

از طراحان داخلی در مورد تجربیات آن ها سوال بپرسید، مسلماً آن ها تجربیات کاری خود با مشتریان مختلف را در اختیار شما قرار خواهند داد. هر چند برخی از مشتریان اهداف و ایده های مشخصی در ذهن دارند.

اما برخی دیگر ممکن است به دلیل پیچیدگی های ذهنی خود در نهایت از کار شما ناراضی باشند زیرا نمود عینی ایده های آن ها با آن چه که در ذهن تصور می کردند بسیار فاصله دارد.

یک طراح داخلی موفق باید محبوب مردم باشد و بتواند ایده های ذهنی آن ها را بخواند، کسی که بتواند مشتریان را به سمت نتیجه مطلوب هدایت کند در حالی که باعث می شود آن ها احساس کنند که کنترل کامل گزینه های طراحی را در دست دارند. طراحان داخلی به طور مداوم  بین تصمیمات خود و خواسته های مشتریان تعادل برقرار می کنند. 

طراحی داخلی خانه

شما باید یک پورتفولیو تهیه کنید

یک تصویر گویای هزاران کلمه است و این دقیقاً چیزی است که در پورتفولیوی یک طراح داخلی وجود دارد. تمام روز می توانید در مورد رنگ ها و بافت ها صحبت کنید، اما بدون داشتن یک پورتفولیوی برجسته که طرح ها و پروژه های شما را نشان دهد نمی توان موفق شد.

بخوانید!  نمای تراورتن برای داخل و خارج ساختمان

اگر تازه فارغ التحصیل شدید و در بازار کار یک تازه وارد به حساب می آیید، لازم است خدمات خود را به صورت رایگان و یا با هزینه ای مناسب ارائه دهید. این بهترین راه برای شروع استفاده از یک پورتفولیو است، علاوه بر آن این روش به آشنایی با تامین کنندگان و ایجاد یک توافق نامه برای پروژه های بعدی کمک می کند.

تمام افراد از صفر شروع می کنند. با کمی تلاش، تجربه و بازاریابی مناسب شما می توانید به یک فرد موثر در طراحی داخلی تبدیل شوید. 

طراح داخلی خانه

رقابت در طراحی داخلی حرف اول را می زند

طراحی داخلی یک شغل پر رقابت می باشد و کلید موفقیت مورد توجه قرارگرفتن است. همانطور که در بالا بدان اشاره شد، یک پورتفولیوی بی نظیر می تواند به پیشرفت شما کمک کند. فاکتور مهم دیگر دستیابی به دانش و تحصیلات گسترده است.

هر چه بیشتر بدانید، بهتر خواهید بود. به مسائلی که در آینده ای نه چندان دور مهم خواهند بود توجه کنید نظیر رشد جمعیت، معماری مدرن، معماری سبز، طراحی برای افراد سالخورده و… . کسب دانش و آگاهی در مورد این رشته های خاص باعث می شوند شما در حرفه خود مطرح شوید و همواره به روز باشید. 

طراح داخلی منزل

طراحان مجازی نیز از فرصت های خوبی برخوردار خواهند بود

هنگامی که یک طراح داخلی برای پروژه خود استخدام می کنید ممکن است ندانید که یک طراح می تواند در هر گوشه از دنیا باشد. طراحان می توانند از طریق دنیای مجازی پروژه های خود را پیش ببرند. با استفاده از تکنولوژی های ارتباطی نظیر Skype و نرم افزارهای طراحی به راحتی می توان به یک طراح مجازی تبدیل شد. 

طراحان داخلی

کلام پایانی

ما در این نوشته از ساختمانچی به نکات مهمی که برای تبدیل به یک طراح داخلی خوب شدن لازم است، پرداختیم. امیدواریم از مطالعه این نوشته لذت ببرید و به اطلاعات ارزشمندی برسید. در صورت تمایل می توانید نظرات خود در این باره را با ما در میان بگذارید.