آموزش رویت

ساختمانچی

آزمون نظام مهندسی یک آزمون تخصصی است که معمولا سالی دو بار به منظور اخذ شماره نظام مهندسی و پروانه اشتغال فارغ التحصیلان برخی از رشته های مهندسی برگذار می گردد. افراد پس از ثبت نام، در زمان مقرر در این آزمون شرکت می کنند.

پس از آن شرکت کنندگان در انتظار زمان اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی به سر می برند و مشتاق دیدن نتیجه کار خود هستند. فرایند اعلام نتایج این آزمون به صورت اینترنتی می باشد و شرکت کنندگان می توانند برای دیدن نتایج آزمون خود به سایت ثبت نام آزمون نظام مهندسی مراجعه کنند.

زمان اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی آذر 99

داوطلبانی که در آزمون مهرماه شرکت کرده بودند، می توانند در روز چهارشنبه 5 آذرماه 1399 نتایج خود را به صورت اینترنتی از طریق سایت وزارت راه و شهرسازی معاونت مسکن و ساختمان به نشانی www.inbr.ir دریافت نمایند.

آزمون نظام مهندسی زیر نظر معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی برگزار می گردد و لذا تمام مراحل آزمون 99 از ثبت نام تا اعلام نتایج از سوی این سازمان انجام می پذیرد.

شرکت کنندگان آزمون نظام مهندسی 99 باید به منظور دستیابی به مجوز فعالیت حرفه ای مهندسی، حد نصاب تعیین شده در این آزمون، یعنی حداقل 50 درصد نمره کل را کسب کنند. این دسته از داوطلبان باید برای اطلاع از پذیرش یا عدم پذیرش خود، در زمان اعلام نتایج وارد سامانه شده و جواب آزمون خود را مشاهده نمایند.

زمان اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی مهر 98

نتایج قطعی آزمون های ورود به حرفه مهندسان مهر 98 (به استثنای آزمون معماری – صلاحیت طراحی) پس از رسیدگی به اعتراضات و با رعایت موارد مندرج در دفترچه راهنمای شرکت در آزمون‌ها، تا پایان آذرماه اعلام می شود و کلیه داوطلبان می‌توانند از آن تاریخ نسبت به دریافت کارنامه خود اقدام کنند.

بخوانید!  دانلود سوالات آزمون های حرفه ای مهندسان سازمان نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی هر ساله دوبار برگزار می شود. ماه های مهر و بهمن زمان های این آزمون است و نتایج معمولا 3 تا 4 ماه بعد منتشر می شوند. آزمون نظام مهندسی در تمامی رشته‌ها به جز صلاحیت معماری طراحی به صورت تستی برگزار می‌شود.

معمولا در هر آزمون ۶۰ سوال پرسیده می‌شود که داوطلبان برای قبولی باید حداقل به 30 تست چهار گزینه ای پاسخ درست داده و نمره 50 درصد را کسب کنند، تا در این آزمون پذیرفته شوند. لازم به ذکر است این آزمون نمره منفی داشته و داوطلبان پس از قبولی می توانند پروانه اشتغال به کار را دریافت نمایند.

از جمله شرایطی که برای شرکت در این آزمون ضروری می باشد داشتن سابقه کار است، به طوری که با داشتن مدرک کارشناسی 3 سال، مدرک کارشناسی ارشد 2 سال و مدرک دکتری 1 سال، تجربه و سنوات کاری لازم است.

زمان اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی بهمن 97

بنا بر گفته مدیر کل دفتر مقررات ملی ساختمان نتایج دومین دوره آزمون های ورود به حرفه مهندسان که در بهمن ماه 97 برگزار گردید، در روز پنچ شنبه 26 اردیبهشت 98 اعلام می شود. شرکت کنندگان در این آزمون می توانند نتایج را بر روی سایت آزمون های ورود به حرفه مهندسان رویت کنند.

تعداد شرکت کنندگان در دومین دوره آزمون نظام مهندسی بهمن ۹۷ بالغ بر 147917 نفر بود. این آزمون با هدف نظم بخشیدن به عملکرد بخش خصوصی در صنعت ساختمان برگزار گردیده و داوطلبان با نهایت دقت انتخاب خواهند شد.

پس از اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی، داوطلبان به مدت 10 روز وقت دارند تا اعتراض خود را اعلام نمایند. بعد از بررسی اعتراضات و پاسخ نامه ها نتایج نهایی آزمون در آخر اردیبهشت و یا اول خرداد امسال اعلام خواهد شد.

بخوانید!  ثبت نام آزمون نظام مهندسی[اسفند99]

علاوه بر آن پس از اعلام نهایی نتایج و معرفی اسامی پذیرفته شدگان، لیست نهایی اسامی، تفکیک شده و به سازمان های نظام مهندسی استان ها ارسال می شود. لازم به ذکر است که تاریخ اعتراض به نتایج آزمون نظام مهندسی بهمن ۹۷ حداکثر تا 11 خرداد 98 است. برای اطلاع از نتایج آزمون و دریافت اسامی پذیرفته شدگان به سایت inbr.ir مراجعه نمایید.