آموزش رویت

ساختمانچی

آیا می دانید برای پوشش پنجره در خانه خود می توانید از ایده های ناب و جذاب استفاده کنید و نسبت به زیباسازی پنجره خود اقدام نمایید؟ همانطور که مستحضرید پنجره هایی که در خانه شما وجود دارند به خوبی شما را با دنیای بیرون ارتباط می دهند. این که چه نوع پوششی برای آن ها انتخاب می کنید بستگی به نوع دکوراسیون داخلی منزل شما دارد.

بعضی از صاحب خانه ها برای پنجره ها پرده انتخاب نمی کنند.؛ زیرا در دنیای مدرن با وجود پنجره های بسیار زیبا و نوع طراحی خانه دیگر نیازی به نصب پرده نمی باشد.

علاوه بر آن در دنیای مدرن امروزی استفاده از شیشه مات شونده هوشمند نیاز به پوشش برای پنجره را رفع نموده است. زیرا این شیشه ها به خوبی میزان نور ورودی به اتاق را تنظیم می کنند و هنگام نیاز به حریم خصوصی مات می شوند.

اما در کل پرده یک المان ضروری برای خانه به شمار می آید. زیرا هم حریم خصوصی برای ساکنین ایجاد می کند و هم از تابش مستقیم نور خورشید که منجر به تغییر رنگ وسایل منزل می شود جلوگیری می نماید.

ایده های بسیار زیادی وجود دارند که می توانید با استفاده از آن ها پوشش های مدرنی که حریم خصوصی ایجاد می کنند و سبک دیزاین خانه شما را نمایش می دهند، استفاده کنید.

در این نوشته 4 ایده برای پوشش پنجره پیشنهاد می دهیم که با توجه با سلیقه خود می توانید نسبت به اجرای آن ها اقدام نمائید.

ایده هایی که در این مقاله مطرح می شوند با انواع دکوراسیون منزل همخوانی دارند. چه خانه شما به سبک روستیک طراحی شود یا معاصر می توانید این ایده ها را به کار ببرید. با ساختمانچی همراه باشید.

ایده های پوشش پنجره

شیشه برفکی یا طرح دار

شیشه برفکی و یا طرح دار نه تنها نور را از خود عبور می دهد و فضای داخل خانه را روشن می کند، بلکه از آثار هنری، وسایل چوبی، فرش و سایر وسایل منزل در برابر تابش مستقیم نور خورشید محفاظت می کند و مانع از کمرنگ شدن و تغییر ظاهر آن ها می شود.

بخوانید!  راهنمای انتخاب آینه دکوراتیو[طرح کلاسیک، لوزی و دیواری]

علاوه بر آن این شیشه ها نقش مهمی در کاهش هزینه های سرمایشی و گرمایشی ایفا می کنند و حریم خصوصی ایجاد می نمایند. این نوع شیشه ها انتخاب مناسبی برای افرادی که به موی حیوانات و یا گرد و غبار حساسیت دارند می باشند؛ زیرا پرده های پارچه ای گرد و غبار و موی حیوانات خانگی را به خود جذب می کنند.

شیشه برفکی بدون این که مانع از دید شما شود حریم شخصی ایجاد می نماید. با استفاده از اسپری های مخصوص، طلق های مخصوص شیشه و یا نقش انداختن بر روی شیشه می توان شیشه را برفکی و یا طرح دار نمود.

با توجه به نیاز خود می توانید کل شیشه و یا بخشی از آن را به شیشه برفکی تبدیل کنید. استین گلاس یکی دیگر از انواع شیشه است. استفاده از آن در خانه های قدیمی بسیار جالب است و حتی می توان آن را در خانه های جدید نیز نصب کرد.

این شیشه ها را می توان هم به صورت ساده و هم به صورت سنتی و رنگی مورد استفاده قرار داد. فیلم های تزئینی شیشه نیز گزینه های بی شماری برای طرح های شیشه در اختیار شما قرار می دهد.

اکثر این فیلم ها را می توان پس از مدتی از روی شیشه جدا کرد. از این رو هر وقت تصمیم به تغییر دکوراسیون خانه خود گرفتید می توانید فیلم پنجره را عوض کنید و آن را طبق دکوراسیون جدید انتخاب نمائید.

شیشه برفکی

پانل های چوبی

پنل های چوبی که به صورت عمودی کنار هم قرار می گیرند پوششی مناسب برای پنجره هستند. شما می توانید با استفاده از آن ها اتاق را تاریک و با باز کردن آن ها اتاق را نورانی و روشن کنید. اگر خانه شما به سبک روستیک طراحی‌شده این پوشش ها انتخابی ایده آلی برای پنجره می باشند.

بخوانید!  جذاب ترین ایده های طراحی حمام کوچک و بزرگ[لوکس،مدرن و شیک]
عکس جذاب ترین ایده های پوشش پنجره

پوستر

آثار هنری در ابعاد و اشکال مناسب برای تمام اتاق ها مناسب هستند. برای مثال پوسترها و نقشه ها انتخاب خوبی برای پوشش پنجره ها هستند. زیرا نه تنها حریم خصوصی ایجاد می کنند، بلکه از تابش مستقیم نور خورشید به داخل نیز جلوگیری می کنند.

پوستر پنجره

گل ها و گیاهان

گلدان های گل متراکم و بلند قدی که در پشت پنجره قرار می گیرند می توانند تا حدی حریم خصوصی برای فضای خانه ایجاد کنند. علاوه بر آن، آن ها هوا را تصفیه می کنند و زیبایی بی نظیری به خانه شما خواهند بخشید.

شما می توانید پشت پنجره آشپزخانه خانه خود سبزیجات بکارید و از آن ها برای طبخ غذا استفاده نمائید. جعبه های چوبی که در آن ها گل کشت می شوند نیز ایده خوبی برای زیباسازی و پوشش نیمی از پنجره از داخل یا بیرون آن می باشند.

گل و گیاهان

کلام پایانی

ما در این نوشته از ساختمانچی به معرفی 4 روش ایده آل برای پوشش پنجره ها پرداختیم که شما را از خرید پرده بی نیاز می کند. شما می توانید با توجه به سلیقه خود یکی از این ایده ها را انتخاب کنید و برای پنجره خانه خود اجرا نمائید. اگر ایده های دیگری در ذهن دارید می توانید آن ها را با ساختمانچی به اشتراک بگذارید.