آموزش رویت

ساختمانچی

تزیین سفره شب یلدا یکی از کارهایی است با نزدیک شدن به شب یلدا دغدغه اکثر افراد می باشد. با ایده های ساده می توان سفره آرایی شب یلدا را به بهترین شکل انجام داد. در این مقاله قصد داریم شما را با چندین مدل از تزیین سفره شب یلدا آشنا کنیم پس تا انتها با ساختمانچی همراه باشید.

1.تزیین سفره شب یلدا با برش ساده میوه جات

تزئین سفره یلدا با میوه

سفره آرایی شب یلدا با استفاده از برش ساده به میوه جات نیز امکان پذری می باشد. نیازی به میوه آرایی های پیچیه و حرفه ای نیست؛ بلکه با استفاده از برش های ساده به میوه های مختلف و بازی با رنگ های میوه ها می توان زیباترین ترکیب را خلق کرد. برای این کار کافیست برش های میوه را در یک ظرف زیبا در کنار هم بچینید.

2. میوه آرایی یلدا با استفاده از سیخ چوبی

تزئین سفره یلدا با سیخ چوبی

با استفاده زا چند سیخ چوبی می توان زیباترین سفره آرایی شب یلدا را انجام داد. برای این کار باید چند سیخ چوبی تهیه کنید. سپس میوه های مختلف را برش بزنید و رنگ های مختلف میوه ها را وارد سیخ چوبی کنید.

ترکیب رنگی که ایجاد می کنید می تواند زیبایی سفره یلدا را دوچندان کند. علاوه بر این استفاده از میوه را برای مهمان ها راحت تر می کند. برای زیبایی بیشتر می تواندی سیخ ها را در درون هندوانه یا یک طرف زیبا قرار دهید.

3. تزیین میز یلدا با سبد هندوانه

تزئین سفره یلدا با سبد هندوانه

سبد هنداونه برای تزیین میز یلدا یک انتخاب بسیار زیبا می باشد. برای درست کردن سبد هندوانه باید یک هندوانه را از نیمه برش بزنید به طوری که به اندازه دسته ای در قسمت بالای هنداونه باقی بماند.

سپس داخل هندوانه را خالی کنید. می توانید با استفاده از ابزار اسکوپ بستنی، داخل هنداونه به شکل توپک های کوچک در بیاورید و داخل هندوانه را با توپک های هندوانه ای پر کنید.

در روش دیگر می توانید داخل هندوانه را با برش های مختلف از انواع میوه ها پر کنید تا سبد میوه جذاب تری داشته باشید. برای زیباتر شدن سبد هندوانه ای بهتر است با استفاده از یک چاقو، لبه های هندوانه را برش های زیگ زاگی بزنید.

بخوانید!  چگونه مبلمان را تمیز کنیم؟[ترفندهای ساده و کاربردی تمیز کردن مبل در منزل]

4. تزیین هنداونه شب یلدا با چوب بستنی

تزئین سفره یلدا با هندوانه چوب بستنی

اگر اهل تزیین های پیچیده نیستید، با استفاده از این ایده می توانید تزئین میز یلدا را به سادگی انجام دهید. کافیست چند چوب بستنی تهیه کنید. هندوانه خود را به شکل دایره برش بزنید.

سپس هر دایره به قسمت های مساوی برش بزنید تا تکه های مثلثی شکل ایجاد شود. در نهایت در قسمت پوسته هنداونه یک برش کوچک ایجاد کنید و چوب بستنی را در آن قرار دهید.

5. تزیین سفره شب یلدا با پشمک

تزئین سفره یلدا با پشمک

پشمک یکی از خوراکی هایی است که در سفره شب یلدا استفاده می شود. با یک ایده ساده می توان آن را به زیبایی تزئین کرد و میز یلدا را جذاب تر کرد. برای تزئین پشمک به شکل آدم برفی، باید دو رنگ پشمک تهیه کنید.

در یک ظرف زیبا، مقداری از پشمک را به شکل بیضی طرح دهید تا بدنه آدم برفی ایجاد شود. سپس برای سر آدم برفی باید یک دایره با استفاده از پشمک درست کنید.

روی بدنه و سر آدم برفی را با پشمکی از رنگ دیگر پوشش دهید به طوری که کلاه و شال گردن آن درست شود. سپس چشم ها و دهان آدم برفی را روی آن قرار دهید.

6. سفره آرایی شب یلدا با تزئین آجیل

تزئین آجیل یلدا

برای آجیل یلدا می توان با چند وسیله ساده، تزئینات چشمگیری را انجام داد. برای این کار به دو عدد مقوا، قیچی و چسب حرارتی نیاز می باشد. ابتدا یک مقوا را به عنوان صفحه کار قرار دهید.

سپس بر روی آن طرحی را با مداد بکشید. طرح خود را می توانید به شکل گل، پروانه یا هر طرحی که دوست دارید، رسم کنید. با استفاده از مقوای دوم نور های دو سانتی متری را برش بزنید.

سپس با استفاده زا یک چسب حرارتی نوارهای مقوایی را روی خطوط رسم شده بچسبانید. پس از این که چسب خشک شده داخل طرح خود را با انواع مختلف آجیل پر کنید.

7. تزیین سفره شب یلدا با درخت شکوفه

تزئین سفره یلدا با درخت شکوفه

پاپ کورن یا ذرت بو داده، یکی از خوراکی های پر طرفدار شب یلدا می باشد. پاپ کورن ها را می توان با ایده ای ساده و کم هزینه، به شکل درخت شکوفه در آورد. برای این کار به شاخه درخت نیاز دارید.

بخوانید!  بهترین کود برای انواع گیاهان آپارتمانی کدام است؟

باید به طبیعت بروید و یک شاخه درخت خشک شده را برای این کار پیدا کنید. سپس آن را بشوید و وقتی از تمیز شدن آن مطمئن شدید، پاپ کورن ها را به شاخه درخت بزنید.

هر چه بیشتر پاپ کورن اضافه کنید درخت شکوفه ای زیباتر می شود. در نهایت می توانید درخت شکوفه ای را در طرفی پر از پاپ کورن قرار دهید.

8. سفره آرایی شب یلدا

تزئین سفره یلدا با ژله انار

برای شب یلدا انواع ژله به شکل های مختلف استفاده می شود. یکی از ایده های ساده و جالب برای تزئین سفره یلدا، استفاده از ژله انار می باشد. برای این کار نیاز به پودر ژله و دانه های انار دارید.

باید در یک قالب کمی از مایع ژله را همراه با دانه های انار بزیزید. سپس آن را داخل یخچال قرار دهید تا ژله ببندد. در لایه بعدی از ژله بستنی استفاده کنید. این کار را لایه به لایه انجام دهید و در هر لایه از دانه های انار استفاده کنید تا ژله زیبایی برای میز یلدا داشته باشید.

9. تزیین سفره یلدا با هندوانه چند طبقه

تزئین سفره یلدا با کیک چند طبقه هندوانه

برای این کار باید حداقل دو یا سه هندوانه تهیه کنید. پوست هندوانه ها را به طور کامل جدا کنید. هر هندوانه را به شکل طبقه ای از یک کیک سه طبقه در بیاورید. سپس طبقات هندوانه را به ترتیب روی هم قرار دهید.

هندوانه طبقه ای درون یک سینی بگذارید تا آب هندوانه درون سینی بریزد. با استفاده از برش های میوه ها و خلال دندان، تکه های میوه را به هندوانه وصل کنید تا تزیین هنداونه چند طبقه تکمیل شود.

کلام پایانی

در این مقاله سعی شد تزئین سفره شب یلدا و سفره آرایی یلدا با ایده های ساده، زیبا و در عین حال کم هزینه، آموزش داده شود. با استفاده از این ایده ها می توانید هنر خود را در معرض نمایش قرار دهید و میز یلدای منحصر به فردی داشته باشید.