آموزش رویت

ساختمانچی

با فرارسیدن کریسمس افراد خوش ذوق به دنبال ایده های تزئین دکوراسیون داخلی برای برگزاری جشن و دورهمی در این شب یه یاد ماندنی هستند. بدون شک طراحان و ایده پردازان ایده های مختلفی بدین منظور ارائه می دهند که برخی از ان ها نیازمند صرف هزینه های گزاف هستند.

اگر به دنبال ایده های کم هزینه و زیبا برای تزئینات کریسمس هستید، این نوشته از ساختمانچی را دنبال کنید. اجرای ایده های مربوط به کریسمس نیازمند هزینه زیادی نیست، بلکه با استفاده از یکسری راهکارها و ایده ها می توانید شبی به یاد ماندنی با تزئینات منحصربفرد و جذاب خلق کنید. این ایده ها به شرح زیر می باشند:

درختچه های کوچک بسازید

این نوع درخت نمایی چوبی و مدرن به گوشه خانه می بخشد. از تخته های چوبی استفاده کنید و پس از آن که آن ها را به اندازه های دلخواه برش دادید در کنار هم قرار دهید و با چسب یا میخ همانند تصویر زیر به هم متصل کنید. سپس درخت های دست ساز خود را در هر جایی که به نظرتان زیباتر است قرار دهید و آن را با لامپ های ریسه ای تزیین کنید.

درختچه های کوچک بسازید

 از رنگ سفید و قرمز استفاده کنید

تنها با استفاده از چند المان به رنگ های قرمز مخملی و سفید می توانید در فضایی که رنگ پس زمینه آن خنثی است بدون صرف هزینه گزاف یک دکور عالی و شیک ایجاد نمائید.

به بازار فروش لوازم دست دوم مراجعه کنید و پتو، جوراب های پشمی و… را به رنگ قرمز و سفید خریداری کنید. پتو را روی مبل قرار دهید و جوراب ها را از شلف های دیواری آویزان نمائید.

 از رنگ سفید و قرمز استفاده کنید

یک تم انتخاب نمائید

تم جنگل برفی نیز ایده ای بسیار خلاقانه به شمار می آید. اجرای این تم شما را به یاد سردی و حال و هوای زمستان و ورود به این فصل می اندازد. با استفاده از چند شاخ و برگ از باغچه و استفاده از متریال موجود در منزل می توانید فضایی مناسب برای برگزاری مراسم کریسمس ایجاد کنید. اطرافتان را با گل و گیاه و  مزین کنید. از شمع های زیبا استفاده کنید و آن ها را روی میز قرار دهید.

یک تم انتخاب نمائید

یک ریسمان آویزان کنید

با استفاده از یک ریسمان و آویزان کردن گل خشک و یا کارت حروف جلوه ای متفاوت به فضا ببخشید. این ریسمان را می توان از بالای شومینه، لبه تخت، دور درخت کاج و یا قفسه های دیواری آویزان نمود.

بخوانید!  صندلی تابی چیست و چه کاربردی در دکوراسیون داخلی دارد؟

برای هر یک از کارت ها یک برچسب یا نوشته انتخاب کنید. این برچسب می تواند اسم یکی از اعضای خانواده، یک پیام تبریک کریسمسی و یا یک عبارت مورد علاقه باشد.

یک ریسمان آویزان کنید

سادگی را در چیدمان فضا رعایت نمائید

در اجرای طرح موردنظر خود سادگی را رعایت کنید تا از ایجاد هرج و مرج و شلوغی در فضا ممانعت شود. انتخاب تم های ساده هزینه کمتری به دنبال خواهد داشت، از این رو تنها با قرار دادن المان هایی که نماد کریسمس هستند فضا را تزئین کنید و از حضور در آن لذت ببرید.

پالت رنگی مورد استفاده در چیدمان اتاق زیر از دو رنگ سفید و قهوه ای روشن تشکیل می شود. شما می توانید با قرار دادن چند شیء تزئینی در بالای شومینه و یا کمد کنار دیوار اتاق را مزین کنید.

سادگی را در چیدمان فضا رعایت نمائید

با دو رنگ چیدمان کریسمس را انجام دهید

اتاق غذاخوری را با تم سفید و قرمز ساده تزئین کنید. نیازی به خرید وسایل جدید نیست تنها کافیست آن چه که در کابینت های آشپزخانه دارید بیرون آوردید و استفاده کنید. شمع نیز انتخابی مناسب برای خودنمایی در این فضا می باشند.

درون لیوان ها و یا بطری های شیشه ای می توانید آب نبات های قرمز قرار دهید و روکش صندلی ها را با ربان قرمز مزین کنید. دستمال سفره هایی که در کنار بشقاب ها بر روی میز قرار می دهید تا حد ممکن به رنگ سفید و قرمز باشند.

با دو رنگ چیدمان کریسمس را انجام دهید

از درخت کاج کوچک استفاده کنید

اگر نمی توانید یک درخت کاج بزرگ خریداری کنید و در خانه قرار دهید، نگران نباشید. با یک درخت کوچک نیز می توان کریسمس را جشن گرفت. گلدانی که کاج را در آن قرار می دهید با گونی و یک ربان قرمز و سفید تزئین کنید و در بین شاخه های کاج ستاره، مروارید و سایر اجزای تزئینی قرار دهید تا درخت زیباتر به نظر برسد. این گلدان را در نقطه کانونی اتاق که اصولاً بالای شومینه است قرار دهید و در صورت امکان در اطراف آن  شمع و اشیاء قرمز رنگ قرار دهید.

از درخت کاج کوچک استفاده کنید

با خوراکی ها فضا را تزئین کنید

شما می توانید درخت شکلاتی، انواع آب نبات، بیسکوئیت و… را در تزئینات خود استفاده کنید. همانطور که در تصویر زیر می بینید کیک و بیسکویت هایی زیبا همراه با قوری و فنجان نشان داده شده است. می توانید از این قبیل خوراکی ها در تزیینات کریسمس استفاده کنید.

با خوراکی ها فضا را تزئین کنید

از میوه کاج به جای درخت کاج استفاده کنید

برای تزئینات کریسمس لزوماً نباید از درخت کاج استفاده شود. اگر خرید این درخت برای شما امکان پذیر نیست می توانید میوه آن را برای تزئین استفاده کنید. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید تزئین میوه درخت کاج و برگ هایش زیبایی بی نظیری در فضا ایجاد کرده است . قرار دادن چند المان چوبی نیز می تواند ایده خوبی برای تزئین میز در کریسمس باشد.

از میوه کاج به جای درخت کاج استفاده کنید

تا کریسمس لحظه شماری کنید

شما می توانید تاریخ روزهایی که تا کریسمس مانده را جزء تزئینات خود قرار دهید. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید با استفاده از چند عدد کارت که بر روی آن ها تاریخ نوشته شده می توان نمای بی نظیری به فضای بالای میز بخشید. 

تا کریسمس لحظه شماری کنید

خودتان اشیاء تزئینی بسازید

شما به راحتی می توانید با استفاده از خلاقیت خود نسبت به ساخت آثار هنری اقدام نمائید. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید با استفاده از برگ درخت کاج، میوه های کاج و روبان به راحتی یک آویز زیبا برای نصب بر روی دیوار ایجاد شده است. از رنگ قرمز در کارهای هنری خود استفاده کنید، زیرا این رنگ نماد کریسمس است.

خودتان اشیاء تزئینی بسازید

کلام پایانی

ما در این نوشته از ساختمانچی به معرفی برخی ایده های تزئین کریسمس پرداختیم. شما چه ایده هایی برای تزئین خانه خود در این شب زیبا دارید؟ در صورت تمایل تجربیات خود در این زمینه را با ما اهالی ساختمانچی در میان بگذارید.