آموزش رویت

ساختمانچی

آیا به دنبال آسانسور برای ساختمان خود هستید؟ اگر چنین است، تعداد زیادی آسانسور با تکنولوژی جدید وجود دارد که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید. از آسانسور‌های لوکس که برای هتل‌ها و ویلاها مناسب هستند، تا انتخاب‌های اقتصادی‌تر برای املاک تجاری و ساختمان‌های آپارتمانی، می‌توانید بهترین آسانسور را انتخاب کنید.

انتخاب بهترین آسانسور برای ساختمان شما به عوامل مختلفی بستگی دارد. علاوه بر اینکه برای اجرا آسانسور مورد نظرتان از بهترین شرکت آسانسور خدمات دریافت کنید، باید به قیمت آسانسور هم توجه داشته باشید.

امروزه با گسترش ارتباطات و بالا رفتن سطح آگاهی مردم، قطعا قبل از خرید آسانسور، بررسی‌های لازم انجام خواهد گرفت، با این حال هنوز هم ممکن است برخی شرکت‌های آسانسور از ناآگاهی کارفرمایان سوءاستفاده کرده و برای کسب سود بیشتر، بهترین آسانسور مورد نیاز را به کارفرما معرفی نکنند.

در این مطلب کوتاه، نکاتی را که باید هنگام خرید آسانسور در نظر داشته باشید، بررسی می‌کنیم.

نکاتی برای انتخاب بهترین آسانسور

به نقل از وب سایت شرکت الماس آسانسور، برای انتخاب بهترین آسانسور قبل از هر چیز باید بررسی کنید که چه انتظاراتی از آسانسور ساختمان خود دارید. به طور قطع اگر از خدمات بهترین شرکت آسانسور برای طراحی و اجرا پروژه خود استفاده کنید، لازم نیست شما کاری انجام دهید.

یک شرکت آسانسور معتبر موظف است با مشاوره رایگان و درست، بهترین آسانسور را که مناسب ساختمان شما است، به شما معرفی کند. همچنین قیمت آسانسور به شما گفته خواهد شد تا بهتر بتوانید برنامه ریزی کنید.

با این حال یکسری نکات کلی برای انتخاب بهترین آسانسور وجود دارد که بهتر است بدانید. این موارد را در ادامه شرح خواهیم داد.

  • اندازه آسانسور خود را درست انتخاب کنید!

اگر چاه آسانسور از قبل موجود است و آن را قبلا ساخته‌اید، ممکن است نتوانید آسانسور خود را به هر اندازه‌ای که می‌خواهید خریداری کنید. اما اگر در حال ساخت یک ملک جدید هستید یا می‌خواهید یک چاه آسانسور به ساختمان فعلی خود اضافه می‌کنید، حتما اندازه درست را انتخاب کنید.

باید به این فکر کنید که چند نفر به طور منظم از آسانسور ساختمان شما استفاده می‌کنند و همچنین چه نوع وسایلی را با خود به آسانسور می‌آورند. شما باید آسانسوری را انتخاب می‌کنید که برای نیاز‌های خاص شما کارآمد باشد.

اگر تعداد واحدهای ساختمان شما زیاد است، قطعا یک دستگاه 4 نفره نمی‌تواند بهترین آسانسور برای ساختمان شما باشد!

همچنین اگر آسانسور شما در مراکز تجاری یا اداری است، باید با توجه به جمعیتی که روزانه از آسانسور استفاده می‌کنند، بهترین آسانسور را انتخاب کنید.

  • به ظاهر آسانسور خود اهمیت دهید!

وقتی قصد نصب یک آسانسور جدید را دارید، باید سعی کنید آسانسور‌هایی را انتخاب کنید که پس از نصب در ساختمان شما، بهترین ظاهر را داشته باشد. مطمئنا شما نمی‌خواهید آسانسوری را که برای حمل بار است، در لابی یک هتل مجلل نصب کنید!

ظاهر هر آسانسور با توجه به مکان و نوع کاربری آن باید انتخاب شود. در حال حاضر امکانات و طرح‌های فرآوانی برای هر چه زیباتر شدن آسانسور شما در دسترس است.

اگر قصد نصب زیباترین و بهترین آسانسور را در فضای داخلی ویلای خود دارید، قطعا آسانسور با کابین شیشه‌ای می‌تواند گزینه مناسبی باشد!

  • بهترین قیمت آسانسور را در نظر بگیرید!

در حالی که قیمت نباید تنها عاملی باشد که هنگام نصب آسانسور در نظر می‌گیرید، اما بسیار مهم است که از قبل بودجه‌ای را در نظر گرفته و به آن پایبند باشید. علاوه بر یافتن آسانسوری که متناسب با بودجه شما باشد، باید هزینه تعمیر و نگهداری آسانسور در آینده را نیز در نظر بگیرید.

از شرکت آسانسور خود درباره هزینه‌های آینده سوال کنید. بهترین شرکت آسانسور، قطعا با شفافیت به سوالات شما پاسخ می‌دهد. همچنین درباره کارهایی که باید بر روی ساختمان انجام دهید، سوال کنید.

برخی از اقدامات مانند هزینه ساخت چاهک، سیستم روشنایی چاه آسانسور و غیره، با کارفرما می‌باشد. بهتر است قبل از شروع، همه هزینه‌ها را محاسبه کنید.

وقتی از قیمت آسانسور خود اطلاع داشته باشید، بهتر می‌توانید برای انتخاب بهترین آسانسور برای ساختمانتان تصمیم‌گیری کنید.

عکس بهترین آسانسور برای ساختمان شما کدام است؟

معرفی بهترین آسانسورها

حالا که با نکات کلی انتخاب بهترین آسانسور آشنا شدید، بهتر است با چند مدل آسانسور پرطرفدار و محبوب آشنا شوید.

  • آسانسور روملس یا MRL

آسانسور روملس شرکت الماس آسانسور قطعا یکی از بهترین انتخاب‌های ممکن است. این مدل از آسانسور نیازی به ساخت موتورخانه ندارد و هیچ تجهیزاتی روی پشت بام نصب نمی‌شود.

همین امر باعث صرفه‌جویی در هزینه ساخت و ساز ساختمان نیز می‌شود. علاوه بر این، مصرف انرژی در این مدل 80% کمتر از دیگر آسانسورها است. فضای کمتر، ایمنی بالا، هزینه نگهداری پائین و کیفیت بالای قطعات، از دیگر مزیت‌های آسانسور روملس می‌باشد.

توجه داشته باشید که به دلیل پیچیدگی و طراحی خاص آسانسورهای روملس، تنها چند شرکت آسانسور در ایران توانایی اجرا این نوع آسانسور را دارند. اگر قصد خرید و نصب آسانسور روملس را دارید، باید بهترین شرکت آسانسور در این زمینه را انتخاب کنید.

  • آسانسور هیدرولیک

آسانسورهای هیدرولیک برای فضای داخلی ساختمان‌های دوبلکس و ویلاها بسیار مناسب است. این آسانسورها را می‌توان بدون چاه آسانسور نیز اجرا کرد.

سرعت این مدل از آسانسورها کمتر از دیگر مدل‌ها است، با این حال ایمنی بالاتر، و مصرف برق کمتری دارند. آسانسورهای هیدرولیک برای ارتفاع تا 5 طبقه مناسب است.

  • آسانسور کششی

آسانسورهای کششی برای ساختمان‌هایی که ارتفاع زیادی دارند(مانند برج‌ها) مناسب است. سرعت این نوع آسانسورها بالاتر از نمونه‌های دیگر می‌باشد. با این حال در این مدل به موتورخانه نیاز است. همچنین مصرف انرژی در این مدل، بالاتر است.

فارق از اینکه کدام مدل از آسانسور برای شما مناسب است، مهمترین مسئله انتخاب بهترین شرکت آسانسور می‌باشد. فراموش نکنیم که نتیجه نهایی به توانایی شرکت آسانسورتان بستگی دارد. فارق از قیمت آسانسور، ایمنی و امنیت مسافران از مهم ترین دلایل انتخاب یک شرکت آسانسور خوب است.

شرکت الماس آسانسور با بیش از ۱۵ سال سابقه فعالیت در صنعت آسانسور، با کسب تمام مجوزات لازم اعم از پروانه طراحی و مونتاژ از وزارت صنعت و معدن و عضویت در سندیکای آسانسور و پله برقی، فیلترهای استانداردی را با موفقیت گذرانده و جزو برترین های صنعت آسانسور و پله برقی میباشد که با اتکا به تجربه نیروهای متخصص و همچنین جدیدترین تکنولوژی هزاره سوم، مفتخر به طراحی و اجرای پیشرفته ترین آسانسورها در کل کشور می باشد و انواع آسانسور و پله برقی را که کاملا ایمن، قابل اعتماد، پایدار، راحت و کم مصرف است، در اختیار شما قرار می دهد.