آموزش رویت

ساختمانچی

امروزه معماری های داخلی نقش بسزایی در خرید و فروش واحد های مسکونی و غیر مسکونی دارد. مثل موضوع این مقاله که دیوار شیشه ای دکوراسیون داخلی است. در این روزها خلق ایده های جدید که فضای داخلی را زیبا تر سازد بسیار قابل توجه قرار می گیرد.

کم کم از سمت دیوار های آجری و گچی به سمت دیوار های به روزتر با متریال متفاوت مثل چوب و سنگ و شیشه و آلمینیوم می رویم. طراحان دکوراسیون داخلی به خوبی می دانند در چه مکانی و برای زیبا تر شدن یا کوچک وبزرگ تر شدن فضا باید از چه نوع دیواری استفاده شود.

دیوار شیشه ای دکوراسیون داخلی مناسب چه مکانی می باشد. در این مقاله قصد داریم به کاربرد ها و زیبایی های دیوار شیشه ای در دکوراسیون داخیلی اشاره کنیم.

دیوار شیشه ای دکوراسیون داخلی باعث بزرگ تر دیده شدن فضا می شود و محیط های کوچک را بزرگ نشان می دهد و محیط های بزرگ را لوکس تر می کند.

باعث مدرن و شیک به نظر رسیدن محیط کاری می شود. یکی از بهترین اجزایی که سبب می شود فضای کاری یا محیط منزل بسیار دلباز تر و روشن تر و پویاتر به نظر برسد دیوار شیشه است که نقش زیادی در جلوه محیط دارد.

دیوار شیشه ای دکوراسیون داخلی در کجا استفاده می شود؟

همانطور که پیداست دیوار شیشه ای در فضا داخل یا همان دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می گیرد. اما در چه مکان هایی می توان از این دیوار شیشه ای استفاده کرد.

  • آپارتمان ها و واحد های مسکونی: دیوار شیشه ای دکوراسیون داخلی در منازل نیز کاربرد فراوانی دارد و بسیار به زیبا تر شدن فضای آپارتمان کمک می کند. دیوار شیشه ای را می توان برای تکفیف اتاق خواب از نشیمن استفاده کرد که فضای بسیار لوکسی را ایجاد می کند. و همینطور در جدا سازی آشپزخانه از نشیمن و تفکیک دو نشیمن از یکدیگر. از دیوار شیشه ای حتی برای جدا کردن حمام از سرویس بهداشتی نیز می توان استفاده کرد.
  • محیط ادارات و شرکت ها: در محیط های کاری امروز سیستم اپن آفیس بسیار کاربرد دارد. با استفاده از دیوار شیشه ای دکوراسیون محیط کاری لوکس و مدرن می شود و از فضای دیوار سفید و یکنواخت در می آید. با استفاده از دیوار شیشه ای می توان فضای کنفرانس و اتاق های جلسه و اتاق سخت افزار ها را از محیط کاری تفکیک کرد ولی به طوری که محیط کاری امروزی به نظر برسد. در فضای کاری با پارتیشن شیشه فریملس و دیوار شیشه ای محیطی لوکس و راحت برای کارکنان به وجود می آید.
  • مغازه ها: در مغازه ها با به کار گیری دیوار شیشه ای دکوراسیون داخلی می توان نوع و مدل کسب و کار را تغییر داد و از یکدیگر تفکیک کرد.
  • محیط های کسب و کار مثل آرایشگاه ها: با استفاده از دیوار شیشه ای در ارایشگاه ها می توان هر یک از شاخه های کاری را جدا نمود تا مشتری ها به راحتی مراجعه کنند.
  • نمایشگاه ها: در نمایشگاه های مختلف مثل نمایشگاه ماشین با به کار گیری دیوار شیشه ای دکوراسیون داخلی می توان بخش فروش و قرار داد و یا نوع ماشین های داخلی و خارجی را از یکدیگر تفکیک نمود.

عکس استفاده از دیوار شیشه ای در دکوراسیون داخلی

دیوار شیشه ای چیست؟

پیش از هر چیز بهتر است کمی با دیوار شیشه ای دکوراسیون داخلی آشنا شویم. هر چه بیشتر می گذرد دیوار های گچی و آجری بیشتر یکنواخت و خسته کننده می شوند.

بنابراین معماران داخلی و طراحان دکوراسیون های داخلی سعی بر این دارند که با جایگزین کردن دیوار هایی با متریال متفاوت و زیبا فضایی جدید و مدرن و لوکس بسازند تا افراد چه در منزل و چه در محیط کار احساس بهتری داشته باشند. زیرا محیط اطراف تاثیر بسزایی در کارایی و احساس آرامش دارد.

دیواری با متریال شیشه بسیار در زیبا تر کردن فضا تاثیر گذار است. اینگونه در محیط کار هم مدیران و کارمندان به راحتی می توانند در یک فضای شخصی با شند اما یکدیگر را ببینند. در واقع دیوار شیشه ای دکوراسیون و طراحی داخلی نوعی دیوار از جنس شیشه است که باعث جدا شدن فضاها از یکدیگر می شود.

با قرار دادن دیوار شیشه ای دکوراسیون داخلی دیگر نیازی به مصالح مثل سیمان و آجر و گچ نیست و بسیار راحت و تمیز نصب می شود و با نصب شیشه و فریم می توانید به راحتی یک دیوار شیشه ای داشته باشید و از مزایای آن بهره ببرید.

انواع دیوار شیشه ای

دیوار شیشه ای دکوراسیون داخلی انواع بسیاری دارد که همین مورد باعث شده است که شما به راحتی و با توجه به نیازتان دیوار شیشه ای مورد نظرتان را خریداری سپس و نصب کنید.

  • دیوار شیشه ای کشویی
  • دیوار شیشه ای فریم لس
  • اتاقک شیشه ای
  • پارتیشن اداری شیشه ای
  • دیوار شیشه ای دوجداره
  • دیوار شیشه ای تزئینی
  • دیوار شیشه ای کاذب
  • دیوار شیشه ای کشویی خارجی

بهتر است برای انتخاب هر یک از دیوار های شیشه ای دکوراسیون از سازنده مشاوره بگیرید که کدام نوع دیوار شیشه ای برای فضای شما مناسب تر است و برای چه فضا و چه سایز و چه مدلی می خواهید. تا به راحتی شما را راهنمایی کنند و بتوانید دیوار شیشه ای مناسب و مورد نظر خودتان را خریداری و نصب کنید.

مزایای دیوار شیشه ای دکوراسیون داخلی

استفاده از نور طبیعی: استفاده از نور طبیعی علاوه بر اینکه باعث کاهش هزینه ها و مصرف انرژی برق می شود باعث شادابی و سلامتی هم می شود که در محیط کاری می تواند سبب انرژی و بهروری کارمندان هم بشود که با استفاده از دیوار شیشه ای دکوراسیوان داخلی به راحتی می توان از نور طبیعی در همه ی پارتیشن ها استفاده نمود.

زیبایی فضای کاری و داخلی: چه در فضای کاری  و کسب و کار و چه در منزل با دیوار شیشه ای می توان فضایی زیبا و لوکس بدون دیوار های یکنواخت ایجاد کرد که همین باعث محبوبیت دیوار های شیشه ای بین طراحان داخلی و معماران شده است.

کاهش هزینه ها: با توجه به هزینه های  زیاد دیگر کسب و کار هر چیزی که به کاهش هزینه ها کمک کند مورد استقبال قرار می گیرد. دیوار شیشه ای دکوراسیون داخلی هزینه کمتری نسب به دیوار با مصالح مثل گچ و سیمان و آجر و … می برد که این امر باعث شده است که علاوه بر مزایای دیگر دیوار شیشه ای خواهان بیشتری داشته باشد.

البته این را هم باید در نظر گرفت که برای بازسازی نیز دیوار شیشه ای انتخاب مناسبی است زیرا با توجه به حمل و نقل آسان آن نیاز به خراب کردن دیوار یا مسدود کردن یک بخش برای بازسازی نیست و همین موضوع سبب می شود هزینه کمتری را در پی داشته باشد.

نصب و جا به جایی آسان: نصب دیوار شیشه ای دکوراسیون پس از ساخت آن بسیار آسان است و نیاز به کار طولانی مدت و کارگران زیادی ندارد همین طور اگر از نوع متحرک آن باشد به راحتی جا به جا می شود و تغییر مکان آن راحت است. می توان به راحتی آنرا نصب و جا به جا نمود. و مزیت آن این است که تمیز نصب می شود.

سبک جدید طراحی: بهترین مزیت دیوار شیشه ای دکوراسیون داخلی این است که فضای شما شبیه به بیشتر فضا ها نیست و بسیار مدرن و جدید است و این احساس خوبی به افرادی که در آن مکان حضور می یابد می شود.

عایق صدا: شاید فکر کنید چون می توانید با دیوار شیشه ای دکوراسیون داخلی یکدیگر را ببینید صدای را هم می توانید بشنوید. که این فکر بسیار غلط است زیرا دیوار شیشه عایق صدا است و اجازه نمی دهد صدا به راحتی رد بشود.

به همین دلیل بهتر است از دیوار شیشه ای در محیط های پر سر وصدا و شلوغ مثل اداره ها و محیط های کاری استفاده شود تا همگی در سکوت و آرامش کارشان را انجام بدهند که این قطعا منجر به بهروری کار کارمندان می شود.

قیمت دیوار شیشه ای

همان طور که در بالا گفته شد هزینه دیوار شیشه ای دکوراسیون داخلی کمتر از دیوار با مصالح می تواند باشد.

قیمت یا هزینه دیوار شیشه ای دکوراسیون داخلی با توجه به مواردی متغیر است. عواملی که سبب می شود قیمت دیوار شیشه ای تغییر کند در زیر آمده است:

  •  انواع دیوار شیشه ای: همان گونه که در بالا گفته شد دیوار شیشه ای دکوراسیون داخلی انواع مختلفی دارد که با توجه به آن قیمت دیوار شیشه ای متفاوت است.
  • سایز دیوار شیشه ای: اندازه یا سایز و ارتفاع دیوار شیشه ای عامل دیگری بر متغییر بودن هزینه یا قیمت است که با توجه به محیطی که می خواهید در آن دیوار شیشه ای را نصب کنید این سایز و ارتفاع متفاوت است.
  • طرح و رنگ دیوار شیشه ای: شاید این سوال برایتان پیش بیاید مگر شیشه هم رنگ دارد؟ جواب بله است احتمالا شما شیشه های رنگی را دیده اید. اما پرطرفدار ترین رنگ آن سفید شفاف است که این مورد هم سلیقه ای می باشد. البته این را هم باید در نظر گرفت که برای چه محیطی می خواهید استفاده کنید. و طرح ها هم که یکسان نیست و انتخابی می باشد که قیمت هر طرح متفاوت است.
  • ضخامت دیوار شیشه:  قیمت دیوار شیشه ای دکوراسیون داخلی با توجه به مقدار شیشه مصرفی و اندازه ضخامت شیشه متغییر است.

بنابراین اگر به دنبال یک فضای مدرن و تفکیک شده و زیبا می خواهید می توانید از دیوار شیشه ای دکوراسیون داخلی استفاده کنید.