آموزش رویت

ساختمانچی

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت که تا مرداد ماه امسال طولانی ترین تونل کشور و خاورمیانه با طول 6.5 کیلومتر به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان براساس قرارداد اولیه، منابع مالی حاصل از دریافت عوارض آزاد راه تهران-شمال، به بنیاد مستضعفان تعلق خواهد داشت تا هم برای نگهداری آزاد راه و هم برای بازگشت سرمایه لحاظ شود.

از آغاز این پروژه حدود 35 سال می‌گذرد، که در سال‌های دور درگیری، مشکلات و اختلافات زیادی که خصوصا بین دو شریک پروژه وجود داشت باعث عقب افتادن بهره برداری از این پروژه شد.

در دولت‌ های نهم و دهم این پروژه پیشرفت‌های خوبی کرد و با تامین منابع مالی و روند اجرایی خوب منطقه 4 این آزاد راه تکمیل و مورد استفاده عموم قرار گرفت.

از آن جا که محور کندوان بسیار قدیمی فرسوده شده و ظرفیت این حجم از تردد را ندارد و همچنین به دلیل کوهستانی بودن منطقه ساخت این آزاد راه بسیار ضرورت پیدا کرده بود و بعد از اتمام پروژه پتانسیل‌های بسیاری برای تبدیل شدن این محور به یک محور گردشگری در کشور وجود دارد.

معاون راه و شهرسازی تصریح کرد که طول منطقه 2 این آزاد راه حدود 25 کیلومتر است و در حد فاصل شهرستانک و پل زنگوله قرار گرفته که علاوه بر 5 کیلومتر کوتاه تر کردن مسیر نسبت به جاده تهران-چالوس، افزایش آسایش، ایمنی و سرعت در طول مسیر می‌شود.

او اظهار داشت که در پی توافق دولت و بنیاد مستضعفان باند رفت این مسیر مورد بهره برداری خواهد رسید و برای برگشت از مسیر کندوان باید استفاده شود.

نمای ویلا

در حال حاضر یکی از قسمت های پیشرفت فیزیکی منطقه 2 آزاد راه تهران-شمال، تونل البرز است که پیشرفت فیزیکی آن تا حدود 96.5 کیلومتر رسیده است. مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور گفت با افتتاح فاز اول مسیر رفت در منطقه 2 که شامل تونل البرز نیز می‌شود، مسیر 5 کیلومتر نسبت به محور کندوان کوتاه تر شده و قسمت خطرناک و صعب العبور جنوب و شمال تونل کندوان از مدار خارج و مسیر با ایمنی بالا در دسترس خواهد بود که پیش بینی می‌شود تا مرداد ماه شاهد تردد در باند رفت این محور باشیم.

فرماندار ویژه کرج نیز اظهار امیدواری کرد که با اتمام هرچه سریع تر آزاد راه تهران-شمال مسیر تردد به شمال کشور چیزی تا حدود 65 کیلومتر کاهش خواهد یافت و از آن جا که قسمت هایی از این محور از سد کرج و منطقه واریان عبور می‌کند از جاذبه توریستی بالایی برخوردار است.

گروه بزرگی از گردشگرانی که به شمال کشور سفر می‌کنند را اهالی تهران تشکیل می‌دهند که حجم قابل توجهی از آن‌ ها دارای ویلاهای شخصی هستند و بدون شک بهره برداری کامل از آزاد راه تهران-شمال بستر تردد این گردشگران را به بهترین شکل فراهم می‌ سازد.

خرید و ساخت ویلا در شمال ایران از سالیان دور مورد توجه و علاقه ایرانیان خصوصا ساکنین تهران است و جدای از اهداف توریستی، اهداف اقتصادی نیز در این جا مطرح می‌شود.

در حال حاضر هزینه‌های ساخت ویلا و در کل ساخت یک ساختمان بسیار بالاست و تنها با تامین منابع مالی کافی و البته یک مدیریت درست با رویکرد کاهش هزینه‌ها این کار امکان پذیر خواهد بود. ساخت ویلا از مرحله پی‌ریزی تا آخرین مرحله نازک کاری هزینه هایی گزاف در پی دارد و علاوه بر دقت در طراحی و اجرای سازه که امری حیاتی است، نمای ویلا نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، چرا که یک ویلا مشخصا عملکردی در راستای تفریح و آسایش ساکنین دارد و از این جهت زیبایی و جلوه نما و همین طور دید و منظر در این نوع ساختمان‌ها اهمیت می‌یابد.

قطعا گردشگرانی که قصد ساخت و یا خرید ویلا در شمال را دارند، علاقمند به داشتن یک ویلای زیبا هستند و پیمودن مسیر تهران تا شمال چه از محور آزاد راه و چه از محور های قدیمی موجود در نهایت باید منجر به رضایت و خشنودی آن‌ها شود.

ارزان ترین نمای ساختمان

باتوجه به شرایط اقتصادی و قیمت‌ها، هزینه‌های اجرای یک نمای زیبا نیز بالا خواهد بود و از طرفی چشم پوشی از اهمیت‌های یک نمای خوب برای یک ویلا میسر نیست.

از این رو سازندگان به دنبال اجرای ارزان ترین نمای ساختمان اما در عین حال زیبا هستند و پیوسته بازار را برای یافتن این هدف رصد می‌کنند. امید است با بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی، مردم شاهد افزایش سطح رفاه هم میهنان در تمامی جنبه‌ها باشیم.