آموزش رویت

ساختمانچی

برخورداری از محیطی مانند اسپا در حمام خانه از ایده هایی است که به تازگی مورد استقبال قرار گرفته است. تصور کنید که در حمام خانه، یک اسپای شخصی برای زمان استراحت داشته باشید.

شاید باور این امر کمی سخت باشد؛ اما اجرای این روش بسیار مقرون به صرفه است و متحمل هزینه زیادی نمی باشد. برای ایجاد فضایی مانند اسپا نیاز به تغییرات عمده ای نیست.

نکته مهم در اجرای این امر، طراحی یک نقشه خوب در جابه جایی و جایگزینی برخی از المان های مورد استفاده در حمام می باشد. در این جا پیشنهادات شگفت انگیزی در جهت طراحی اسپا درحمام خانه به شما ارائه خواهیم داد. با ساختمانچی همراه باشید.

ایده ها و نکات مهم در طراحی اسپا حمام

فضای حمام

اولین نکته اساسی در طراحی اسپا در حمام، توجه به فضای مورد نظر می باشد. برای ایجاد چنین مکانی به فضایی باز و وسیع که محیط چندان شلوغی ندارد نیاز دارید.

فضای حمام

استفاده از طیف رنگ های روشن

اگر به طراحی اسپا دقت کنید متوجه خواهید شد که در طراحی اغلب آن ها از طیف رنگی تقریبا یکسان استفاده شده است. در طراحی بسیاری از آن ها از رنگ های سبز، آبی روشن، کرمی، بژ، سفید یا قهوه ای روشن استفاده شده است.

دلیل انتخاب این رنگ ها به تاثیری که آن ها بر آرامش جسم و ذهن می گذارند برمی گردد. بنابراین انتخاب رنگی که باعث ایجاد آرامش شود میانبری در جهت ساخت یک اسپا می باشد و نتیجه قابل قبولی خواهد داشت.

دقت کنید که از تعداد زیادی رنگ استفاده نکنید. به کارگیری دو یا سه رنگ که با یکدیگر تطابق دارند کافی است. افراط در استفاده از رنگ باعث می شود تمرکز افراد به هم بریزد و از ایجاد آرامش فکری جلوگیری کند.

استفاده از طیف رنگ های روشن

نصب دیمر برای کنترل روشنایی

نکته دیگری که باید به آن توجه نمایید پرهیز از استفاده نور زیاد می باشد. دقت کنید که طراحی فضایی مانند اسپا در جهت ایجاد آرامش در یک محیط خصوصی صورت می گیرد.

حال برای تاثیر گذاری بیشتر نیاز به روشنایی مناسب می باشد و به این خاطر پیشنهاد ما به شما استفاده از دیمرها برای کنترل روشنایی می باشد. هیچ چیز به اندازه دیمرها در این امر به شما کمک نخواهد کرد.

نصب دیمر برای کنترل روشنایی

استفاده از منسوجات

منسوجاتی مانند فرش و پارچه، از جمله وسایلی هستند که استفاده از آن ها تغییر عمده ای میان حمام و اسپا ایجاد می کند. استفاده از فرشی مناسب یا پرده ای نقش دار باعث ایجاد فضایی مانند اسپا در حمام خانه می شود و تغییری کلی در حمام ایجاد می کند.

استفاده از منسوجات

استفاده از کاشی های چوبی مصنوعی برای ایجاد حس گرما

اگرچه استفاده از کفپوش چوبی باعث القای فضایی گرم شده و ظاهر زیبایی دارند اما کم تر کسی به استفاده از آن ها در محیط حمام فکر می کند، چرا که این گونه کفپوش ها در برابر رطوبت مقاوم نبوده و خیلی زود آسیب می بینند.

بخوانید!  آشپزخانه اپن و نکات اجرایی که باید رعایت شوند!

خوشبختانه امروزه طراحان ایده هایی برای حل این مشکل ارائه کرده اند. پیشنهاد طراحان استفاده از کاشی های چوبی مصنوعی می باشد. این کاشی ها از پورسلین یا سرامیک به همراه بافتی که به چوب شباهت دارد تولید شده‌اند.

استفاده از چنین الگویی باعث ایجاد فضایی آرام بخش می شود. این در حالی است که استفاده از این کاشی ها علاوه بر ایجاد حسی مشابه کفپوش های چوبی، از کیفیت بالایی برخوردار بوده و در برابر آب و رطوبت مقاوم می باشند.

استفاده از کاشی های چوبی مصنوعی برای ایجاد حس گرما

استفاده از الگوهای مختلف

اگرچه استفاده از چوب در محیط حمام امکان پذیر نیست اما شما می توانید با استفاده از سنگ و آجر برای ساخت دیوار، طبیعت را به فضای حمام خانه دعوت کنید. القای این حس زمانی بیش تر می شود که از یک اکسسوری برگرفته از طبیعت در فضای حمام استفاده نمایید.

استفاده از الگوهای مختلف

نصب پنجره های بزرگ

شاید خرید این گونه پنجره ها متحمل هزینه زیادی باشد اما صرف هرگونه هزینه ای به استفاده از آن ها می ارزد. هرچه پنجره حمام بزرگ تر باشد نور طبیعی بیشتری به داخل حمام می تابد.

به علاوه اگر چشم انداز پنجره زیبا باشد و پنجره به گونه ای تعبیه شود که به داخل دید نداشته باشد می توانید در هنگام ریلکس کردن از منظره پیشرو نیز لذت ببرید.

نصب پنجره های بزرگ

استفاده از کاغذ دیواری

استفاده از کاغذ دیواری مناسب می تواند فضای حمام را به هر شکلی که در نظر دارید تغییر دهد. این کاغذ دیواری ها می توانند طرح یک کوه برفی، یک دریاچه زیبا یا ساحلی استوایی باشند. استفاده از کاغذ دیواری هایی که منظره ای از طبیعت دارند برای حمام هایی که در آن ها پنجره ای وجود ندارد مناسب می باشد.

استفاده از کاغذ دیواری

استفاده از وان

وان حمام یکی از اساسی ترین کالاهایی است که باید در محیط اسپا از آن استفاده شود. پیشنهاد ما به شما استفاده از یک وام لوکس و زیبا در فضای اسپای حمام می باشد. استفاده از این وان و ریلکس کردن در آن بدون شک حس خوشایندی به شما می بخشد.

استفاده از وان

استفاده از گیاهان سبز رنگ

گیاهان در هر قسمتی از خانه باعث ایجاد سرزندگی در خانه می شوند. به کارگیری چند نمونه گیاه در حمام علاوه بر زیبایی و ایجاد سرزندگی، در ایجاد فضایی آرامش بخش نیز تاثیر بسزایی دارند.

بخوانید!  انواع درب داخلی ساختمان[چوبی،لولایی و کشویی]

استفاده از گل در فضای اسپا و بوی خوبی که از آن ها پخش می شود جو خوبی ایجاد می کند. اگر به محیط های گرمسیری علاقه دارید به شما پیشنهاد می دهیم از گیاه بامبو و نی شکر استفاده نمایید.

استفاده از گیاهان سبز رنگ

ایجاد انسجام در فضای حمام

اطمینان از ایجاد انسجام کار چندان مشکلی نیست. برای مثال به کارگیری کاشی های یکسان در کف سازی و پوشش دیوارها باعث می شود فضای حمام ظاهری زیبا و منطقی داشته باشد. همچنین می توانید با استفاده از پانل های شیشه ای، به فضای کوچک حمام عمق ببخشید.

ایجاد انسجام در فضای حمام

پرهیز از ایجاد فضایی شلوغ

شلوغی و هرج و مرج بدترین اتفاقی است که می تواند در محیط اسپا رخ دهد. چنین فضایی نه تنها باعث ایجاد آرامش نمی شود، بلکه بیشتر در شما استرس به وجود می آورد.

اگر تصمیم دارید فضایی مشابه با اسپا در محیط حمام ایجاد کنید، به اجرای یک قفسه بندی مناسب مانند نصب شلف یا قفسه درب دار برای وسایل فکر کنید.

پرهیز از ایجاد فضایی شلوغ

استفاده از سینک های روشویی دوقلو

سینک روشویی دوقلو گزینه ای مناسب برای استفاده در طراحی فضای اسپا در حمام می باشد. استفاده از سینک ها می تواند باعث ایجاد نقطه کانونی در طراحی حمام نیز شود. بهتر است برای انجام این کار از سینک های روشویی مدرن به جای سینک های سنتی استفاده نمایید.

استفاده از سینک های روشویی دوقلو

استفاده از درب شیشه ای

استفاده از درب های شیشه ای به هر شکلی می تواند نمای زیبایی در حمام ایجاد کند. برای مثال استفاده از دوش های کابین دار نمونه ای از استفاده از درب های شیشه ای در طراحی حمام می باشد.

استفاده از درب های شیشه ای در طراحی حمام های کوچک بسیار کارامد می باشد. چرا که استفاده از آن ها در بزرگ تر نشان دادن حمام کاربرد دارد.

استفاده از درب شیشه ای

نکات پایانی

در این جا اساسی ترین نکته هایی که برای ایجاد فضای اسپا در حمام خانه به آن نیاز است را با شما در میان گذاشتیم. در آخر باید بدانید که پس از اجرای این روش ها با استفاده از شمع و کاهش نور و یک موسیقی ملایم فضایی آرام بخش برای استراحت و ریلکسیشن ایجاد کنید.

اسپای حمام

بهتر است در هنگام ریلکس کردن، خود را به یک نوشیدنی خنک دعوت کنید. اگر به ایجاد چنین فضایی در محیط حمام پرداختید بدون شک بهترین تفریح شما بعد از یک روز سخت کاری استفاده از اسپا خواهد شد.