آموزش رویت

ساختمانچی

محمد اسلامی در حاشیه همایش اقدام ملی مسکن در جمع خبرگاران در پاسخ به این سؤال که آیا طبق وعده ای که داده شده مسکن ملی در طی دو سال آینده به اتمام می رسد بیان کرد: طرح اقدام ملی مسکن آغاز شده و در حال اجرا است و اگر دقت کنید متوجه خواهید شد که یک سال از وقت صرف طرح ریزی و هماهنگی و آماده‌سازی شد. وی هم چنین افزود: در این مدت برای سهمیه تسهیلات بانک‌ ها از بانک مرکزی مجوز دریافت شده است و با شهرداری‌ ها نیز هماهنگی‌ های لازم به عمل آمد.

اسلامی با اشاره به اینکه طبق وعده داده شده طرح اقدام ملی مسکن ظرف دو سال آینده انجام می شود اظهار نمود: در طرح ملی مسکن زمین‌ ها را در برهوت انتخاب نکرده‌ ایم،‌ بلکه متناسب با تقاضا، ثبت نام انجام داده‌ ایم و زمین‌ ها مناسب بوده و در داخل‌ شهر ها آن ها را مشخص کرده‌ ایم که مجموع این اقدامات بیان گر برخورداری طرح اقدام ملی از طرح و ایده است.

اسلامی در پاسخ به این سؤال که آیا زمان مرحله دوم ثبت نام مسکن ملی مشخص است خاطر نشان کرد: مرحله دوم ثبت‌نام طرح اقدام ملی در اسفند ماه و بعد از انتخابات مجلس انجام می‌ شود و هم اکنون پرونده‌ های ۱۳۰ هزار متقاضی واجد شرایط تشکیل شده است و پس از انجام هماهنگی‌ های لازم در این خصوص فراخوان داده می شود.

اسلامی همچنین در خصوص زمان بهره‌برداری از سامانه جامع املاک و اسکان بیان کرد: راه اندازی سامانه املاک یکی از تعهدات ما بود و وعده ما برای رونمایی از این سامانه تا قبل از پایان سال با همکاری جوانان نخبه در قالب شرکت استارت‌ آپ محقق شد. هم چنین وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت: تاکنون تعدادی از دستگاه‌ های دولتی اطلاعات خود را در این سامانه بارگزاری کرده اند و امیدواریم در روز های آینده این سامانه به بهره‌ برداری برسد و سازمان امور مالیاتی از آن بهره‌ برداری کند.

بخوانید!  کاهش قدرت خرید مسکن و تعطیلی بسیاری از واحدهای صنفی بخاطر رکود مسکن

وی گفت: این سامانه از تبدیل مسکن به ثروت و تله مالی برای منابع کشور جلوگیری می‌ کند چرا که هدف ما این است که در تولید و عرضه مسکن تحرک ایجاد شود.