آموزش رویت

ساختمانچی

معماری نمونه ای دقیق از یک شغل هدفمند است، زیرا در این حرفه مهندس معماری نیاز دارد قبل از شروع کار، تحلیل دقیق هزینه ها و منافع را انجام دهد. این اتفاق در انتخاب سخت ترین مشاغل نیز رخ می دهد و شامل تحلیل قدرت فکر، پیش درآمد و خلاقیت می باشد.

بنابراین اگر می خواهید معمار شوید، باید حاضر باشید خود را به طور کامل وقف این کار کنید. زیرا طراحی ساده ترین اتاق ها تا خیره کننده ترین و دیدنی ترین ساختارها نیازمند زمان و تفکر است.

یک مهندس معمار موفق باید مهارت یک مهندس و خلاقیت یک هنرمند را دارا باشد و در حالی که از اصول معماری تمام تمدن های قدیم پیروی می کند، محصول نهایی کار او باید جذاب و کاربردی باشد.

معماری و طراحی تنها المان هایی هستند که آثار تاریخی را به مناطق و ملل خاص ارتباط می دهند. هدف معماری صرفاً زیبایی نیست، سال ها طول می کشد تا یادگیری، تمرین و تعهد مطلق اتفاق بیفتد.

پس، آیا حرفه معماری ارزش آن را دارد؟ آیا شما واقعا فردی هستید که می تواند ایده های زیبایی داشته باشد که در هر زمان کاملا درست و بی عیب باشند؟ آیا معماری حرفه مناسب شما است؟

در این نوشته از ساختمانچی به تمام سوال های شما در مورد شغل مهندس معماری پاسخ می دهیم. با ما همراه باشید.

برای انتخاب شغل معماری به چه چیزهایی نیاز داریم؟

آنچه که برای انتخاب شغل معماری بدان نیاز دارید به شرح زیر می باشند:

معماری

هوش و استعداد

انتظار می رود یک معمار دانش گسترده ای از رشته های مربوط به ساخت و ساز را داشته باشد. او وظایف متعددی را به عهده دارد و جنبه ساختاری، مکانیکی و الکتریکی کل فرآیند ساخت و ساز را می داند.

بیایید صادق باشیم، شغل معماری نیاز به هوش و استعداد دارد. هوشمندی به طور پیش فرض موفقیت در معماری را تضمین نمی کند، اما اصل خوبی برای شروع کار است.

حتی درخشان ترین طرح ها بدون محاسبات دقیق و مناسب و درک عمیق از مواد و مسائل ایمنی، کارساز نخواهند بود. معماری یک ساختمان از همان ابتدا تا انتها نیازمند هوش و استعداد می باشد.

مهندس معمار

اعتبار تحصیلی

انتخاب یک مدرسه یا دانشگاه معتبر برای موفقیت در رشته معماری یک اصل است. بهترین راه برای کسب مهارت در این کار انتخاب دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد در بهترین دانشگاه ها است.

معمارانی هستند که مسیر کارآموزی را برای آموزش در پیش می گیرند، اما این امر بسیار دشوار و نادر است و تقریبا هیچ راهی برای رسیدن به آن بدون استعداد و ارتباط موفق وجود ندارد.

اولین نکته ای که در حرفه معماری بدان نیاز دارید این است که علم ریاضی شما خوب باشد. پرسنل مجرب مهارت های شما را تشخیص می دهند، به آن پی می برند، آن را تحسین می کنند و شما را به سمت کارآموزی مربوط به آن و مشاغل با درآمد عالی راهنمایی می کنند.

این ایده خوبی است که دانش خود را با یک برنامه پیشرفته تحصیلات تکمیلی همراه کنید که تضمین کننده یک موقعیت عالی در بازار رقابت برای شما باشد.

بخوانید!  آیا با مدیریت اطلاعات ساختمان آشنایی دارید؟

حتی هنگام یادگیری، یک معمار بزرگ باید هر روندی را دنبال کند و راهکارهای نوآورانه ای را در پیش گیرد تا توجه هر کسی را جلب نماید.

مهندس معماری

خلاقیت

به عنوان یک معمار، ممکن است شما خلاقیت را با مهارت یک طراح اشتباه بگیرید، اما حقیقت این است که شما خود یک طراح هستید. خلاقیت یکی از مهم ترین محاسن شماست. شما باید از آن برای خلق برنامه های هیجان انگیز استفاده کنید که با الزامات ایمنی مطابقت دارند.

این فرمول موفقیت شماست! اینجا جایی است که شما متوجه می شوید یک حرفه سخت را انتخاب کردید. یک حرفه جذاب که در آن باید از هر دو نیمکره چپ و راست مغز خود استفاده کنید. به این معنا که شما باید یک کارمند منطقی و معقول باشید که شاهکارهای منحصر به فرد خلق می کند.

معمار

کار گروهی

کار تیمی در دنیای معماری ضروری است. سحر و جادوی معماری به تنهایی در دفتر کار شما اتفاق نمی افتد، بلکه روی یک میز گرد که در آن تمام تیم ساخت و ساز بحث و گفتگو می کنند رخ می دهد.

تصور کنید در یک طرح ساختمانی که معمار و مهندس ساخت و ساز آن با هم هماهنگ نیستند چه اتفاقی خواهد افتاد؟ چگونه اعضای تیم تشخیص می دهند چه کاری را در چه زمانی باید انجام دهند؟

مهندسی معماری

مهارت در حل مشکلات

چیزی که باید از معماران موفق یاد گرفت قطعا مهارت آن ها برای مقابله با انواع مشکلات است. مهارت به دلیل تنوع مشکلات که در طول فرآیند ساخت و ساز خود را نشان می دهند، یک امر کاملا ضروری می باشد.

از شما انتظار نمی رود در مورد هر موضوعی بالاترین سطح دانش را داشته باشید. اما حداقل باید به اندازه کافی آگاهی و دانش بیاموزید تا از فرد مناسب برای حل مشکلات درخواست کمک کنید.

اگر به اندازه کافی از تیم خود دانش آموختید، شانس زیادی دارید که بتوانید خود طراحی کنید و یا مشکلات ساختاری را حل نمائید.

علاوه بر آن، این مهارت نیست که توانایی شما برای مقابله با اجرای یک پروژه خاص را تقویت می کند، بلکه چیزی است که باعث افزایش شهرت و حرفه شما می شود.

ارتباط با افراد

همانطور که قبلا اشاره شد معماری کار دفتری نیست! بلکه ارتباطات زیاد با همکاران و مشتریان را می طلبد. بنابراین در نظر بگیرید که کار با افراد چالش برانگیز است و شما باید به نیازهای خود توجه کنید تا بتوانید راه حل های مناسب را پیشنهاد دهید.

ممکن است افراد هم مردد و هم سخت گیر باشند. در این زمان مهارت های ارتباطی شما کارساز خواهند بود. شما باید طرحی به آن ها ارائه دهید که آن ها را راضی کند و در عین حال کارآمد و مقرون به صرفه باشد.

صرف نظر از این که شما سعی دارید آن ها را متقاعد کنید تا از خدمات شما استفاده کنند، یا این که سعی دارید ذهن آن ها را در مورد یک ایده غیر قابل اجرا تغییر دهید، باید در نظر آن ها آن قدر مطمئن به نظر برسید که با خود بگویند “این شخص کار بلد است”!

ویژگی های معمار

ایده پردازی قبل از شروع کار

امروزه معماری، حرفه ای بیشتر از آن چه که در گذشته مورد نیاز بوده، می باشد. اجداد ما با ابزار و مواد محدود کار می کردند. اما آن ها کاملا آزاد و بدون مرز و محدودیت و حتی بدون نیاز به نابودی مناطق جنگلی ساخت و ساز انجام می دادند.

بخوانید!  انواع جوشکاری غیر ذوبی (حالت جامد)

در حال حاضر، یک معمار در هر مرحله عمدتا به دلیل فضای محدود، سیستم های حمل و نقل پیچیده و انتظارات بیش از حد مردم به چالش کشیده می شود.

یکی از چالش ها برای شروع این است که بیشتر از رقبای خود بدانید. زیرا حتی بالاترین درجات و مدارک دانشگاهی بدون تجربه و عمل شما را به یک معمار موفق بدل نمی کند.

با این حال، استعداد یک مفهوم محدود است و ما خوش بین هستیم که وجود چشم اندازهای شگفت انگیز و علاقه به کار، دستورالعملی برای پیشی از رقبا است. شما باید کاملا وقف کار خود شوید و گاهی اوقات کمال گرایانه رفتار کنید.

در بهترین حالت و شرایط، معماران، مسئول پروژه های معماری بی نظیر هستند و تمام تلاش و زمان خود را برای انجام کار حرفه ای صرف می کنند. در واقع، این اتفاق به ندرت پیش می آید.

متاسفانه معمار شدن مستلزم فشار زیادی است، عمدتا به دلیل این که شما مسئولیت بسیاری از پروژه های کوچک را بر عهده دارید و نباید حتی کوچک ترین جزئیات را نادیده بگیرید.

در حالی که کمال گرایی در مسائل خصوصی جالب نیست، اما یک امتیاز ارزشمند در حرفه شما می باشد. به یاد داشته باشید که کار شما سنگ بنای ایمنی و کارایی یک ساختمان است و هیچ راهی برای جبران حتی کوچک ترین بی نظمی وجود ندارد.

یک اشتباه معماری می تواند هزینه زیادی را متحمل شود، به همین دلیل همیشه باید کار خود را چند بار بررسی کنید.

نکات پایانی

همانطور که گفتیم، از یک مهندس معمار انتظار می رود از دانشی تخصصی در مورد اصول ساختمان سازی بهره مند باشد. وی وظایف گوناگونی به عهده دارد و به جنبه های الکتریکی، مکانیکی و ساختاری یک پروژه کامل ساخت و ساز واقف است.

بیائید با خود صادق باشیم! در حرفه معماری هوش اهمیت بسیار زیادی دارد. باهوش بودن موفقیت در معماری را تضمین نمی کند، اما فاکتور بسیار مهمی برای شروع است. یک ساختمان نتیجه کار و تلاش یک معمار از همان ابتدا تا پایان کار می باشد.

برای این که یک معمار موفق شوید باید در یک دانشگاه معتبر دوره ببینید و دانش های لازم را کسب نمائید، از خلاقیت و درک بالایی برخوردار باشید، توانایی انجام کارهای گروهی را داشته باشید، بتوانید به راحتی با افراد ارتباط بگیرید و مهارت زیادی در حل مشکلات داشته باشید. در این صورت می توان گفت که شما یک مهندس معمار موفق هستید.