آموزش رویت

ساختمانچی

تابلو فرمان آسانسور به منزله مغز سیستم آسانسور محسوب می‌شود و پردازش کلیه فعالیت‌های آسانسور در این قسمت صورت می‌گیرد. به عبارتی کلیه اجزای آسانسور برای عملکرد خود از این قسمت فرمان می‌گیرند.

این بخش که برد کنترل آسانسور هم نامیده می‌شود به عنوان یکی از اجزای الکتریکی مهم سیستم آسانسور بوده و در قسمت موتورخانه قرار می‌گیرد.

اگر سیستم آسانسور به دو بخش مکانیکی و الکترونیکی تقسیم گردد، تابلو فرمان آسانسور در حقیقت همان بخش الکترونیکی است که درون جعبه‌ای با بدنه فلزی قرار گرفته و از مدارها و پردازنده‌های زیادی تشکیل شده است.

عملکرد تابلو فرمان آسانسور

تابلو فرمان آسانسور وظایف گوناگونی دارد. به صورت کلی می‌توان گفت این بخش وظیفه کنترل سایر بخش‌های آسانسور را به عهده دارد. به صورت جزیی‌تر وظایف و عملکرد برد کنترل آسانسور شامل موارد زیر است:

1 ـ برد کنترل آسانسور وظیفه کنترل سرعت دور موتور آسانسور و به تبع آن سرعت کابین را به عهده دارد. در صورت عملکرد صحیح برد کنترل آسانسور، کابین آسانسور به نرمی و بدون هر گونه شوک و تکان ناگهانی حرکت می‌کند.

2 ـ جهت حرکت کابین آسانسور که به سمت بالا یا پایین حرکت کند توسط این بخش کنترل می‌گردد.

3 ـ یکی از وظایف مهمی که تابلو فرمان آسانسور به عهده دارد، کنترل و پردازش درخواست‌هاست. این درخواست‌ها یا از داخل کابین و یا خارج کابین که همان طبقات هستند توسط کاربران با فشردن کلید صادر می‌شود.

4 ـ کنترل سایر بخش‌های آسانسور از قبیل درب کابین، ترمزها و سوییچ‌ها توسط تابلو فرمان آسانسور صورت می‌گیرد.

5 ـ حفاظت الکتریکی از سایر تجهیزات و بخش‌های آسانسور و تامین امنیت آسانسور توسط این بخش صورت می‌گیرد.

6 ـ تشخیص موقعیت کابین در هر لحظه توسط تابلو فرمان آسانسور انجام می‌شود.

عکس آریان آسانسور، تولیدکننده انواع تابلو فرمان آسانسور

انواع برد کنترل آسانسور

تابلو فرمان آسانسور انواع گوناگونی دارد. اما متداول‌ترین انواع تابلو فرمان آسانسور با توجه به نوع موتور به کار رفته در سیستم آسانسور به دو نوع زیر تقسیم‌بندی می‌شوند:

1ـ تابلو فرمان دو سرعته (SPD2): برای سیستم‌های آسانسور که از موتور دو سرعته استفاده می‌شود این تابلو فرمان به کار می‌رود. موتورهای دو سرعته از دو دور سیم‌پیچ تشکیل شده است.

با استفاده از این نوع موتور، هنگامی که کابین قصد حرکت دارد با حرکت کند شروع به حرکت می‌کند تا در بین طبقات به حداکثر سرعت مورد نظر که اغلب 1 متر ثانیه است برسد.

مجددا جهت توقف کابین، سرعت حرکت کابین باید از این سرعت به نصف و سپس به صفر کاهش یابد. در این نوع از موتورهای آسانسور کابین با حرکت‌های ناگهانی روبرو است که برای کاربران ناخوشایند است.

از طرفی به دلیل ورود جریان الکتریکی ناگهانی به مدار این موتورها، مصرف انرژی و استهلاک در بخش‌های مختلف آسانسور زیاد است. از طرفی عمر مفید این بردها به دلیل شوک‌های ناگهانی کمتر از دیگر انواع برد است.

2 ـ تابلو فرمان درایودار (3VF): این تابلو فرمان با توجه به نوع جدید موتورهای 3VF، نسل جدید بردهای کنترل آسانسور محسوب می‌شود. در این برد کنترل سرعت حرکت کابین ناگهان از صفر به حداکثر سرعت و بالعکس تغییر نمی‌یابد.

این برد به گونه‌ای که طراحی شده است که با استفاده از یک درایو الکتریکی تغییر تدریجی سرعت و گشتاور در موتور ایجاد می‌کند.

با استفاده از این درایو (اینورتر) حرکت کابین به نرمی صورت می‌گیرد و دیگر خبری از حرکت و تغییرات سرعت ناگهانی نیست. این خصوصیت سبب استهلاک کمتر اجزای سیستم آسانسور و طول عمر بیشتر آن می‌شود.

در یک مقایسه کلی تابلو فرمان 3VF نسبت به دو سرعته به لحاظ طول عمر، استهلاک کمتر و حرکت نرم کابین مزایای بیشتری دارد.

معرفی تابلو فرمان آریان

تابلو فرمان آسانسور آریان یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین برند‌های موجود در بازار بوده که با افتخار ساخت ایران است. این برند تولید کننده برد کنترل آسانسور، در ساخت تابلو فرمان آریان آسانسور از بهترین و با کیفیت‌ترین متریال استفاده نموده است.

همچنین این شرکت با استفاده از توان متخصصان خود آخرین فناوری‌های روز دنیا را در ساخت تابلو فرمان آریان آسانسور به کار گرفته است. تابلو فرمان آریان شامل درایوهای متنوع و مختلفی است.

یکی از پرطرفدارترین تابلو فرمان‌های آریان که در پروژه‌های مختلف تجاری، اداری و مسکونی به کار می‌رود تابلو فرمانی است که در آن درایو اس‌بی‌تی به کار رفته است.

این محصول بر پایه یو‌پی‌اس (سیستم نجات اضطراری) طراحی شده است و هنگام قطع برق، کابین تا نزدیک‌ترین طبقه قابل هدایت است.

همچنین تابلو فرمان آسانسور آریان به تفکیک برای انواع موتورهای گیربکس و گیرلس و با توان الکتریکی مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شود. این بردها با توان الکتریکی 7.5، 11، 15، 18.5 و 22 کیلو وات در بازار موجود می‌باشد.

به جرات می‌توان گفت تابلو فرمان آسانسور برند آریان، یکی از بهترین تابلو فرمان‌های تولید شده در کشور می‌باشد. این محصول در درجه بالایی از کیفیت قرار دارد و قابلیت رقابت با محصولات مشابه خارجی را نیز دارا می‌باشد.

از طرفی نسبت به محصولات مشابه خارجی قیمت مناسب‌تری دارد. از این رو در بازار تجهیزات آسانسور توسط شرکت‌های نصب آسانسور و کاربران تقاضای زیادی برای این محصول وجود دارد.

لازم به ذکر است آریان آسانسور اولین تولید کننده تابلو فرمان آسانسور از نوع میکروپروسسوری در کشور محسوب می‌شود.

تولید این محصولات این شرکت از سال 1371 با استفاده از توان مهندسان با تجربه داخلی شروع شد. در حال حاضر تولیدات این برند بخش عمده‌ای از بازار تجهیزات آسانسور را به خود اختصاص داده است.

عکس آریان آسانسور، تولیدکننده انواع تابلو فرمان آسانسور

آسانسور آتلانتیس نماینده فروش تابلو فرمان آریان آسانسور

آسانسور آتلانتیس نمایندگی فروش تابلو فرمان آریان آسانسور و سایر قطعات آسانسور را در اختیار دارد.آسانسور آتلانتیس مفتخر است با بهره گیری از کادری مجرب خدمات خود را قبل و بعد از فروش به مشتریان ارائه می‌دهد.

خدمات قبل از فروش این شرکت شامل مشاوره‌های لازم جهت انتخاب محصول مناسب با توجه به نوع کاربری مشتریان می‌باشد. همچنین این شرکت گارانتی‌های معتبر تابلو فرمان آریان و سایر محصولات این برند را به مشتریان ارائه می‌دهد.

شما می‌توانید تابلو فرمان آریان آسانسور را از آسانسور آتلانتیس به صورت آنلاین و حضوری سفارش و خریداری نمایید. یکی از مزایای خرید از آتلانتیس، تهیه با کیفیت‌ترین محصول با مناسب‌ترین قیمت می‌باشد.

رضایت مشتریان از خرید این محصولات بزرگترین افتخار و پشتوانه این مجموعه محسوب می‌شود. دسترسی راحت به خدمات این شرکت در سراسر کشور نیز یکی دیگر از مزایای خرید از مجموعه می‌باشد.