آموزش رویت

ساختمانچی

همان ‌طور که می دانید آشپزخانه  یکی از بخش‌ های مهم هر خانه ای به شمار می‌ رود که برای زیباتر نشان ‌دادن دکوراسیون از اهمیت بی ‌شماری برخوردار است، از این ‌رو برای این ‌که بتوانید زیبایی خاصی را به محیط آشپزخانه خود ببخشید باید کابینت‌ های منحصر به ‌فردی را برای آشپزخانه انتخاب کنید.

کابینت‌ های ام دی اف بیشترین طرفدار را در بین افراد دارد، اما به این نکته دقت داشته باشید که کابینت ‌های ام دی اف به ‌خودی ‌خود زیبایی خاصی را ایجاد نخواهند کرد، از این ‌رو بیشتر افراد برای زیبا نشان ‌دادن این کابینت‌ ها از روکش‌های مختلفی استفاده خواهند کرد.

در خرید کابینت MDF همانطور که می دانید روکش ‌هایی که برای هر کابینتی به کار برده می ‌شود، دارای ویژگی‌هایی هستند و قیمت های مختلفی دارند که با توجه به سلیقه و بودجه شما انتخاب می شوند. در ادامه مطالب شما را با انواع روکش کابینت ام دی اف آشنا خواهیم کرد.

روکش های گلاس

یکی از روکش ‌هایی که امروزه بیشتر مردم از آن ‌ها استفاده می ‌کنند، روکش ‌های های گلاس می‌ باشد که به کابینت های گلاس معروف هستند.

روکش‌ های گلاس سطح براق و شفاف را ایجاد می ‌کند و معمولا برای کابینت‌ های آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌ گیرد که یکی از پر فروش ‌ترین و پرطرف ‌دارترین انواع روکش‌ های ام دی اف به شمار می ‌روند.

عکس آشنایی با انواع روکش های مورد استفاده در کابینت های ام دی اف

روکش آکریلیک

از دیگر روکش‌هایی که برای کابینت ‌های ام دی اف استفاده می کنند و ظاهر براقی دارد، روکش ‌های آکریلیک می‌باشند.

این روکش ‌ها دارای انعطاف‌ پذیری و شکل‌ گیری بالایی هستند و جنس آن ‌ها از هیدرید آلومینیم رزین ‌های آکریلیک و رنگ ‌های مختلف می ‌باشد، از طرفی باید بگوییم که روکش ‌های آکریلیک سطح براق کمتری نسبت ‌به روکش‌ های های گلاس دارند، به‌ همین ‌علت می ‌توانند ظاهری مدرن و متفاوت را به آشپزخانه ببخشند.

روکش ملامینه

هنگام خرید کابینت ام دی اف می ‌توانید از طراحان کابینت بخواهید که روکش ملامینه را برای کابینت ‌های شما به کار ببرند، این روکش‌ ها از محدود روکش‌ هایی به شمار می ‌روند که برای چسبیده شدن بر روی ام دی اف به چسب نیاز ندارد و دلیل آن ‌هم استفاده از رزین در ساختار آن ‌ها می ‌باشد.

عکس آشنایی با انواع روکش های مورد استفاده در کابینت های ام دی اف

روکش چوب طبیعی

کابینت هایی که با چوب طبیعی ساخته می ‌شوند معمولا از قیمت بسیار بالایی برخوردار هستند و افراد کمی توانایی خرید آن‌ ها را دارند، از این ‌رو روکش‌ های چوب طبیعی که بر روی ام دی اف خام چسبانده می ‌شوند، ظاهری مانند کابینت ‌های چوب طبیعی را ایجاد خواهند کرد.

بنابراین افرادی که دوست دارند که از چوب ‌های طبیعی برای دکوراسیون آشپزخانه خود استفاده کنند، به ‌راحتی می ‌توانند کابینت ‌های ام دی اف با روکش چوب طبیعی را خریداری نمایند.

روکش ممبران

یکی از روکش ‌هایی که معمولا مقاومت بالایی در برابر رطوبت و حرارت دارد، روکش‌ های پی ‌وی سی یا ممبران هستند که در صنعت کابینت‌ سازی از آن‌ ها استفاده زیادی می ‌شود و دارای طرف‌داران بسیاری هم هستند.

با استفاده از روکش‌ های پی ‌وی سی یا ممبران می ‌توان هر رنگ و طرحی را برای کابینت ‌های خود ایجاد کرد، طرح ‌هایی که با استفاده از این روکش‌ ها بر روی ام دی اف های خام پیاده می ‌شود معمولاً زیبایی خاصی را در محصولات نهایی به انجام خواهد رساند. خرید کابینت ام دی اف با روکش ممبران گزینه مناسبی برای ایجاد دکوراسیون کلاسیک به شمار می رود.

 روکش لمینت

از دیگر روکش‌ هایی که می ‌توان آن‌ها را بر روی ام دی اف های خام مورد استفاده قرار داد، روکش لمینت می ‌باشد، بنابراین با خرید کابینت ام دی اف می ‌توانید طرح‌ ها و جنس‌ های مختلفی را به کار ببرید.

روکش‌ های لمینت را از لایه‌ های بسیار نازک کاغذی و پلاستیک ‌های رزینی می ‌سازند و آن ‌ها را بر روی ام دی اف یا تخته‌ های سه‌ لایه ضد آب قرار خواهند داد.

روکش‌ های عمدی لمینت را به وسیله نوار پی‌ ویسی یا آلومینیوم بر روی ام دی اف قرار خواهند داد و آن ‌ها را در کارخانه و تحت فشار بالا می ‌سازند.

تنوع رنگ در روکش های لمینت بسیار زیاد می ‌باشد، به‌همین‌علت دسته کابینت کار ها برای ساخت این نوع از کابینت ‌ها بسیار آزاد می‌ باشد، لمینت ها را در انواع مات و براق تولید خواهند کرد، اما سطح براق آن‌ ها به اندازه‌ روکش‌ های های گلاس و آکریلیک براق نیست.

روکش اچ‌ پی ال

روکش لمینت خود دارای نوع‌ های مختلفی است که یکی از آن‌ ها روکش اچ‌ پی ال می ‌باشد، در واقع مختصر شده کلمات (لمینت فشار بالا) می‌ باشد.

اچ ‌پی ال از ترکیب لایه‌ های سلولزی آغشته به رزین فلورین تولید خواهد شد که تحت حرارت بالا و فشار زیاد متصل می‌ شوند، این نوع از محصولات در برابر فشار سایش و حرارت مقاومت بسیار خوبی را از خود نشان می ‌دهند، بنابراین آن‌ ها را می ‌توان در اطراف اجاق ‌گاز مورد استفاده قرار داد.

کابینت بازار، یکی از مشاورین و مجری های طراحی و اجرای کابینت محسوب می شود. شما عزیزان می توانید انواع کابینت را با بهترین متریال و قیمت سفارش دهید و از همه مهم تر اینکه توسط نیروهای متخصص و مجرب انجام می شود.

شما می توانید جهت استعلام به روز قیمت کابینت و یا مشاوره جهت خرید کابینت آشپزخانه با کارشناسان این مجموعه تماس گرفته و یا از طریق لینک https://cabinetbazar.ir/ به وب سایت مراجعه نمایید.