آموزش رویت

ساختمانچی

در یک تعریف کلی، به هر متریالی که از آن در احداث و تولید سازه های مختلف استفاده می گردد، مصالح ساختمانی گفته می شود. همانطور که می دانید، در ساخت و پیاده سازی هر بنا و سازه ای، نیاز به یک سری مصالح ساختمانی است که هر یک دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشند.

امروزه با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی، تنوع محصولات ساختمانی در کشور ایران و سراسر جهان بسیار افزایش یافته به طوریکه می توان با بهره گیری از آن ها سازه های بسیار جذاب و دیدنی پیاده سازی نمود.

انواع مصالح ساختمانی

از جمله پرکاربرد ترین محصولات ساختمانی که در ایران دارای تنوع بسیار بالایی می باشند، می توان به

  • سنگ ساختمانی
  • کاشی
  • سرامیک
  • آجر

و … اشاره نمود. هر یک از این مصالح دارای قدمت بالایی در صنعت ساخت و ساز می باشند و بهره گیری از آن ها هنوز که هنوز است، بسیار رواج دارد. این محصولات با توجه به ویژگی هایی که دارند، در بخش های مختلف ساختمان مورد بهره گیری قرار می گیرند. قیمت مصالح ساختمانی، نوع پروژه و کیفیت مواد از جمله عواملی هستند که در انتخاب میان انواع این محصولات بسیار تاثیرگذارند.

قیمت مصالح ساختمانی

در میان عواملی که به منظور انتخاب بین انواع مختلف از مصالح در نظر گرفته می شوند، مهم ترین آن ها، قیمت محصولات ساختمانی می باشد. در واقع صاحبان و مدیران پروژه در ابتدا میزان بودجه ای که در اختیار دارند، را تخمین زده و بر حسب قیمتی که هر یک از مصالح دارند، از میان آن ها گزینه مناسب را انتخاب می کنند.

حال اگر بخواهیم به طور کلی عوامل تاثیرگذار بر قیمت انواع مصالح ساختمانی را بررسی نماییم، می توانیم به هزینه مواد اولیه، نیروی کار، خواص فیزیکی، خواص شیمیایی و خواص مکانیکی اشاره کنیم. علاوه بر این عوامل نرخ بنزین، نرخ ارز، تورم و میزان عوارض گمرک صادرات نیز می توانند بر قیمت انواع سنگ نما، قیمت سرامیک و بسیاری محصولات دیگر تاثیرگذار باشند. اگر بخواهیم به صورت جزئی تر به عوامل تاثیرگذار بر قیمت هریک از مصالح ساختمانی بپردازیم، می توانیم به موارد زیر اشاره نماییم:

  • عوامل تاثیر گذار بر قیمت سنگ نما

  1. رنگبندی: در سنگ هایی مانند تراورتن هر چه رنگ زمینه سفید تر و یکدست تر باشد، قیمت سنگ تراورتن بالاتر می باشد. در رابطه با سنگ های رنگی نیز هر چه زمینه پر رنگ تر و دارای ناخالصی کمتری باشد، قیمت سنگ تراورتن گران تر می شود.
  2. معدن: برخی معادن با توجه به شهرتی که دارند و سنگ نما آن ها به عنوان برند شناخته می شود، دارای قیمت بالاتری هستند. برای مثال قیمت سنگ تراورتن عباس آباد به نسبت برخی دیگر از انواع تراورتن ها بیشتر است.
  3. نوع فراوری: کیفیت ساب و برش، استفاده از رزین و UV و نوع دستگاه های مورد بهره گیری در قیمت سنگ نما تاثیر گذار هستند.
  4. کرایه: حمل میزان فاصله معدن استخراج سنگ تا کارخانه، از جمله عوامل تاثیرگذار بر قیمت سنگ نماست.
  5. درجه بندی: سنگ هایی با درجه سوپر دارای قیمت بالاتری به نسبت سنگ های درجه 2 هستند.

کالا ساخت

  • عوامل تاثیرگذار بر قیمت سرامیک

عوامل مختلفی در تعیین قیمت سرامیک تاثیرگذار است که در زیر به آنها اشاره خواهیم کرد:

  1. کارخانه تولیدی سابقه کارخانه، شهرت آن و نوع موادی که در تولید محصول خود به کار می برد، بر قیمت سرامیک تاثیر گذار است.
  2. نوع خاک سرامیک های تولیدی با خاک پرسلان و یا خاک سفید دارای قیمت بالاتری هستند.
  3. نوع لعاب در میان سه مدل لعاب معمولی، پولیش و سوپر پولیش، قیمت سرامیک های تولیدی با لعاب سوپر پولیش بالاتر است.
  4. نوع چاپ طرح های تولیدی به صورت سه یا چهار پخت، گران تر هستند.
  5. درجه بندی سرامیک های درجه یک دارای قیمت بالاتری به نسبت درجه 3 می باشند.
  • عوامل تاثیرگذار بر قیمت آجرنما

  1. مواد تشکیل دهنده میزان مرغوبیت خاک، سلامت آب و استفاده از مواد معدنی از جمله موارد موثر بر قیمت آجرنما هستند.
  2. رنگبندی یکدست و یکنواخت بودن رنگ آجرنما در قیمت آن تاثیرگذار است.
  3. میزان پخت هرچه درجه حرارت و زمان پخت یک آجرنما بیشتر باشد، میزان سوخت و نیرویی که به کار می رود زیادتر بوده و قیمت بالاتر می رود.
  4. برند همانند سنگ و سرامیک، هرچه آجر تولیدی از کارخانه مشهور تر و با سابقه تری باشد، گران تر است.
  5. نوع کوره آجرهای تولیدی در کوره های جدید نسبت به کوره های قدیمی کمی گران تر هستند.

قیمت مصالح در کالاساخت

در حال حاضر با توجه به رکود صنعت ساختمان و کاهش میزان ساخت و ساز در کشور به سبب برخی عوامل مختلف که موثر ترین آن ها همه گیری ویروس کروناست، شاهد افزایش قیمت سنگ نما، قیمت سرامیک و بسیاری دیگر از انواع مصالح ساختمانی هستیم.

با توجه به این موضوع، یکی از راه حل های موثر در خرید مصالح ساختمانی با قیمت مناسب، خرید از درب کارخانجات و یا فروشگاه های بدون واسطه است. گروه تولیدی و فروشگاهی کالاساخت یک مجموعه تولیدکننده سنگ ساختمانی بوده و دارای نمایندگی مستقیم کاشی و سرامیک می باشد.

با توجه به این موضوع شما می توانید مصالح ساختمانی مورد نیاز خود را بدون پرداخت هزینه های حاصل از واسطه ها و با بهترین قیمت و کیفیت از این مجموعه خریداری نمایید.

قیمت محصولات ساختمانی که در سایت کالاساخت قرار گرفته به روز بوده و مرجع و آنلاین مطابق با قیمت روز مصالح کشور است. شما با مراجعه به سایت می توانید، حتی از قیمت مصالحی که موجود نیستند، نیز اطلاع حاصل نمایید.

خرید اینترنتی مصالح ساختمانی

یکی دیگر از راه کارهایی که می تواند به شما در کاهش هزینه های خرید سنگ، خرید سرامیک و یا هر محصول دیگری کمک کند، مراجعه به سایت های اینترنتی معتبر و قابل اعتماد و خرید از آن هاست. در واقع خرید اینترنتی سنگ و مصالح ساختمانی می تواند به شما در مدیریت زمان و کاهش هزینه های رفت و آمد، هزینه های ناشی از کرایه انبار و مغازه و بسیاری موارد دیگر کمک زیادی نماید.

سایت گروه تولیدی و فروشگاهی کالاساخت با در دست داشتن نشان ملی ثبت و نماد اعتماد الکترونیکی یکی از فروشگاه های اینترنتی خرید سنگ و مصالح ساختمانی معتبر و قابل اعتماد بوده که شما می توانید با خیال راحت محصول مورد نظر خود را از داخل منزل سفارش داده و در محل انتخابی تان تحویل بگیرید.

این مجموعه دارای ضمانت بازگشت محصول و تضمین قیمت و کیفیت بوده و شما می توانید در صورت نارضایتی از محصول خود آن را بازگردانده و پول خود را دریافت نمایید. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر و مشاوره، کارشناسان ما در کالاساخت همواره آماده ارائه مشاوره رایگان به شما همراهان عزیز می باشند.