آموزش رویت

ساختمانچی

کاغذ دیواری اتاق خواب پسرانه یکی از چیزهایی است که می تواند جذابیت اتاق خواب را به میزان زیادی افزایش دهد. کاغذ دیواری های بسیار متنوعی در بازار موجود هستند که می توانند اتاق خواب را برای پسر بچه ها دلنشین تر کنند. در اینجا قصد داریم با مدل های مختلف کاغذ دیواری اتاق خواب پسرانه بیشتر آشنا شویم. با ساختمانچی همراه باشید.

مدل های مختلف کاغذ دیواری اتاق خواب پسرانه

کاغذ دیواری های موجود در بازار با طرح های متنوع تولید شده اند تا بتوانند سلیقه تمامی افراد را پوشش دهند. اما برای انتخاب کاغذ دیواری برای اتاق خواب پسرانه، برخی از طرح ها طرفدار بیشتری دارد و مورد پسند اکثر افراد قرار می گیرد. برخی از این مدل ها شامل موارد زیر می شود:

1.کاغذ دیواری با طرح شخصیت های کارتونی

کاغذ دیواری پسرانه طرح کارتونی

یکی از طرح های مورد علاقه پسر بچه ها، کاغذ دیواری های با شخصیت کارتونی می باشد. شخصیت های کارتونی از قبیل: بت من، مرد عنکبوتی، خرس پو، ماهی نمو، باب اسفنجی و غیره برای پسر بچه ها بسیار محبوب هستند، بنابراین استفاده از آن ها برای کاغذ دیواری اتاق خواب پسرانه می تواند انتخاب مناسبی باشد.

2. کاغذ دیواری با طرح کهکشان

کاغذ دیواری پسرانه طرح کهکشان

انتخاب کاغذ دیواری با طرح کهکشان می تواند برای پسر بچه ها بسیار جذاب باشد. این نوع کاغذ دیواری می تواند قوه تخیل بچه ها را به کار بگیرد و فضای رویایی تری را برای آن ها خلق کند. رنگ های مورد استفاده در طرح کهکشان از جذابیت بالایی برخوردار می باشد.

3. کاغذ دیواری با طرح ماشین

کاغذ دیواری پسرانه طرح ماشین

ماشین یکی از وسایل موردعلاقه پسر بچه ها می باشد. به طوری که در اسباب بازی های آن ها اغلب چند نوع ماشین دیده می شود. انتخاب طرح ماشین برای کاغذدیواری اتاق خواب پسرانه می تواند آن ها را به شدت هیجان زده کند.

استفاده از پوستر سه بعدی با طرح ماشین نیز برای اتاق خواب پسرانه بسیار زیبا می باشد. بهتر است پوستر را همراه با کاغذ دیواری شلوغ استفاده نکنید.

4.کاغذ دیواری با طرح نقشه کره زمین

کاغذ دیواری پسرانه طرح کره زمین

سفر به نقاط مختلف دنیا یکی از رویاهای بچه ها می باشد.  انتخاب کاغذ دیواری با طرح نقشه کره زمین می تواند رویای بچه ها را شیرین تر کند. علاوه بر این می تواند جایگاه کشورهای مختلف در کره زمین را به آن ها نشان دهد و در ذهن آن ها ثبت کند.

بخوانید!  فرش مناسب راه پله

5. کاغذ دیواری با طرح هواپیما

کاغذ دیواری پسرانه طرح هواپیما

 کاغذدیواری با طرح هواپیما یا پرواز در آسمان ها برای اتاق خواب پسرانه بسیار زیبا می باشد. اغلب پسر بچه ها به این نوع کاغذ دیواری تمایل دارند و می توانند با استفاده از آن برای پرواز در آسمان ها رویاپردازی کنند.

6. کاغذ دیواری با طرح موجودات دریایی

کاغذ دیواری پسرانه طرح موجودات دریایی

موجودات دریایی همواره حس کنجکاوی پسر بچه ها را تحریک می کنند. به همین دلیل استفاده از آن ها برای کاغذ دیواری می تواند به بچه احساس بهتری برای ماندن در اتاق خواب بدهد. انتخاب این مدل برای یک دیوار می تواند جذابیت آن را افزایش دهد.

7. کاغذ دیواری با طرح کوهستان

کاغذ دیواری پسرانه طرح کوهستان

طرح کوهستان یکی دیگر از مدل های کاغذ دیواری اتاق خواب پسرانه می باشد. این کاغذ دیواری در انواع ساده و طرح دار در بازار دیده می شود. این مدل می تواند اتاق خواب را بسیار دلنشین کند و برای روحیات پسرانه نیز بسیار مناسب باشد.

نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب پسرانه

راهنمای انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب پسرانه

1. توجه به سن پسر بچه

برای انتخاب کاغذ دیواری یکی از فاکتورهای مهم، توجه به سن فرد می باشد. پس بچه ها در سنین مختلف علایق متفاوتی دارند. انتخاب کاغذ دیواری باید متناسب با سن و علاقه مندی او انجام شود. در صورتی که امکان هزینه مجدد ندارید بهتر است طرح های ساده را انتخاب کنید تا در تمامی سنین مناسب فرد باشد.

2. انتخاب رنگ مناسب

با وجود اینکه در سال های اخیر محدود کردن دخترها و پسرها به انتخاب برخی رنگ ها، نهی می شود؛ اما بسیاری از پسر بچه ها به رنگ هایی مانند صورتی یا گلبهی علاقه نشان نمی دهند. بنابراین بهتر است در هنگام انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب پسرانه، به سمت رنگ هایی بروید که پسر بچه ها بیشتر به آن ها تمایل نشان می دهند. رنگ هایی مانند آبی، نیلی، خاکستری برای پسر بچه ها جذاب تر می باشد.

بخوانید!  انتخاب کاغذ دیواری و عوامل موثر بر آن

3. انتخاب طرح و مدل مناسب پسر بچه ها

طرح و مدل کاغذ دیواری نیز باید کاملا متناسب با سن فرد انتخاب شود. مدل های ریز و ساده برای نوزادان، مدل های عروسکی برای کودکان و طرح های ساده با خطوط عمودی یا افقی برای نوجوانان مناسب تر هستند. در صورتی که تمایل به هزینه مجدد ندارید بهتر است از طرح های ساده استفاده کنید تا برای چند سال قابل استفاده باشد.

4. انتخاب جنس مناسب

بهتر است از کاغذ دیواری های قابل شستشو برای اتاق خواب استفاده کنید. با استفاده از کاغذ دیواری های قابل شستشو، در صورت ایجاد لکه، دوده و یا هر نوع آلودگی می توان به راحتی آن را تمیز کرد و کاغذ دیواری را دوباره همانند روز اول نو و زیبا کرد. برای نوزادان و کودکان بهتر است از کاغذ دیواری های با الیاف طبیعی استفاده شود تا موجب بروز آلرژی و حساسیت نشود.

کلام پایانی

در این مقاله برخی از طرح های جذاب و دلنشین برای کاغذ دیواری اتاق خواب پسرانه معرفی شد. با انتخاب طرح مناسب و رعایت نکات خرید کاغذ دیواری می توانید محیط اتاق خواب را جذاب تر کنید و حس آرامش بیشتری به آن ببخشید.

سوالات متداول

چه طرح هایی برای کاغذ دیواری اتاق خواب پسرانه مناسب تر هستند؟

کاغذ دیواری با شخصیت های کارتونی، نقشه کره زمین، هواپیما، ماشین، طرح کهکشان و موجودات دریایی، طرح های زیبا و جذاب برای پسر بچه ها می باشند.

هنگام انتخاب کاغذ دیواری برای اتاق خواب پسرانه به چه مواردی باید توجه کرد؟

توجه به سن فرد، مدل، طرح و جنس کاغذ دیواری از مواردی هستند که هنگام خرید حتما باید در نظر گرفته شود.

چه نوع کاغذ دیواری در اتاق خواب پسرانه برای همه سنین مناسب می باشد؟

کاغذ دیواری های ساده با طرح های ریز برای تمامی سنین مناسب هستند و تا سال های متمادی می توان از آن ها استفاده کرد.