آموزش رویت

ساختمانچی

شاید تاکنون نام پنجره بالکن شو، پنجره تراس شو یا پنجره بالکنی به گوشتان خورده باشد و یا در فضای مجازی نمونه هایی از آن را دیده باشید. پنجره بالکن شو تکنولوژی ترند و جدیدی در صنعت ساختمان و راه حلی عالی برای افرادی بشمار می رود که آرزوی داشتن بالکن را در خانه خود دارند.

پنجره بالکن شو، یک پنجره خلاقانه با قابلیت تبدیل شدن به یک بالکن کوچک و مدرن می باشد. این سیستم را حتی برای اتاق زیر شیروانی نیز می توان استفاده کرد. طراحی این پنجره به گونه ای است که قاب بالایی آن به سمت بالا باز می شود و قسمت پایینی آن به سمت جلو می رود و محیطی را تحت عنوان بالکن بوجود می آورد.

سیستم پنجره بالکنی در عرض چند ثانیه به یک بالکن فوری  تبدیل می شود و ایده ای عالی برای افزایش ارزش واقعی به ملک می باشد. در این سیستم بالکنی، از شیشه هایی با مقاومت بسیار بالا و خاصیت نشکن بودن، مانند شیشه سکوریت و شیشه لمینت استفاده می شود.

اگر در آپارتمان زندگی می کنید و خانه شما از وجود بالکن بی بهره است، دیگر احساس ناراحتی نداشته باشید. با وجود پنجره تراس شو به راحتی می توانید یک فضای کوچک و دنج را برای لذت بردن از نور خورشید و هوای تازه در اختیار داشته باشید.

با این مقدمه، در ادامه این نوشته از سایت ساختمانچی با ما همراه باشید تا با مزایای پنجره بالکن شو یا پنجره بالکنی به خوبی آشنا شوید.

پنجره بالکنی، نورگیر ایده آل در اتاق زیر شیروانی

برای نورگیر شدن اتاق زیر شیروانی می توان از پنجره های تبدیل شونده استفاده کرد که بر روی شیب شیرانی نصب می گردند. نسل جدید این پنجره ها به گونه ای تولید می شود که لنگه پایین بعد از این که باز شد، به جان پناه تبدیل می شود و به عنوان بالکن مورد استفاده قرار می گیرد.

بخوانید!  لیست شرکت های تولید کننده عایق پشم سنگ
پنجره بالکن شو شیروانی

نحوه باز شدن پنجره های بالکن شونده

نحوه باز شدن این پنجره ها مانند پنجره دوجداره فرانسوی می باشد؛ بدین صورت که ابتدا لنگه بالا به شکل سایه بانی به سمت بیرون باز می شود و پس از آن لنگه پایین تا زاویه ۹۰ درجه باز می گردد و با استفاده از نرده های تاشو، به بالکن تبدیل می شود. به منظور کارایی بهتر، از پنجره تبدیل شونده به تراس در سقف شیروانی هایی با شیب ۳۵ درجه استفاده می گردد.

انواع شیشه های بالکنی

  1. شیشه بالکنی بدون فریم یا فریم لس که از هیچ نوع اتصالی در آن استفاده نمی شود
  2. شیشه بالکنی فریم دار آلومینیومی که برای ابعاد بالکن بزرگ تر مناسب است
  3. شیشه بالکنی ریلی که دارای دو ریل در بالا و پایین و چرخ دنده ای برای حرکت آسان تر می باشد
  4. شیشه بالکنی تاشو آکاردئونی که از یک شیشه ثابت و چند شیشه متحرک تولید می شود

مزایا و ویژگی های پنجره بالکن شو

  • بهره مندی از نور خورشید 
  • استفاده از فریم کمتر و شیشه بیشتر
  • طراحی مدرن و جدید
  • استفاده در خانه هایی که از وجود بالکن بی بهره اند
  • استفاده از شیشه های قوی و نشکن در ساخت این پنجره ها برای امنیت بالا
  • نصب سریع
  • قیمت مناسب نسبت به بالکن هایی که از آجر و بلوک ساخته می شوند
  • قابلیت جمع شدن و باز شدن اتوماتیک با استفاده از ریموت کنترل
  • عایق حرارتی و صوتی
  • لذت بردن از محیط بیرون
  • قابلیت طراحی براساس سلیقه فرد
  • نظافت آسان و بدون دردسر
  • قابلیت سفارش در رنگ ها و طرح های مختلف شیشه
  • عدم اتلاف انرژی موجود در خانه در هنگام بسته بودن پنجره
بخوانید!  انواع گریتینگ و کاربرد آن ها[فلزی و غیرفلزی]
پنجره بالکن شو

بالکن شیشه ای متحرک چه کاربردی دارد و در چه مکان هایی استفاده می شود؟

از بالکن های جمع شونده علاوه بر آپارتمان های مسکونی و خانه های شیروانی دار، در نمایشگاه های ماشین، رستوران ها و کافه ها، کتابخانه ها، شرکت ها، مطب های پزشکی، سالن های زیبایی، ویلاها و … نیز می توان استفاده کرد.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت پنجره بالکن شو

قیمت پنجره های تبدیل شونده به تراس برحسب متر مربع محاسبه می شوند و به متراژ بالکن، نوع پروفیل، نوع شیشه و یراق آلات مصرفی در آن بستگی دارد. در واقع متراژ بالکن موثرترین و مهم ترین عاملی است که در قیمت نهایی پنجره بالکن شو تاثیر می گذارد.

مدل بازشو شیشه ها (کشویی، ریلی، لولایی، تاشو)، دارای فریم بودن یا بدون فریم بودن شیشه ها، نوع طراحی و رنگ موردنظر، میزان ضخامت شیشه ها، کیفیت یراق آلات مصرفی، کارخانه و برند تولید کننده، گارانتی و هزینه های نصب، از دیگر عوامل موثر بر قیمت بالکن پنجره بالکن شو بشمار می روند.

پنجره بالکنی

کلام پایانی

آن چه در این نوشته از ساختمانچی به معرفی آن پرداختیم، یکی از جدیدترین سیستم های مورد استفاده در ساختمان بشمار می رود که با نام پنجره بالکن شو، پنجره تراس شو، پنجره بالکنی، پنجره تبدیل شونده به بالکن و… شناخته می شود.

نظر شما در مورد این سیستم پنجره ای جدید چیست؟ بنظر شما پنجره بالکن شو بهتر است یا بالکن های ثابت قدیمی؟ شما کدام را انتخاب می کنید؟ در صورت تمایل نظرات خود را در این زمینه با ما در میان بگذارید.