آموزش رویت

ساختمانچی

معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در اطلاعیه‌ ای زمان انصراف متقاضیان طرح ملی مسکن را اعلام کرد. در اطلاعیه معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی درباره طرح ملی مسکن و انصراف احتمالی متقاضیان این طرح آمده است: «متقاضیانی که شرایط آن ها جهت ثبت‌ نام در طرح اقدام ملی مسکن تایید شده است، در صورتی که تمایل به انصراف در این مرحله از طرح را دارند، می‌ توانند از اواخر هفته اول اسفند‌ماه با ورود کد رهگیری در این سامانه نسبت به ثبت انصراف خود اقدام نمایند.»

این معاونت قبلا نیز در اطلاعیه‌ ای اعلام کرده بود: «متقاضیان طرح اقدام ملی که نسبت به نتیجه پالایش ثبت‌ نام خود اعتراض دارند، می‌توانند از تاریخ ۹۸/۱۲/۱ با مراجعه به سامانه طرح اقدام ملی و ورود کد رهگیری از دلیل عدم تایید شرایط خود مطلع گردند و در صورت اعتراض به نتیجه پالایش، از اواخر هفته اول اسفند ماه ۹۸، نسبت به درج اعتراض در همین سامانه اقدام نمایند.»

وزارت راه و شهرسازی در راستای کمک به تأمین مسکن، طرح اقدام ملی تأمین مسکن را در قالب احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برنامه‌ ریزی کرده و بر این اساس متقاضی و افراد تحت تکفل باید از تاریخ اول فروردین ۱۳۸۴ فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی بوده و از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی از هیچ یک از امکانات نهاد های عمومی غیر دولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد.

هم چنین متقاضی باید متأهل و یا سرپرست خانوار باشد و البته زنان خود سرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن می توانند در این طرح شرکت کنند. متقاضیان باید دارای حداقل ۵ سال سابقه سکونت در پنج سال اخیر در شهر مورد تقاضا باشند. در شهر های جدید سابقه سکونت حداقل ۵ سال در شهر جدید مورد تقاضا و یا در شهر مادر ملاک است.

بخوانید!  فرهنگ سازی، رسالت برتر نمایشگاه بین المللی پوشش‌های ساختمانی اصفهان 98

نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی (نظیر چک برگشتی، تسهیلات معوقه و همچنین توانایی تأمین هزینه ساخت مسکن) مازاد بر تسهیلات بانکی از دیگر شروط این طرح است. امکان سپرده‌گذاری حداقل ۳۰ درصد هزینه ساخت مازاد بر تسهیلات بانکی، در خصوص متقاضیان واجد شرایط بر اساس اعلام دستگاه یا نهاد مربوطه نیز از دیگر بند های مهم این طرح است. متقاضیان همچنین باید توانایی پرداخت اقساط ماهیانه بانکی تسهیلات دریافتی را داشته باشند.