آموزش رویت

ساختمانچی

معماری امروزه جهان با چالش بزرگی به نام هزینه متراژ روبروست. قیمت گزاف و بالای زمین در مناطق شهری تقریبا معضلی است که در تمام شهرهای عمده جهان وجود دارد. این چالش سبب می شود تا هر متر مربع از واحدهای مسکونی و تجاری ارزش فوق العاده ای پیدا کرده و این واحدها به سمت کوچک تر شدن حرکت کنند. شیشه بالکن همان گونه که از اسمش پیداست در بالکن واحدها قرار می گیرد. وظیفه اصلی آن اضافه کردن بالکن به متراژ خانه با حفظ کاربرد آن است.

عکس طرحی مدرن از بالکن شیشه ای

یکی دیگر از کاربردهای اصلی شیشه بالکن حفظ خانه از آلودگی های صوتی و آلاینده های محیطی است. هوای  شهری دارای مقادیر زیادی ریزگردهای مضر و باکتری های محیطی است. همچنین حمل و نقل و جمعیت زیاد آلودگی صوتی را تشدید می کند.

دیوید کالین وود David Colleenwood از  نظریه پردازان معماری در مقاله ای منتشر شده در سایت Glass Pty Ltd برای شیشه های بالکن بیش از 13 فایده بر شمرده است  که با هم می خوانیم:

شفافیت و جذابیت!

با استفاده از شیشه بالکن هیچگاه دید شما مسدود نشده و همیشه مناظر پیش روی شما خواهد بود. درواقع شما به دور خود دیوار کشیده اید اما دیوار شیشه ای! یک بالکن شیشه ای فریم لس (بدون فریم) دیگر حتی کوچکترین تغییری در نمای شما ایجاد نخواهد کرد.

تنوع قاب

یکی از بهترین امکاناتی که شما در بالکن شیشه ای با آن روبرو خواهید بود تنوع قاب های انتخابی است. طرح های چوب و استیل به همراه گستره ای فراوان از رنگ های پارتیشن شیشه ای شما را با نمای ساختمان سازگار کرده و هارمونی آن را می افزاید.

شیشه سکوریت شیشه ای برای تمام فصول!

بسیاری از شهرها (همانند تهران) در روزهای تابستان دمایی نزدیک به 40 درجه سانتی گراد و در زمستان تا -10 درجه را تجربه می کنند. همچنین در فصل هایی مانند پاییز یا بهار فاصله دمایی روز تا شب گاهی به نزدیک 20 درجه می رسد. این شوک های دمایی تنها با شیشه سکوریت قابل تحمل است و شیشه سکوریت متریال اصلی شیشه بالکن است.

بخوانید!  کیت کپسول پلی یورتان چیست و برای چه کاری استفاده می شود؟

به خانه خود شخصیت بدهید!

حتی اگر در یک مجتمع آپارتمانی قدیمی زندگی می کنید باز هم شیشه بالکن به کار شما می آید. شیشه بالکن واحد شما را از دیگران متمایز می کند و امکانات متراي را بیشتر. شیشه بالکن ارزش افزوده ای است که هنگام فروش واحد خود آن را درک خواهید کرد.

سریع بشور!

شیشه بالکن به دلیل قرار گرفتن در معرض آلاینده های محیطی کثیف می شود. اما شستن آن بسیار ساده است به سادگی شستن شیشه. با هر شوینده ای که شیشه را می شویید با همان شیشه بالکن را بشویید، به همین سادگی!

یکبار برای همیشه

شیشه و فریم و استیل به کار رفته در شیشه بالکن ضد زنگ بود و تقریبا عامل فرسایشی بر آنان اثر ندارد. پس هزینه ای که برای شیشه بالکن می کنید تقسیم بر سالهایی می شود که از آن استفاده خواهید کرد اندکی بیش از رایگان!

عکس طرحی مدرن از بالکن شیشه ای

ایمنی و ایمنی

شیشه سکوریت به شیشه ایمنی نیز معروف است. شیشه سکوریت به کار رفته در بالکن شیشه ای نه تنها ایمن بوده و در هنگام شکستن به جای خرد شدن پودر می شود بلکه در مواجه با شوک های حرارتی و عوامل بیرونی نیز بسیار ایمن عمل خواهد کرد.

پرفکت به معنای واقعی

برای آن که یک کالا و یک خدمات از هر نظر عالی به نظر بیاید باید زیبایی، دوام و صرفه اقتصادی را با هم داشته باشد. شیشه بالکن همه این فاکتورها را با هم دارد!

کاهش مصرف انرژی

در زمستان اگر بخواهید به بالکن عادی خانه بروید و از منظره باریدن برف لذت ببرید قطعا باید لباس گرم بپوشید و … . اما با وجود بالکن شیشه ای نه تنها این کار لازم نیست بلکه با ایجاد مانعی در برابر سرما مصرف انرژی خود را نیز بسیار کاهش می دهید.

بخوانید!  بهترین عایق صدای دیوار را از ایده پویان بخواهید!

شیشه ای برای امنیت کودکان

کودکان تا 4 سالگی درک درستی از ارتفاع ندارند و بی محابا به سمت آن می روند. نصب یک بالکن شیشه ای خیال شما را برای همیشه از بازی کودکان در بالکن راحت می کند. و همین طور می توانید از شیشه سکوریت برای سرویس بهداشتی خود استفاده نمائید و شیشه حمام کاری مدرن از تکنولوژی مدرن امروزی است.

دوام

برای شیشه سکوریت پایانی تعریف نشده است و دوام آن همیشگی است. پس اگر از آن خوب نگهداری کنید شیشه بالکن شما نیاز به تعویض و تعمیر نخواهد داشت.

بدون مراقبت خاص

شیشه های سکوریت بالکن تقریبا به هیچ گونه مراقبتی نیاز ندارند. در واقع اگر خوب شستشو شوند کافی است. تنها گاهی رگلاژ یا بازدید یراق آلات نیاز دارند.

متراژ را بیافزایید

اگر واحد مسکونی یا تجاری شما کوچک است و شما یک بالکن دارید می توانید با شیشه بالکن آن را به متراژ کلی بیافزایید ! با این کار شما بدون خرید حتی یک متر زمین متراژ واحد خود را افزایش داده اید! شیشه بالکن در واقع هزینه اضافی نیست بلکه از هزینه هایی چون افزایش متراژ، مصرف انرژی و .. نیز خواهد کاست.