آموزش رویت

ساختمانچی

پیش از برگزاری بیست و دومین نمایشگاه ساختمان اصفهان، فرصتی شد تا با جناب آقای مهندس آموخته، مدیر محترم برگزارکننده نمایشگاه بین المللی جامع صنعت ساختمان اصفهان گفت و گویی داشته باشیم و سوالاتی از ایشان دراین زمینه مطرح شد که در ادامه با پاسخ های ایشان به ساختمانچی همراه شما خواهیم بود.

 

  • برگزاری این نمایشگاه در شرایط فعلی اقتصادی و تحریم ها چه کمکی به شرکت های تولیدی می نماید؟

براساس برنامه زمانبندی شده شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان و تدوین تقویم سالیانه، نمایشگاه تخصصی جامع صنعت ساختمان هر ساله در مهر ماه برگزار می گردد. با توجه به شرایط اقتصادی کشور و تحریم های صورت پذیرفته که واردات بسیاری از کالاها را با دشواری مواجه ساخته است برگزاری این نمایشگاه، پنجره جدیدی به سوی تولیدات داخلی و توجه به توان ساخت داخل گشوده است. تولیدکنندگان صنعت ساختمان همواره بخش اعظمی از نیازهای بازار داخلی را تامین نموده که همین امر موجب گردیده تا با توان بیشتر نسبت به رفع کمبودها و جایگزینی محصولات وارداتی اقدام نمایند. برگزاری این نمایشگاه در شرایط فعلی نشان دهنده و بیانگر گوشه ای از توانمندی صنعت ساختمان کشور میباشد که در استان صنعتی اصفهان به معرض نمایش گذاشته شده است.

 

  • استقبال شرکت ها و تولید کنندگان از این نمایشگاه چطور بوده است؟

با توجه به سوابق نمایشگاه و قدمت برگزاری و همچنین بازار پر مخاطب استان اصفهان، این رویداد از زمان اعلام فراخوان ثبت نام (فروردین ماه98) و آغاز ثبت نام با استقبال کم نظیر شرکت ها، موسسات و برندهای برتر که علاقمند به مشارکت در بازار استان اصفهان و معرفی توانمندی ها و پتانسیل های خود به موسسات و مدیران پروژه های ساختمانی هستند، مواجه گردیده به نحوی که دو ماه پیش از برگزاری عملا با کمبود فضای قابل واگذاری مواجه بودیم که علیرغم اختصاص 4 سالن و به لحاظ استقبال علاقمندان سالن موقت پنجم نیز جهت پوشش متقاضیان برنامه ریزی گردیده است.

بخوانید!  عدم برنامه ریزی در بخش مسکن

 

  • تاثیراین نمایشگاه بر رونق بخشی ساختمان را چگونه ارزیابی می کنید؟

یکی از مهمترین اهداف برگزاری نمایشگاه ها ایجاد ارتباط فی مابین مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و به نوعی ارتباطات موثر بین عرضه و تقاضاست. وجود محصولات، تولیدات و خدمات نوین در نمایشگاه همواره سرمایه گذاران وسازندگان ساختمان را با جذابیت و علاقمندی بیشتر به خود جذب نموده و به نوعی محرک فعالیت بیشتر در این زمینه بوده است و طبیعی است این نمایشگاه با حضور بالغ بر 140 شرکت در استان صنعتی اصفهان که با تعدد پروژه های ساختمانی و سرمایه گذاری در استان اصفهان مواجه است نقش موثر و بسزایی در رونق این بخش خواهد داشت

 

  • آیا نمایشگاه امسال با نمایشگاه های سال گذشته تغییر خاصی داشته است؟

با توجه به سیاست های نمایشگاه بین المللی استان اصفهان در چگونگی اجرا و برگزاری این رویداد، این نمایشگاه در بعد کمی و کیفی با دوره های قبل تغییرات ملموسی داشته است که سعی شده با گروه بندی کالایی و سالن های نمایشگاه زمینه تفکیک موضوعات فراهم و برای بازدید کنندگان این سهولت ایجاد گردد. رشد کمی و کیفی این رویداد نیز نسبت به دوره پیشین ملموس بوده است به نحوی که امسال نسبت به سال قبل فضای مفید با رشد حدودا 15 درصدی مواجه بوده است. همچنین حضور برندهای شاخص و تولید کنندگان داخلی مطرح که در دوره های پیشین در این رویداد  حضور نداشته اند از موارد قابل اشاره میباشد.

 

  • وجه تمایز این نمایشگاه با سایر نمایشگاه های ساختمانی را چه می دانید؟

اختصاص زمان برگزاری و مکان مشخص و عنوان اختصاصی از مهمترین پارامترهای یک رویداد محسوب میگردد. سابقه بیست و دو ساله این نمایشگاه که هر ساله در مهر ماه برگزار می گردد و موقعیت استان اصفهان که نقطه ثقل کشور در فعالیت های صنعتی، اقتصادی، معدنی و کشاورزی محسوب می شود و طرح های توسعه دولت و بخش خصوصی در پروژه های عمرانی و ساختمانی از جمله مواردیست که این نمایشگاه را با سایر رویداد ها متمایز نموده است.

بخوانید!  از برگزاری نمایشگاه ساختمان در دوران کرونا تا خروج مصالح از بورس

 

  • با توجه به زمان برگزاری نمایشگاه، پیشنهاد شما به بازدیدکنندگان چیست ؟

همواره بازدید کنندگان از ارکان مهم و اصلی یک نمایشگاه محسوب می گردند و به لحاظ حضور برندهای مطرح و شاخص در این نمایشگاه از کلیه فعالان، تولیدکنندگان، صنعت گران و علاقمندان دعوت به عمل می آید تا در زمان هدفگذاری شده از پتانسیل های موجود در این رویداد بهره برداری نموده و برخوردار گردند.

 

با تشکر مجدد از جناب مهندس آموخته که با درگیری های بسیار زیاد برگزاری نمایشگاه، وقت خودشان را در اختیار ما و مخاطبان ما قرار دادند.