آموزش رویت

ساختمانچی

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ثبت نام جاماندگان طرح اقدام ملی مسکن در ۹ استان باقی مانده از جمله تهران و شهر های جدید از صبح روز چهارشنبه ۲۱ اسفندماه آغاز می شود.

محمود محمودزاده اظهار کرد: مرحله دوم نام نویسی از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در استان تهران و ۸ استان دیگر از ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه ۲۱ اسفندماه آغاز شده و در ساعت ۲۴ روز پنجشنبه ۲۲ اسفند به پایان می رسد. متقاضیان برای نام نویسی به نشانی اینترنتی tem.mrud.ir مراجعه کنند. وی همچنین در ادامه افزود: ثبت نام برای تمامی شهر های جدید از جمله شهر های استان تهران و البرز شامل پردیس، پرند، ایوانکی و هشتگرد در روز های چهارشنبه و پنجشنبه انجام می شود. همچنین با توجه به این که نام نویسی از ابتدای هفته جاری در ۲۱ استان شامل شهرهای جدید نبوده در روز های چهارشنبه و پنجشنبه شهر های جدید استان های مذکور را نیز شامل می‌ شود و در استان هایی که شهرهای جدید دارند ثبت‌نام صورت می‌ گیرد.

محمود زاده درباره اضافه شدن مواردی همچون در اولویت قرار گرفتن خانوارها بر اساس تعداد افراد تحت تکفل بیان کرد: هیچگونه شرط جدیدی برای ثبت نام اضافه نشده است اما با توجه به اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا و در نظر گرفتن این موضوع که همه مردم بتوانند صرف نظر از برخوردار بودن از اینترنت پرسرعت یا عدم برخورداری اقدام به ثبت نام کنند مکانیزم نام نویسی را تغییر دادیم و دیگر مثل سابق که پس از پر شدن ظرفیت سایت بسته می شد نیست.

بخوانید!  نشست خبری نمایشگاه ساختمان اصفهان98

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: بر این اساس همه افراد با در اختیار داشتن فرصت برابر می ‌توانند طی دو روز اقدام به ثبت اطلاعات خود در سامانه و نام نویسی کنند. لذا پیش بینی می شود که تعداد افراد ثبت نام کننده بیش از ظرفیت مرحله دوم باشد. بنابراین تصمیم گرفته شد پس از پالایش متقاضیان بر اساس شروط پنج گانه و مشخص شدن افراد واجد شرایط بر اساس تعداد افراد تحت تکفل، سن سرپرست خانوار، مدت زمان ازدواج و…‌ اولویت بندی و انتخاب صورت گیرد. وی در ادامه با بیان اینکه در این مرحله ۲۰۰ هزار ظرفیت جدید در نظر گرفته ایم خاطرنشان کرد: در مرحله اول ۲۴۰ هزار نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۴۰ هزار نفر واجد شرایط و ۱۰۰ هزار نفر فاقد شرایط بودند.

محمودزاده در پاسخ به این سؤال که با توجه به آورده ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان متقاضیان در ابتدای کار و لحاظ این مسئله که ممکن است برخی افراد توانایی پرداخت این مبلغ را نداشته باشند آیا افراد دیگری جایگزین می شوند یا خیر گفت: بله طبیعتاً اگر با ریزش برخی افراد در مرحله پرداخت آورده مواجه باشیم از کسانی که حذف شده اند دعوت به عمل می آید. معاون وزیر راه و شهرسازی درباره اشکال فنی سایت برای متقاضیانی که با موبایل وارد می شوند بیان نمود: هم اکنون ثبت نام با کامپیوتر و لپ تاپ امکان پذیر است اما بنای ما بر این است که همه افراد از جمله کسانی که با گوشی همراه وارد سامانه می شوند بتوانند به راحتی نام نویسی کنند به همین دلیل تلاش می‌ کنیم در اسرع وقت این مشکل را برطرف کنیم.