آموزش رویت

ساختمانچی

آیا با انواع گل های چهار فصل آشنایی دارید؟ گل ها و گیاهان جزء جدایی ناپذیر زندگی ما و طراوت بخش خانه، شهر و محل زندگی می باشند. کاشت گیاهان می تواند تاثیر بسزایی در زیباسازی فضا و محوطه ها داشته باشد.

اما در این میان آن چه که مهم است کاشت گیاهان متناسب با آب و هوای محل زندگی می باشد. هم چنین انتخاب نمونه هایی که در چهار فصل طراوت و تازگی خود را حفظ کنند، از دیگر فاکتورهایی است که باید به آن ها توجه شود.

آن چه که در این مطلب از ساختمانچی به بیان آن خواهیم پرداخت، معرفی گیاهان همیشه سبز و گل های چهار فصل است که می توانند در طول ایام سال مهمان باغچه های سبز شما باشند. در ادامه با ما همراه باشید.

گیاهان همیشه سبز

برگ بو

برگ بو نمونه ای از گیاهان همیشه سبز است که برگ های آن بوی بی نظیری دارد. این گیاه نمونه ای از بهترین انواع درخت های خانگی است که می تواند طراوت همیشگی در باغچه خانه به همراه داشته باشد.

نگهداری از این گیاه آسان بوده و مقاومت خوبی در برابر شرایط محیطی دارد. برگ بو به نور مستقیم و آبیاری متوسط نیاز دارد از این رو برای کاشت در باغچه حیاط گزینه ای مناسب می باشد.

برگ بو

اکالیپتوس

یکی دیگر از انواع گیاهان چهار فصل، اکالیپتوس می باشد. این گیاه نسبت به تنش های محیطی مقاوم بوده و می تواند دافع خوبی برای حشرات باشد. از این گیاه می توان به عنوان یک گیاه دارویی نیز استفاده کرد.

اکالیپتوس

الاگنوس

این درختچه دارای برگ های ابلق بوده و به عنوان یک گیاه زینتی همیشه سبز در طراحی فضای سبز مورد استفاده قرار می گیرد. این گیاه نسبت به گرما مقاوم بوده و می تواند سرمای هوا را نیز تا اندازه ای تحمل کند.

الاگنوس

سرو

همان گونه که می دانید سرو به درخت همیشه سبز مشهور می باشد. برگ های این درخت در طول ایام سال همیشه سبز می باشد. هرس کردن و نگهداری از این درخت بسیار آسان می باشد.

سرو

درخت کاج

کاج یکی از معروف ترین درخت های همیشه سبز است. این گیاه انواع مختلفی دارد و در محوطه سازی از آن به میزان زیادی استفاده می شود. این گیاه در هر خاکی رشد کرده و به کوددهی نیاز ندارد و به راحتی قابل تکثیر می باشد.

شمشاد

شمشاد، گیاهی که تقریبا همه در روز آن را در سرتاسر شهر می بینیم. برگ های این گیاه در چهار فصل سبز بوده و برای محوطه سازی از آن به میزان زیادی استفاده می شود.

بخوانید!  جذاب ترین ایده های طراحی باغ ویلا کوچک

ارتفاع این گیاه معمولا 1 تا 9 متر می باشد. از این گیاه می توان به عنوان پرچین نیز استفاده کرد. شمشادها برای رشد به نور و سایه نیاز دارند و بهتر است خاک آن ها مرطوب نگه داشته شود.

شمشاد

میخک هندی

این درختچه نمونه ای از گیاهان همیشه سبز است که برگ های آن رنگ سبز تیره تا روشن و حالت چرمی  داشته و در طول سال می تواند فضایی چشم نواز ایجاد کند. این گیاه قابلیت رشد تا چندین متر را داشته و گل های آن بوی بسیار خوبی دارند.

میخک هندی را می توان در دسته درختان زینتی قرار داد. این گیاه برای رشد هم به نور آفتاب و هم سایه و آبیاری متوسط نیاز دارد. مقاومت میخک هندی نسبت به خشکی بالا می باشد.

میخک

زرشک زینتی

زرشک زینتی درختچه ای تیغ دار است که چوب آن ها قرمز، قهوه ای یا زرد می باشد. ارتفاع این درخت بین 1 تا 5 متر است و رنگ برگ های آن از سبز تا قرمز و زرشکی می باشد. این درختچه در اواخر فصل بهار گل هایی خوشه ای به رنگ زرد می دهد.

پس از آن در زمان رسیدن میوه ها، درختچه به اندازه کامل رسیده و به رنگ قرمز در می آید. این گیاه را می توان در دسته گیاهان زینتی قرار داد. زرشک زینتی برای رشد به آفتاب نیاز دارد.

اگر در مناطق سردسیر زندگی می کنید و به دنبال انتخاب گیاهی مناسب برای این مناطق هستید، این گیاه می تواند گزینه ای مناسب باشد. این گیاه به کم آبی مقاوم بوده و به آبیاری متوسط نیاز دارد.

زرشک زینتی

پیراکانتا

این گیاه نمونه ای از درختچه ها با خارهای بلند و تیز می باشد که ارتفاع آن بیش از یک تا شش متر می باشد. گل های این گیاه در بهار و اواسط فصل تابستان می روید.

پیراکانتا در فصل پاییز و زمستان میوه هایی گرد به رنگ نارنجی، قرمز و زرد می دهند. این گیاه برای رشد به آفتاب و سایه نیاز دارد و آبیاری آن باید به طور متوسط انجام شود. پیراکانتا را می توان در دسته گیاهان زینتی قرار داد.

پیراکانتا

کاملیا

کاملیا درختچه ای زیبا و همیشه سبز بوده و گل هایی به رنگ سفید، قرمز و صورتی دارد. این گیاه از پاییز تا اوایل فصل بهار گل می دهد. اما برگ های آن در طول سال همیشه سبز هستند. کاملیا برای رشد به نور آفتاب نیاز دارد و در این شرایط به خوبی رشد می کند.

بخوانید!  کاربرد گرین وال مصنوعی در دکوراسیون و نما[+نکات نصب]

بهتر است این گیاه در فصل بهار هفته ای دو بار و در تابستان هفته ای یک بار  آبیاری شود. در فصل پاییز تعداد دفعات آبیاری را به هفته ای دو بار افزایش دهید. این گیاه با استفاده از قلمه و کاشت بذر قابل تکثیر می باشد.

کاملیا

گل اختر

اختر نمونه ای از گل های دائمی و همیشه سبز است که برگ های آن بلند بوده و حالت چرمی دارند. گل های این گیاه به رنگ قرمز، نارنجی، زرد و صورتی می باشد و در هر چهار فصل سال گل می دهد. این گیاه در فصل سرما از مقاومت خوبی برخوردار می باشد.

گل اختر برای رشد بهتر به خاک سبک و غنی نیاز دارد. آبیاری این گیاه باید به صورت مرتب انجام شود و خاک آن همیشه مرطوب نگه داشته شود. این گیاه برای مناطق گرمسیر مناسب بوده اما در مناطقی با آب و هوای معتدل نیز رشد خوبی دارد.

گل اختر

گل شمعدانی

شمعدانی از گل های همیشه سبز است که گل هایی به رنگ ارغوانی روشن، صورتی و سفید دارد. این گیاه برای رشد به نور نیاز دارد و اگر میزان نور آن کافی باشد، در طول سال می توان از گل های آن لذت برد.

شمعدونی

گل کوکب

کوکب از گل های دائمی و چهار فصل است که در اواخر تابستان و در اوایل فصل پاییز گل می دهد. این گیاه برای رشد بهتر و سرزندگی به مکانی با نور مستقیم آفتاب نیاز دارد.

گل کوکب دارای رنگ های زیبایی مانند قرمز، صورتی و ارغوانی می باشد. این گیاه برای مناطق سردسیر مناسب نبوده و خیلی زود از بین می رود.

گل کوکب

پاپیتال

پاپیتال نمونه ای از گل های همیشه سبز و رونده است که می تواند گزینه ای مناسب برای انتخاب برای چهار فصل سال باشد. این گیاه برای رشد به نور زیادی نیاز دارد.

پاپیتال در فصل زمستان هفته ای یک بار و در تابستان هفته ای دو بار به آبیاری نیاز دارد. نکته مهم در آبیاری این گیاه خشک بودن سطح خاک بین فواصل آبیاری می باشد.

گل پاپیتال

نکات پایانی

آن چه که در این مطلب به بیان آن پرداختیم، معرفی گیاهان چهار فصل می باشد. به طور کلی برای انتخاب گیاه مناسب باید شرایط اقلیمی منطقه مورد بررسی قرار گرفته و گیاهای متناسب با شرایط آب و هوایی انتخاب شود. در این صورت می توان در طول سال از باغچه ای سرسبز لذت برد.