آموزش رویت

ساختمانچی

کاور مبل سلطنتی نوعی پوشش برای مبلمان سلطنتی می باشد که به خوبی می تواند این نوع مبلمان را در برابر گرد و غبار، چربی و سایر آلودگی ها محافظت کند. مبلمان سلطنتی به دلیل طرح و مدل جذاب نیاز به یک کاور مبل مناسب دارد. در غیر اینصورت در اثر آلودگی های محیطی در مدت زمان کمی از بین می رود.

از آنجا که مبل سلطنتی جزء مبلمان گران قیمت محسوب می شود، برای نگهداری آن باید دقت بیشتری به خرج داد. با وجود کاور مبل سلطنتی می توان تا حد زیادی از آن نگهداری کرد و عمر مفید آن را افزایش داد.

در اینجا قصد داریم به بررسی نکات مهم برای انتخاب بهترین کاور مبل سلطنتی بپردازیم و با مزایا و معایب آن آشنا شویم. با ساختمانچی همراه باشید.

نکات مهم در انتخاب بهترین روکش مبل سلطنتی

کاور مناسب برای مبل سلطنتی

به منظور انتخاب بهترین روکش مبل سلطنتی باید برخی نکات را مورد توجه قرار داد. این نکات در ادامه آورده شده است:

  • روکش مبلمان سلطنتی باید به گونه ای باشد که طرح و مدل مبلمان را نمایش دهد. از آنجا که مبل سلطنتی با پارچه های فاخر و چوب های منبت کاری تولید می شود باید از کاور مبلی استفاده شود که این طرح و مدل را به خوبی نشان دهد.
  • کاور مبل در مبلمان سلطنتی باید از نفوذ آب و سایر مایعات رنگی مانند چای، قهوه و شربت به داخل پارچه مبل جلوگیری کند. در غیر اینصورت اثرات منفی قابل توجهی بر ظاهر مبل بر جای می گذارد.
  • نفوذ گرد و خاک به پارچه مبل می تواند ظاهر آن را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین باید روکش مبل سلطنتی از جنسی باشد که حداقل میزان گرد و غبار را از خود عبور دهد.
  • مبل سلطنتی معمولا به صورت روزمره استفاده نمی شود، بلکه بیشتر در مهمانی ها از آن استفاده می شود. به همین دلیل می توان به زیبایی آن بیش از راحتی توجه کرد.

کاور مبل سلطنتی ژلاتینی

کاور مبل سلطنتی ژلاتینی

با توجه به تمامی موارد فوق می توان کاور مبل ژلاتینی را به عنوان بهترین کاور مبل سلطنتی انتخاب کرد. این کاور می تواند علاوه بر محافظت کامل از مبلمان، طرح و مدل آن را نیز به خوبی نمایش دهد.

بخوانید!  انواع کاور مبل راحتی[تکه ای، ضدآب، چرمی و چین دار]

کاور ژلاتینی به نام های دیگری از جمله کاور پلاستیکی، کاور طلقی و کاور ژله ای نیز در بین افراد شناخته می شود. شفاف بودن این کاور بزرگترین قابلیت آن محسوب می شود که آن را از کاورهای پارچه ای متمایز کرده است.

مزایای کاور مبل سلطنتی ژلاتینی

مزایای کاور مبل سلطنتی
  • بارزترین مزیت کاور ژلاتینی این است که می تواند طرح مبلمان سلطنتی را نشان دهد. در کاورهای پارچه ای مدل مبلمان، پارچه و چوب آن به طور کامل پوشانده می شود. در چنین شرایطی ممکن است طرح و مدل مبل هیچ وقت نمایان نشود.
  • کاورهای ژلاتینی هیچ گونه گرد و غباری را از خود عبور نمی دهند و در صورتی که مایعاتی بر روی مبل بریزد، مایعات به داخل پارچه مبل نفوذ نمی کند. در حالی که از کاورهای پارچه ای تا حدودی گرد و غبار عبور می کند و در برابر مایعات نیز محافظتی ندارند.
  • کاور مبل سلطنتی ژلاتینی را به آسانی می توان تمیز کرد. کافیست یک دستمال پارچه ای را نم دار کنید و آن را بر روی کاور بکشید. با این کار کل کاور مبل تمیز، شفاف و براق می شود.

معایب کاور مبل سلطنتی ژلاتینی

معایب کاور مبل سلطنتی ژلاتینی
  • یکی از معایب کاور مبل سلطنتی ژلاتینی این است که افراد پس از نشستن بر روی آن فورا دچار تعریق می شوند. اغلب افراد از این موضوع ابراز نارضایتی می کنند. بنابراین این کاور مبل جزء کاورهای راحت محسوب نمی شود.
  • هنگامی که افراد بر روی مبل می نشینند پلاستیک های کاور، کمی سر و صدا ایجاد می کنند که ممکن است برای برخی از افراد آزاردهنده باشد. هر چه جنس پلاستیک آن خشک تر باشد میزان سر و صدای آن بیشتر می شود.
  • در صورتی که میزان نوسان دمای خانه زیاد باشد، عمر مفید کاور ژلاتینی کاهش پیدا می کند و از قسمت هایی دچار ترک خوردگی می شود.
  • کاور ژلاتینی در اثر نشستن و برخاستن از روی مبل، معمولا از همان قسمت هایی که دوخته شده است دچار پارگی می شود. بنابراین افراد باید در هنگام استفاده از آن آرام تر از روی مبل جابه جا شوند.
بخوانید!  چطور یک یخچال و فریزر خوب انتخاب کنم؟

استفاده از کاور پارچه ای برای مبل سلطنتی

کاور مبل سلطنتی پارچه ای

ممکن است این سوال برایتان پیش آمده باشد که آیا می توان از کاور مبل پارچه ای برای مبل سلطنتی استفاده کرد یا خیر؟ در پاسخ باید گفت: کاورهای پارچه ای به طور کامل طرح و مدل مبل سلطنتی را می پوشانند. بنابراین با استفاده از این کاور زیبایی مبل سطلنتی دیگر قابل مشاهده نمی باشد. در صورتی که این موضوع برای تان اهمیتی ندارد و تنها راحتی و تمیز بودن مبل برایتان حائز اهمیت می باشد، می توانید از کاور پارچه ای برای مبل سطلنتی استفاده کنید.

در چنین شرایطی بهترین کار این است که کاور پارچه ای را با استفاده از نوارهای چین دار، نوار اریب و سایر وسایل تزئینی، زیباتر کنید. همچنین در انتخاب رنگ پارچه کاور مبل دقت کنید.

هر چه رنگ آن با سایر المان های داخل محیط، همخوانی بیشتری داشته باشد، نتیجه کار زیباتر می شود. با رعایت این موارد می توانید از کاور پارچه ای برای مبل سطلنتی نیز استفاده کنید و محیط خانه خود را زیباتر کنید.

کلام پایانی

در این مقاله به بررسی کاورمبل مناسب برای مبل سلطنتی و مزایا و معایب آن پرداختیم. انتخاب یک کاورمبل سلطنتی مناسب علاوه بر این که از کثیف شدن مبلمان جلوگیری می کند، می تواند زیبایی این نوع مبلمان را نیز افزایش دهد.

سوالات متداول

بهترین کاورمبل سلطنتی چیست؟

کاورمبل ژلاتینی بهترین کاور مبل برای مبلمان سلطنتی می باشد. به دلیل اینکه با استفاده از آن طرح و مدل مبلمان کاملا قابل رویت می باشد.

معایب استفاده از کاور ژلاتینی برای مبل سلطنتی چیست؟

تعریق فرد هنگام نشستن، ایجاد سر و صدا، ترک خوردگی در اثر نوسان دمای محیط، پارگی در بخش های دوخته شده

مزایای استفاده از کاورژلاتینی برای مبل سلطنتی چیست؟

امکان رویت مدل مبلمان، تمیز کردن آسان، عدم نفوذ گرد و غبار و مایعات به داخل پارچه مبل