آموزش رویت

ساختمانچی

اولین جلسه کارگروه هشدار و اطلاع رسانی ستاد مدیریت بحران در سالن جلسات شهرداری بیرجند برگزار شد. در این نشست نمایندگان ادارات نیروی انتظامی، صدا و سیما، آموزش و پرورش، آتش نشانی، هلال احمر، هواشناسی، راهداری و حمل و نقل جاده ای و سازمان های فرهنگی اجتماعی و ورزشی حضور به عمل رساندند و نظرات خود را حول محور مدیریت ارتباطات و امور بین الملل بیان نمودند.

بنا بر اظهارات مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری و مسئول این کارگروه، هدف اصلی تشکیل کارگروه هشدار و اطلاع رسانی آموزش روش های مقابله با بحران، اطلاع رسانی و اعلام هشدارها و جلب مشارکت های مردمی به منظور به حدالقل رساندن آسیب ها است. سعیده ظریفی با اشاره به اینکه ستاد بحران شهرداری از کارگروه های ایمنی، سیلاب های شهری، تدفین، هشدار و اطلاع رسانی تشکیل شده خاطر نشان کرد: ابعاد بحران را می توان به سه دسته قبل از بحران، حین و بعد از آن تقسیم نمود.

بنا به گفته وی آموزش های لازم مقدماتی قبل از هر بحران امری بسیار مهم است که اطلاع رسانی آن را تقویت خواهد کرد. وی اظهار داشت: برای مدیریت بحران باید برنامه ریزی های لازم صورت گیرد و تمام اعضای ستاد بحران مسئول برنامه ریزی قبل از بروز حوادث هستند زیرا آمادگی برای بحران بسیار حائز اهمیت است و باید جدی گرفته شود.

بنا بر اظهارات ظریفی، فعالیت کارگروه هشدار و اطلاع رسانی بسیار حائز اهمیت است زیرا راهکارهای پیشگیری نسبت به اقدامات مقابله ای در اولویت قرار دارند، از این رو برای پشبرد اهداف نیاز به همفکری مدبرانه و آگاهانه است.

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند گفت: مهمترین بخش های این کارگروه شامل مواردی نظیر تعیین وظایف اعضا، انتقال ایده های جدید و اطلاع رسانی می باشد و ما امیدواریم این کارگروه بتواند نتایج قابل قبولی برای شهروندان در پی داشته باشد.

بخوانید!  حضور بیش از 140 شرکت در نمایشگاه ساختمان اصفهان

اعضای کارگروه هشدار و اطلاع رسانی پس از آنکه نظرات و پیشنهادات خود را در این نشست ارائه دادند، به بررسی برنامه های مربوط به اطلاع رسانی و آموزش بحران پرداختند. در این کارگروه مقرر شد که ارگان هایی مانند نیروی انتظامی، هلال احمر، راهداری و حمل و نقل جاده ای به منظور مقابله با بحران اطلاعات مورد نیاز را از طریق صدا و سیما در اختیار شهروندان قرار دهند. علاوه بر آن سازمان هواشناسی نیز اطلاعات مربوط به بحران جوی را در اختیار مردم قرار دهد.