آموزش رویت

ساختمانچی

پرده اتاق خواب، نمونه ای از المان های اساسی در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب شناخته می شود. انتخاب پرده باید با توجه به مکانی که قصد استفاده از آن را دارید، صورت پذیرد.

استفاده از این المان می تواند باعث القای رنگ به اتاق خواب شده و به فضای مورد نظر عمق ببخشد. آن چه که در هنگام انتخاب پرده اتاق خواب باید به یاد داشته باشید، جنس پرده، سبک دکوراسیون داخلی اتاق، میزان تابش نور به اتاق و در مجموع ایجاد حس آرامش به همراه حفظ حریم خصوصی می باشد.

برای مثال اگر تمایل ندارید صبح ها زود از خواب بیدار شوید، باید از پرده ای ضخیم برای اتاق خواب استفاده نمایید. این تنها یک مثال است که در هنگام انتخاب پرده باید به آن توجه داشته باشید. آن چه که در این مطلب از ساختمانچی به بیان آن خواهیم پرداخت، نکات مهم در مورد انتخاب پرده اتاق خواب می باشد. در ادامه با ما همراه باشید.

بهترین پارچه برای انتخاب پرده اتاق خواب چیست؟

انتخاب جنس پرده از جمله نکات مهم و کلیدی در انتخاب پرده می باشد. استفاده از پارچه های سبک مانند حریر می تواند فضایی دلنشین ایجاد کند، اما نور از آن ها به راحتی عبور کرده و ممکن است در خواب شما اختلال ایجاد شود. برای مثال اگر تمایل دارید در اتاقی کاملا تاریک بخوابید، باید از انواع پرده سنگین مانند پرده های مخمل و کتان استفاده کنید.

انتخاب پرده اتاق خواب

ایده های استفاده از پرده در اتاق خواب

استفاده از پرده با نقش های قدیمی

استفاده از پرده هایی که در آن ها نقش و نگارهای قدیمی دیده می شود می تواند گزینه ای مناسب برای استفاده در طراحی اتاق خواب باشد. برای مثال استفاده از پرده ای که در آن از رنگ های سفید، خاکستری و سبز استفاده شده است، گزینه ای مناسب برای انتخاب می باشد.

استفاده از پرده با نقش های قدیمی

استفاده از پرده های چند لایه

آیا به استفاده از پرده های چند لایه علاقه مند هستید؟ استفاده از پرده چند لایه می تواند در ایجاد فضایی لوکس به شما کمک کند. به این منظور می توانید از دو نمونه پرده که رنگ و جنس آن ها متفاوت می باشد استفاده کنید و از دو میل پرده برای نصب آن ها استفاده نمایید. بکارگیری این پرده ها نمایی زیبا ایجاد خواهد کرد.

استفاده از پرده های چند لایه

استفاده از پرده های ساده

اتاق خواب از جمله قسمت هایی در خانه است که طراحی آن باید باعث ایجاد حس آرامش در فرد شود. انتخاب پرده ای که از رنگ و بافت مناسبی برخوردار باشد، می تواند در ایجاد چنین فضایی به شما کمک کند. استفاده از پرده های ساده با رنگ مناسب می تواند در ایجاد فضایی آرام بخش تاثیرگذار باشد.

پرده ساده اتاق خواب

استفاده از پرده های نقش دار

اگر در طراحی اتاق خواب از رنگ های خنثی استفاده کرده اید، می توانید برای جلوگیری از ایجاد فضایی یکنواخت از پرده های طرح دار استفاده نمایید. استفاده از پرده هایی که رنگ آن با رنگ سایر المان ها هماهنگی داشته و الگوهایی مطابق با سبک طراحی اتاق خواب در آن به کار رفته باشد، انتخاب مناسبی می باشد.

استفاده از پرده های نقش دار

ترکیب انواع پارچه برای ایجاد فضایی دراماتیک

استفاده از پارچه و بافت های مختلف در طراحی اتاق خواب می تواند باعث ایجاد تعادل در فضای اتاق شود. برای مثال می توانید برای انتخاب روتختی از انواع مخمل ها استفاده کنید و برای انتخاب پرده از پارچه ای با جنس متفاوت استفاده نمایید.

ترکیب انواع پارچه برای ایجاد فضایی دراماتیک

تلفیق سبک با استفاده از پرده در اتاق خواب

اگر در طراحی اتاق خواب از سبک مدرن استفاده کرده‌اید و در کنار آن تمایل به استفاده از المان های مدرن دارید، می توانید از پرده ای با الگوهای سنتی و رنگ های سبک مدرن استفاده نمایید. همچنین می توانید از پرده هایی با طراحی کلاسیک و پارچه هایی که بیشتر در طراحی سبک مدرن مورد استفاده قرار می گیرند، استفاده نمایید.

تلفیق سبک با استفاده از پرده در اتاق خواب

استفاده از پرده های رنگ خنثی

استفاده از رنگ های خنثی باعث ایجاد فضایی رمانتیک در اتاق خواب می شود. هم چنین در کنار آن می توانند فضایی آرام بخش نیز به ارمغان بیاورند. برای مثال استفاده از رنگ های صورتی پاستیلی و سفید می توانند چنین خاصیتی ایجاد کنند.

استفاده از پرده های رنگ خنثی

استفاده از پرده های بلند

انتخاب طول مناسب پرده نیز از دیگر نکات مهمی است که باید در هنگام خرید پرده به آن توجه کنید. بهتر است برای انتخاب پرده از انواع بلند آن ها استاده نمایید.

بخوانید!  نکات مهم در طراحی اتاق خواب

این کار نمای زیبایی در اتاق خواب ایجاد می کند؛ بنابراین در صورتی که اتاق خواب پنجره بلندی ندارد نیز می توانید از پرده هایی که طول آن ها از سقف تا کف می باشد، استفاده نمایید.

پرده بلند اتاق خواب

استفاده از پرده در جهت انسجام میان رنگ ها در اتاق خواب

به طور کلی می توان گفت پرده نمونه ای از المان های اساسی در جهت القای رنگ به فضای اتاق خواب می باشد. برای انتخاب پرده باید به رنگ دیوارها و سایر المان ها توجه کنید و از پرده ای که از ترکیب این رنگ ها در آن استفاده شده است، استفاده نمایید. این کار می تواند در ایجاد تعادل در فضای اتاق به شما کمک کند.

استفاده از پرده در جهت انسجام میان رنگ ها

ایجاد کنتراست در اتاق خواب

اگر در طراحی اتاق خواب از کاغذ دیواری الگودار استفاده کرده اید، می توانید برای انتخاب پرده از انواع طرح دار آن ها که فاصله نزدیکی با الگوی کاغذ دیواری دارد، استفاده نمایید. استفاده از این دو الگو در کنار یکدیگر باعث ایجاد فضایی مدرن و شیک می شود.

به این منظور باید در نظر بگیرید که از رنگ های برابر در این دو استفاده شود. در این صورت هارمونی موجود در فضا نیز حفظ خواهد شد. برای انتخاب الگوی پرده، نمونه ای از آن که شباهت زیادی با الگوی کاغذ دیواری دارد، انتخاب نمایید. وجود اختلاف های جزئی در این دو طرح نیز حائز اهمیت می باشد.

ایجاد کنتراست در اتاق خواب

استفاده از پرده های آنتیک

آیا شما از آن دسته افرادی هستید که به استفاده از پرده های آنتیک علاقه دارید؟ اگر این طور است زمان آن رسیده که از این پرده ها برای طراحی اتاق خواب خود استفاده نمایید. برای انتخاب این گونه پرده ها می توانید از انواع طرح و رنگ در کنار یکدیگر استفاده کنید. در این صورت حس آنتیک‌بودن آن نیز حفظ خواهد شد.

بخوانید!  شومینه دیواری، المانی جذاب در خانه های امروزی

استفاده از قلاب پرده

به یاد داشته باشید که از هر مدل پرده ای استفاده می کنید، از قلاب پرده نیز استفاده نمایید. استفاده از قلاب پرده به نوعی وسیله تزئینی محسوب می شود. این قلاب ها انواع مختلفی دارند و شما می توانید با توجه به سلیقه شخصی نمونه ای از آن را انتخاب نمایید. برای مثال نمونه کریستالی آن باعث ایجاد نمایی زیبا و شیک در اتاق خواب می شود.

استفاده از قلاب پرده

استفاده از پرده های گل دار

استفاده از پرده های گل دار باعث ایجاد فضایی تابستانی در خانه می شود. پرده های گل دار این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است. برای استفاده از این پرده ها می توانید از نمونه ای که حاشیه گل دار دارد، استفاده نمایید.

استفاده از پرده های گل دار

انتخاب رنگ پرده اتاق خواب

انتخاب رنگ پرده اتاق خواب نیز باید با توجه به سایر المان های به کار رفته در اتاق خواب انتخاب شود. برای انتخاب رنگ پرده، بهتر است از رنگ های روشن استفاده نمایید. استفاده از پرده های تیره باعث ایجاد گرفتگی در اتاق خواب می شود.

انتخاب رنگ پرده اتاق خواب

استفاده از کدام یک از پرده ها بهتر است؟ پرده آماده یا دوخت پرده؟

اگر به فروشگاه های فروش پرده سری بزنید متوجه خواهید شد که نمونه ای از پرده های حاضری وجود دارد که می توانید آن ها را خریداری کنید. استفاده از این پرده ها هزینه کمتری دارد و نیازی نیست تا حاضر شدن آن ها صبر کنید. در مقابل، پیدا کردن نمونه ای مناسب که با اندازه پنجره اتاق مطابقت داشته باشد نیز کمی سخت می باشد.

کدام پرده مناسب اتاق خواب است: پرده ساده یا طرح دار؟

اگر در طراحی اتاق خواب از المان های ساده استفاده کردید، انتخاب پرده ای که در طراحی آن از الگوهای غالب استفاده می شود انتخاب مناسبی می باشد.

در مقابل اگر از کاغذ دیواری طرح دار یا انواع الگوها استفاده کرده اید، بهتر است از انواع پرده های ساده استفاده نمایید. هم چنین به یاد داشته باشید که الگوهای بزرگ، مناسب سبک معاصر و الگوهای کوچک بیشتر در طراحی سبک سنتی مورد استفاده قرار می گیرند.

نکات پایانی

آن چه که در این مطلب از ساختمانچی به بیان آن پرداختیم، ایده هایی در زمینه انتخاب پرده اتاق خواب می باشد. به نظر شما استفاده از کدام مدل پرده برای اتاق خواب مناسب می باشد؟ در صورت تمایل می توانید نقطه نظرات خود در این زمینه را با ما به اشتراک بگذارید.

نکته مهمی که بایستی در هزینه های مربوط به خرید و نصب پرده در نظرگرفته شود این است که با توجه به سبک و مدل پرده، هزینه های مربوط به دوخت، نصب، تجهیزات جانبی و دکورزدن پرده نیز در نظرگرفته شود.